Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
soapwater
Mountainbiker

Post by soapwater »

Als ze de werkende- en schoolgaande mens op de fiets willen krijgen, zullen douches en kleedkamers een verplicht item moeten worden in scholen en bedrijven... Veel mensen gebruiken het 'zweet' argument om toch maar met de auto te gaan.
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

soapwater wrote:Als ze de werkende- en schoolgaande mens op de fiets willen krijgen, zullen douches en kleedkamers een verplicht item moeten worden in scholen en bedrijven... Veel mensen gebruiken het 'zweet' argument om toch maar met de auto te gaan.
Wie een hond wil slaan vindt altijd een stok.
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Fry wrote:Morgen weer met de fiets naar school (9km enkel), echter slechts aan max 12km/u gemiddeld om niet zwetend op school toe te komen.
Niet zwetend aankomen: in dit weer in je trui rijden. Ik "vlamde" steeds naar school, 9km ver maar aan redelijk tempo maar steeds zo licht mogelijk gekleed dus niet erg bezweet :wink:
soapwater
Mountainbiker

Post by soapwater »

Ik ben toch blij dat ik op't werk tot bijna in de douche kan rijden :P
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

RockShark wrote:
Fry wrote:Morgen weer met de fiets naar school (9km enkel), echter slechts aan max 12km/u gemiddeld om niet zwetend op school toe te komen.
Niet zwetend aankomen: in dit weer in je trui rijden. Ik "vlamde" steeds naar school, 9km ver maar aan redelijk tempo maar steeds zo licht mogelijk gekleed dus niet erg bezweet :wink:
Werkt niet, want dan komt ge van 8-9°C buiten ineens in 22°C binnen dat dan relatief aanvoelt als 40°C en begin ik onmiddellijk te zweten. Moest ik echt geen tijd hebben om met de fiets zo traag naar school te rijden, zou ik eventueel nog denken aan een 45km/u scooter.

Ter informatie, ik doe op dat traject met de auto 13-14 km per uur gemiddeld.
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Fry wrote:
RockShark wrote:
Werkt niet, want dan komt ge van 8-9°C buiten ineens in 22°C binnen dat dan relatief aanvoelt als 40°C en begin ik onmiddellijk te zweten. Moest ik echt geen tijd hebben om met de fiets zo traag naar school te rijden, zou ik eventueel nog denken aan een 45km/u scooter.

Werkte wel bij ik, stond nog een kwartier tot een half uur buiten als ik bij school aankwam dusja :wink:
Diñolito
Mountainbiker

Post by Diñolito »

deed ik ook. Ook 9km van huis naar school. Licht gekleed, goed doorvlammen en op 5min van aankomst heel erg temporiseren, uitrijden zeg maar. Eens aangekomen nog 10 min. acclimatiseren en ik had er nooit erg veel last mee.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

RockShark wrote:
Fry wrote:
RockShark wrote: Niet zwetend aankomen: in dit weer in je trui rijden. Ik "vlamde" steeds naar school, 9km ver maar aan redelijk tempo maar steeds zo licht mogelijk gekleed dus niet erg bezweet :wink:

Werkte wel bij ik, stond nog een kwartier tot een half uur buiten als ik bij school aankwam dusja :wink:
Oh ja, zo deed ik dat ook toen ik int middelbaar zat. Dan werkte het wel idd.
soapwater
Mountainbiker

Post by soapwater »

Ik begin wel stilaan last te krijgen van de herfstomstandigheden. Bladeren op de baan, modder van tractors dat bij nat weer (in het donker) verradelijk glad kan zijn.
Wat is het advies: winterbandjes steken of betere verlichting zodat ik zie wanneer de ondergrond vettig wordt? Met mijn Ixon IQ zie ik wel genoeg voor me maar in het pikke donker zie ik geen steentjes, bladeren, modderplekken meer.
Ik rij nu met Satellite Nebula bandjes van bontrager.
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

soapwater wrote:Ik begin wel stilaan last te krijgen van de herfstomstandigheden. Bladeren op de baan, modder van tractors dat bij nat weer (in het donker) verradelijk glad kan zijn.
Wat is het advies: winterbandjes steken of betere verlichting zodat ik zie wanneer de ondergrond vettig wordt? Met mijn Ixon IQ zie ik wel genoeg voor me maar in het pikke donker zie ik geen steentjes, bladeren, modderplekken meer.
Ik rij nu met Satellite Nebula bandjes van bontrager.
Zit hier met hetzelfde probleem.
Fietspad niet verlicht........bij tegenliggend verkeer ziet ge al helemaal niks.
Al goed dat het parcour blindelings ken anders had ik al 47 keren in de gracht gezeten.
Plus ook af en toe last van overstekend kleinwild (ratten, muizen)!!!
Is altijd wel effie schrikken.........wel goed voor den adrenaline (kom ik klaarwakker op t werk aan). :roll:
Post Reply