Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
fillebiker
Mountainbiker

blackpanther

Post by fillebiker »

paar weken getest: vredestein black panther.

was een grote fan van de xtrac in 26inch.
Nu dat de gewone uitkwam in 29 wou ik hem ook wel eens proberen.

Gewicht is iets over de 600gr, 52mm breed met binnenband in.
Maar wat een dik carcas! veel dikker als bv een speci control of een maxxis exo! je kan het bijna vergelijken met een ust band van schwalbe.

Rolweerstand met de centrale noppenlijn zeer licht, maar grip op natte wortels erbarmelijk.
Nopjes in de centrale lijn wat verwijderd.
Rolweerstand nog steeds goed maar grip is 10 keer beter!

Als je het mij vraagt de ideale marathon band!

Dat de xtrac er maar snel komt met lichter carcas.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Hoe meet je die weerstand zo exact????
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Met uw neus,
hoe roder die ziet hoe meer weerstand,
je kan ook je oor gebruiken, maar dan is het moeilijker om de roodheid te checken.
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

Verschil voelen tov andere wielset en andere banden die daar op liggen.
Niet echt exact maar dat hb ik ook niet verteld. Ook objectief. Maar ja is zeg maar wat het gevoel zegt en da is dat ze met de centrale noppenlijn iets beter bollen als een RaRa en zonder de onderbroken lijn iets beter als een RORO. Allen getest met latex biba.

nogmaaals dit is gevoel en objectief. ma het koppeke bepaald mee de prestatie. Dus ik kies voor de BP ipv de RORO.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Uwe RORO zal anders wel heel wat meer tractie en controle geven in de winter!
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

Dr.Gonzo wrote:Uwe RORO zal anders wel heel wat meer tractie en controle geven in de winter!
daar ben ik niet zo zeker van. De noppen op de BP zijn tamelijk groot en he modder komt er zeer gemakkelijk uit.

Door de dikkere flanken kan ik ze op een veel lagere druk rijden als de RORO. (1.5 tov 1.8-1.9)

Ik voel me gewoon beter op de BP.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

RORO van 2011 heeft het karkas van de furious Fred, rolweerstand is lichter dan van de (huidige) Ralph......en gelijk welke andere 29" band......

(voor 2012 zit Ron op't zelfste karkas als Ralph....beter luchtdicht te krijgen en beter lekbestendig)

Dus, idd 't zit in't kopke....maar, da's 90% van't mtb'en...
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

Tzit idd mss int koppeke.

Ik rijd zowizo liever met een dikker carcas voor veilig op lage druk te rijden.
Die schwalbes vind ik gewoon te fragiel om een marathon met de rijden. XC gaat ng net.

Als ik de resulaten moet gelove is de SB8 van kenda zowat de traagste band dat er is voor XC maar ik vind toch dat die zeer vlot bolle.

Tzit tusse de ore.
fonzie
Mountainbiker

Post by fonzie »

Heb een paar van die Maxiss Ardent 2.25 lust versie erop liggen, wegen 820 gram schoon aan de haak,met 1,5 bar voor en 1,8 bar achter rijdt ik erop rond, erg comfortabel en rolt eigenlijk best wel goed voor zo``n zwaar ding. Die laat ik er mooi op zitten voor malmedy dit weekend. niet lek te krijgen volgens mij en dat is toch ook best prettig
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Ik ben de Black Panther 29" ook aan het testen sinds een paar weken en ik ben toch aangenaam verrast tot hiertoe. Met de centrale noppenlijn had ik ervoor gevreest, maar de grip is degelijk ook op wat modderig terrein.
Wel vind ik hem maar smal uitvallen voor een 2.2"; amper 52mm (=2.05") Duidelijk smaller dan Schwalbe 2.25" dus.

@fillebiker: in de laatste Mountainbike plus staat er een test van 29" banden en daar hebben ze de rolweerstand gemeten (meten is weten :-D)
De RaRa is overall de beste band qua rolweerstand (geen verrassing denk ik)

Ik rij met mijn RoRo vooraan op 1.4 bar en dat lukt perfect hoor. Ik begrijp niet goed waarom ge denkt daarvoor een dikkere flank nodig te hebben?
Post Reply