Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
saiko
Test team

Post by saiko »

ikke met de fiets wrote:ben vandaag gaan rijden zonder hartslagmeter, en de Garmin 705 is er tóch in geslaagd om m'n calorieverbruik weer te geven....en gezien de vergelijkingen met de vorige keren leek het nog vrij accuraat ook.
lijkt me toch een beetje vreemd ; dacht dat de caloriën werden berekend aan de hand van de hartslag ?
of zit ik er compleet naast #-o
calorieverbruik van de garmin is totaal niet accuraat.
Houd alleen rekening met afstand,tijd en stijgingspercentage.
30 km per uur rijden op een vlak stuk met de wind van achter zal u meer cal. aangeven als 25 per uur vlak met windvlagen tot 100 per uur recht in het gezicht.
Ik gebruik mijn garmin ook voor te skieën (snelheden,hoogteverschillen,...)
Off-piste zwoegen in diepsneeuw naar onder verbruikte ik totaal geen calorieën volgens menne GPS nogthans gemiddelde hartslag van 185.
Even later uitrusten in de lift met een hartslag van 110 maar omdat de lift redelijk snel en zeer stijl naar boven ging telde de calorieen abnormaal snel bij :roll:
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

Al iemand de firmware naar 2.9 gebracht? als ik mijn edge met garmin connect verbind staat de 2.9 tot mijn beschikking...

Change History
Changes made from version 2.80 to 2.90:

* Added support for high capacity SD cards. (4GB, 8GB, etc.)
* Improved power and speed data recording to minimize spikes.
* Added 3 and 30 second moving average power data fields.
* Fixed issue storing empty/unnamed speed zones in user profile.
* Fixed issue where viewing a Scheduled Advanced Workout causes it to be deleted.

En nog iets: een Edge 500 komt eerstdaags op de markt: http://www.bikeradar.com/news/article/e ... ver-23023
saiko
Test team

Post by saiko »

Code: Select all

Added support for high capacity SD cards. (4GB, 8GB, etc.) 
dat is goed nieuws. Die kaartjes kosten toch niks meer. Kan ik eindelijk alles erop zetten zodat ik niet telkens moet gaan zitten prullen voor en na vakanties.

strax erop zetten.
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

Twee vraagjes ivm Garmin Edge 705 en CityNavigator:

Belangrijkste vraag:
Wanneer ik mijn Edge 705 op pc aansluit en in mapsource duw ik op downloaden van apparaat, dan kan ik de gegeven ritten niet rechtstreeks als tracks downloaden. Hij zegt dat er geen tracks in apparaat zitten. Hij ziet dat blijkbaar puur als koersen. Ik converteer die TCX files dan 1 voor 1 van TCX nr GPX om ze in mapsource als track te hebben, maar dit is omslachtig. Iemand snellere oplossing.
Bij de Edge 305 download ik wel rechtstreeks van apparaat naar Mapsource als track!

Ivm CityNavigator:
Ik had een CN 8.0 geloof ik en die ontgrendel je normaal gewoon met een 25 cijfer/letter code. Nu is er in de nieuwere mapsource zo een online ontgrendel procedure, maar ik vind totaal niet waar ik die 25 digit code kan ingeven...

Een super tevreden garmin gebruiker!
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

tsielio wrote:Wanneer ik mijn Edge 705 op pc aansluit en in mapsource duw ik op downloaden van apparaat, dan kan ik de gegeven ritten niet rechtstreeks als tracks downloaden. Hij zegt dat er geen tracks in apparaat zitten. Hij ziet dat blijkbaar puur als koersen. Ik converteer die TCX files dan 1 voor 1 van TCX nr GPX om ze in mapsource als track te hebben, maar dit is omslachtig. Iemand snellere oplossing.
Bij de Edge 305 download ik wel rechtstreeks van apparaat naar Mapsource als track!
Zover ik weet geen snellere oplossing
Zoals je al aanhaald, je kan de file via trainingcenter binnenhalen
Exporteren als tcx bestand
Omvormen naar een gpx of gdb bestand
Inladen in Mapsource

