GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
whaleshark
Mountainbiker
Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: GESTOLEN BIKE'S

Post by whaleshark »

"Ouote"
Snelheidsovertredingen worden nu éénmaal meer vastgesteld gewoon omdat er veel meer gebeuren... Daar hoef je echt geen wiskundige voor te zijn, toch blijft iedereen maar zijn gal spuwen op die snelheidscontroles... Het standaardzinnetje 'ga dan echte dieven pakken' is ook al lang afgezaagd. :roll:

Snelheidsovertredingen worden nu éénmaal meer vastgesteld gewoon omdat er veel meer geld mee te verdienen valt. "Kleine"diefstal is gewoon geen prioriteit... er valt niets bij te winnen, geen geld en ook geen promoties bij het het hoger kader. Politie agenten mogen niet genoeg tijd steken in deze zaken.
Ik haal mijn informatie niet uit het laatste nieuws, maar van uit het politie korps zelf. :roll:
Last edited by whaleshark on Mon 09 Jun 2014 16:38, edited 1 time in total.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

whaleshark wrote:
Snelheidsovertredingen worden nu éénmaal meer vastgesteld gewoon omdat er veel meer geld mee te verdienen valt. "Kleine"diefstal is gewoon geen prioriteit... er valt niets bij te winnen, geen geld en ook geen promoties bij het het hoger kader. Politie agenten mogen niet genoeg tijd steken in deze zaken.
Ik haal mijn informatie niet uit het laatste nieuws, maar van uit het politie korps zelf. :roll:

Als je je info bij de Politie zelf haalt weet je ook dat het een los staat van het ander....
whaleshark
Mountainbiker
Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Post by whaleshark »

Eigenlijk niet, want als de prioriteit gelegd wordt bij zaken waar meer pakkans/geld/promotie te halen valt, heb je minder manschappen/tijd over voor de andere zaken zoals "kleine" diefstallen.
Met "kleine" diefstallen bedoel ik niet alleen winkel- of fietsdiefstal, maar zelf inbraken in huizen/villa's (waar geen gewonden vallen) worden niet als prioriteit gezien.
Last edited by whaleshark on Mon 09 Jun 2014 16:55, edited 1 time in total.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

whaleshark wrote:Eigenlijk niet, want als de prioriteit gelegd wordt bij zaken waar meer pakkans/geld/promotie te halen valt, heb je minder manschappen/tijd over voor de andere zaken zoals "kleine" diefstallen.

Wilde eigenlijk mijn bericht verwijderen, maar ben al te laat. :-D

Soit..

Meer tijd steken in diefstalpreventie? Volk dat je over hebt van de besparingen op de flitsacties.
Dus grotendeels het personeel van de wegpolitie zou jij willen inzetten om aan diefstalpreventie te doen?
Of de interventieploegen? Of toch niet, want die kunnen elk moment opgeroepen worden...

Was het allemaal maar zo simpel. :-D

Geef dieven (zo weinig mogelijk) geen kans en zorg zelf voor het grootste deel van die diefstalpreventie.
Denk dat freezy z'n reply duidelijk genoeg is.
whaleshark
Mountainbiker

Post by whaleshark »

"Quote" Geef dieven (zo weinig mogelijk) geen kans en zorg zelf voor het grootste deel van die diefstalpreventie.
Denk dat freezy z'n reply duidelijk genoeg is.

Daar hebben Freezy en jij wel gelijk in... zelf kun je al heel veel doen.
whaleshark
Mountainbiker

Post by whaleshark »

"QUOTE" Meer tijd steken in diefstalpreventie? Volk dat je over hebt van de besparingen op de flitsacties.
Dus grotendeels het personeel van de wegpolitie zou jij willen inzetten om aan diefstalpreventie te doen?
Of de interventieploegen? Of toch niet, want die kunnen elk moment opgeroepen worden...

Was het allemaal maar zo simpel. :-D

Ik wil geen verkeerspolitie inzetten om diefstallen op te lossen. Het is inderdaad niet zo simpel :-)
Het komt van hoger hand, er worden meer en meer manschappen bij het korps ingelijfd om flits acties en allerhande te doen maar onze inspecteurs krijgen alsmaar minder manschappen/middelen/tijd om diefstallen op te lossen
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

whaleshark wrote:
Ik wil geen verkeerspolitie inzetten om diefstallen op te lossen. Het is inderdaad niet zo simpel :-)
Het komt van hoger hand, er worden meer en meer manschappen bij het korps ingelijfd om flits acties en allerhande te doen maar onze inspecteurs krijgen alsmaar minder manschappen/middelen/tijd om diefstallen op te lossen

Ik denk (ben zelfs vrij zeker) dat je de bal hier mis slaat.
whaleshark
Mountainbiker

Post by whaleshark »

kawa wrote:
whaleshark wrote:

Ik denk (ben zelfs vrij zeker) dat je de bal hier mis slaat.
In onze politie zone is het zo...
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

whaleshark wrote:
Ik denk dat je dan beter eens kijkt wat de % verdeling is tussen de 7 verschillende basiszorgen van de lokale politie. Als je het resultaat gevonden hebt kan je verder uw gal komen spuwen... :wink:

De middelen gaan niet achteruit (integendeel), er komt gewoon teveel volk naar ons kleine landje om hier hun criminele kunsten ten toon te spreiden. En als diezelfde personen de dag nadien al met uw fiets (of ander materiaal) over de (controleloze) grens zitten is het natuurlijk helemaal compleet...
whaleshark
Mountainbiker

Post by whaleshark »

freezy wrote:
whaleshark wrote:
Ik denk dat je dan beter eens kijkt wat de % verdeling is tussen de 7 verschillende basiszorgen van de lokale politie. Als je het resultaat gevonden hebt kan je verder uw gal komen spuwen... :wink:

De middelen gaan niet achteruit (integendeel), er komt gewoon teveel volk naar ons kleine landje om hier hun criminele kunsten ten toon te spreiden. En als diezelfde personen de dag nadien al met uw fiets (of ander materiaal) over de (controleloze) grens zitten is het natuurlijk helemaal compleet...
1 Dat is de theorie... de praktijk is vaak helemaal anders.

2 Dit is inderdaad juist... maar dit heeft niets te maken met mijn " gal komen spuwen" zoals jij het zo mooi verwoord. Mijn punt is : Er zijn zaken die prioritair zijn voor de politie en zaken die niet zo prioritair zijn. Versta me niet verkeerd, het zijn niet de politie mensen in het veld die prioriteiten stellen... het is de druk van hogerhand die bepaald hoelang op welke zaak gewerkt mag worden...
Die inspecteurs " spuwen hun gal" net zoveel.

Misschien een klein vb. uit de praktijk.
Een snelheidsduivel wordt achtervolgd maar is te snel voor de politie combi, maanden later zijn ze via merk, kleur en één letter van de nummerplaat nog op zoek naar de wagen... eigenaars van zo'n wagen worden thuis aangesproken door hun wijkagent, of ze op dat tijdstip misschien daar reden.

Iemand heeft een ongeval met alleen stoffelijke schade ( enkele duizenden euro's ) De dader pleegt vluchtmisdrijf... Er is merk, kleur en een gedeeltelijke nummerplaat bekend van de dader.
In minder dan één week krijg je bericht dat de auto in kwestie niet gevonden kan worden.

Grtz
Post Reply