Zoals al een paar keer hier op het forum aangehaald
Een Edge is en blijft een sporttoestel, waar je welliswaar via "omwegen" ook wel netjes kunt mee navigeren
Het is een klein fijn en plat toestel
Daartegenover staan de "outdoor" toestellen, die voor de meesten van de Edge gebruikers een betere koop zouden geweest zijn
Zeker daar je met een Oregon of Dakota ook een hartslagmeter kunt koppelen alsook een cadanssensor
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

Beny wrote:
tsielio wrote:Wanneer ik mijn Edge 705 op pc aansluit en in mapsource duw ik op downloaden van apparaat, dan kan ik de gegeven ritten niet rechtstreeks als tracks downloaden. Hij zegt dat er geen tracks in apparaat zitten. Hij ziet dat blijkbaar puur als koersen. Ik converteer die TCX files dan 1 voor 1 van TCX nr GPX om ze in mapsource als track te hebben, maar dit is omslachtig. Iemand snellere oplossing.
Zover ik weet geen snellere oplossing
Zoals je al aanhaald, je kan de file via trainingcenter binnenhalen
Exporteren als tcx bestand
Omvormen naar een gpx of gdb bestand
Inladen in Mapsource

Zoals al een paar keer hier op het forum aangehaald
Een Edge is en blijft een sporttoestel, waar je welliswaar via "omwegen" ook wel netjes kunt mee navigeren
Het is een klein fijn en plat toestel
Daartegenover staan de "outdoor" toestellen, die voor de meesten van de Edge gebruikers een betere koop zouden geweest zijn
Zeker daar je met een Oregon of Dakota ook een hartslagmeter kunt koppelen alsook een cadanssensor
Denk dat fout voor dat laatste bij Garmin ligt. De Edge is een veel sportiever ogend toestel dan de andere outdoor toestellen.
Is pure marketing, Garmin wil het zo, presenteert het zo en zo kopen de mensen het...
Als de functies van bvb een GPSmap 60 reeks toestel in edge formaat/looks/stuurpenbevestiging zouden komen, dan zouden mss meer mensen gaan nadenken over hun keuze!
LittleWhiteDog
Mountainbiker

Post by LittleWhiteDog »

Ik sta in overweging om een gps toestel te kopen. Maar blijkbaar ben ik ook beetje verward.

Blijkbaar kun je met een edge 705 wel een parcours dat je rijdt, opslaan, maar om het op kaart te tonen op een pc, is het omslachtig.

Maar kun je ook een parcours van het internet plukken, en opladen, om daarna achter te rijden?
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

LittleWhiteDog wrote:Ik sta in overweging om een gps toestel te kopen. Maar blijkbaar ben ik ook beetje verward.

Blijkbaar kun je met een edge 705 wel een parcours dat je rijdt, opslaan, maar om het op kaart te tonen op een pc, is het omslachtig.

Maar kun je ook een parcours van het internet plukken, en opladen, om daarna achter te rijden?
dit is helemaal niet omslachtig. Als je een ritje gereden heb open je trainingscentrum laad je ritjes op je pc en je kunt ze direkt zien en als je wil kun je met 1 muisklik je route ook in google earth zien. Niet alleen je route, maar om de zoveel seconden kun je ook zien hoe snel je reed, hoeveel hartslag en welke cadans (als je die sensoren hebt van 705 bundle) en hoe ver je reeds was.
En ja je kunt er allerhande ritjes van het internet plukken.
De 705 is een volwaardige gps toegespitst met extra trainingsmogelijkheden. Je kunt er ontzettend veel mee doen, maar net daardoor heeft het toch een leercurve. Toevallig was ik net na aankoop 10 weken out door blessure en heb in alle gemak mezelf met de edge leren omgaan. ik ben nu weer goed 3 weken aktief en ik moet zeggen dat ik de edge zéér kan waarderen en ook zo goed als alle mogelijkheden vlot kan gebruiken. Ik maak zelf mijn ritjes, verbeter die later, download anderen hun toertjes, pas die aan aan mijn goesting, gebruik de trainingsgegevens in de polarsoftware, enz...
Maak alleen niet de fout om gpx routes te rijden, dan gaat niet goed en volgens mij is de edge daar ook niet voor bedoeld. alhoewel je perfect kunt navigeren van a naar b (dat doe ik op de motor, maar ik stel dan de edge in als gebruik met wagen)
Maar om te fietsen heb je dat niet nodig. je rijd gewoon .crs of .tcx (koersen) dat gaat vlekkeloos en zeer goed. Het zijn beide formaten die ook herkend worden door je trainingscentrum.
belangrijk is dat je de gedownloade gpx bestanden omzet naar .crs of .tcx Daar zijn tools voor en eens je het gedaan hebt is het een fluitje van een cent.
Als je géén trainingstoestel en puur een navigatiesysteem wenst koop dan geen edge. Er zijn dan andere goede en simpelere oplossingen te overwegen.
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

Cubedude wrote:
LittleWhiteDog wrote:Ik sta in overweging om een gps toestel te kopen. Maar blijkbaar ben ik ook beetje verward.

dit is helemaal niet omslachtig. Als je een ritje gereden heb open je trainingscentrum laad je ritjes op je pc en je kunt ze direkt zien en als je wil kun je met 1 muisklik je route ook in google earth zien. Niet alleen je route, maar om de zoveel seconden kun je ook zien hoe snel je reed, hoeveel hartslag en welke cadans (als je die sensoren hebt van 705 bundle) en hoe ver je reeds was.
En ja je kunt er allerhande ritjes van het internet plukken.
De 705 is een volwaardige gps toegespitst met extra trainingsmogelijkheden. Je kunt er ontzettend veel mee doen, maar net daardoor heeft het toch een leercurve. Toevallig was ik net na aankoop 10 weken out door blessure en heb in alle gemak mezelf met de edge leren omgaan. ik ben nu weer goed 3 weken aktief en ik moet zeggen dat ik de edge zéér kan waarderen en ook zo goed als alle mogelijkheden vlot kan gebruiken. Ik maak zelf mijn ritjes, verbeter die later, download anderen hun toertjes, pas die aan aan mijn goesting, gebruik de trainingsgegevens in de polarsoftware, enz...
Maak alleen niet de fout om gpx routes te rijden, dan gaat niet goed en volgens mij is de edge daar ook niet voor bedoeld. alhoewel je perfect kunt navigeren van a naar b (dat doe ik op de motor, maar ik stel dan de edge in als gebruik met wagen)
Maar om te fietsen heb je dat niet nodig. je rijd gewoon .crs of .tcx (koersen) dat gaat vlekkeloos en zeer goed. Het zijn beide formaten die ook herkend worden door je trainingscentrum.
belangrijk is dat je de gedownloade gpx bestanden omzet naar .crs of .tcx Daar zijn tools voor en eens je het gedaan hebt is het een fluitje van een cent.
Als je géén trainingstoestel en puur een navigatiesysteem wenst koop dan geen edge. Er zijn dan andere goede en simpelere oplossingen te overwegen.
Deze mening deel ik 100%!
Als je er tijd voor hebt en de tijd neemt om het te leren, zijn de Edge toestellen de max. Maar als iemand anders zo een toestel koopt en je legt het hem 'snel' uit, lijkt het allemaal HEEL omslachtig!
Al doende leer je!
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Dan moet je weten dat een Edge nog heel makkelijk is in werking tov bv. de gpsmap 60CSX :P
Heb persoonlijk nog geen moment spijt dat ik m'n 60csx heb weggedaan om de Edge te kopen, puur voor te fietsen (on- en offroad) vind ik de Edge een veel aangenamer toestel. Ok, je bent op je PC 2 minuten langer bezig, doordat je .gdb of .gpx bestanden naar .crs moet omzetten, maar om dan route's na te rijden is veel makkelijker.
Post Reply