Ik heb er zo ook gehad maar dan in de 1.95 versie,traktie en modderafvoer was redelijk maar als je in een graspad kwam sprong de fiets ongewild uit het spoor eerst nog geèxperimenteerd met looprichting en bandendruk nadien de buitenste rijen noppen van de voorband afgesneden wat dan resulteerde in een beter stuurgedrag heb ze ff nadien maar op de zolder gehangen.Als iemand ze wil je mag ze altijd komen halen want ik denk niet dat ik ze nog ga gebruiken,ben mijn leven nog niet moe (of zal ik ze op de fiets van mijn schoonmoeder leggen?)Jakke wrote:Ben de TIOGA PSYCHO II aan het proberen deze zijn 19,5 breed
redelijk goed in de bochten maar wel slechte modder afvoer.
Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Serge R
- Mountainbiker
- Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
Ik rij momenteel met de Swalbe (black jack). En hier heb ik alleen maar goede ervaringen mee, ze zijn duurzaam en geven voldoende grip. Ze kunnen alleen niet tegen gladde stenen, daarvoor is het uitkijken. ideaal bij droog weer.
De swalbe banden kan ik aanraden.
De nieuwe racing ralph zijn ook zeer goed.
greetz
jokke
greetz
jokke
Last edited by ...Jokke on Sun 21 Nov 2004 00:05, edited 1 time in total.
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Ik heb vandaag voor de eerste maal met michelins xls 2.0 gereden in de TT in Mol.Kan niets anders zeggen dat waar ik met de comp S light dreigde uit te glijden,met deze een verbetering van jewelste.Ik heb terug vertrouwen in de modder en natte ondergrond...enkel oppassen voor de gladde wortels...maar ja,welke band is daar tegen bestand?!?
Ik heb het dan over Tubeless en op 1.9 bar voor de geinteresseerden...
Ik heb het dan over Tubeless en op 1.9 bar voor de geinteresseerden...
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
die heb ik overlaatst ook zien staan, maar vind die jimmy's persoonlijk iets te breed, ik heb liever een smallere band, maar da zal zeker kome omda ik er zelfs in slaagde om in de zomer van 2003 nog altijd vol slijk thuis te komen.Gert wrote:Daarjuist bij Van Eyck geweest en een setje Jimmy's gekocht. €9,95 per stuk. De banden zijn er wel goedkoop moet ik zeggen. morgen ga ik ze testen.
Hoe presteert die Black Jack in de modder als voorband? Ik heb achteraan Michelin XLS (zeer tevreden over de grip) maar vooraan heb ik Michelin Comp S light en de zijdelingse grip is maar niks. In de bochten kan (durf) ik mijn bikemaat niet volgenbiker jokke wrote:Ik rij momenteel met de Swalbe (black jack). En hier heb ik alleen maar goede ervaringen mee, ze zijn duurzaam en geven voldoende grip. Ze kunnen alleen niet tegen gladde stenen, daarvoor is het uitkijken. ideaal bij droog weer.
greetz
jokke
Het profiel van de Black Jack ziet er mij uit dat het weinig rolweerstand geeft rechtdoor maar toch zijdelingse grip moet garanderen in de bochten. Graag je ervaring hiermee.
PS In de zomer rij ik met Schwalbe Fast Fred (zeer tevreden)
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Die had ik er oorspronkelijk op liggen met hetzelfde gevoel als jij beschrijft:dat je je niet meer veilig begint te voelen op natte en modderige ondergrond.Nu heb ik zowel voor als achter die XLS opgelegd,en ja...dag en nacht verschil!Alhoewel het mij aangeraden is om de draairichting van de achterband hetzelfde te leggen dat de voorband.Minder rolweerstand dus.Voor de grip zou het weinig verschil maken omdat de toppen toch grover zijn.En of ze nu naar voren of naar achteren gericht zijn voor een betere tractie?!?bebob wrote:Hoe presteert die Black Jack in de modder als voorband? Ik heb achteraan Michelin XLS (zeer tevreden over de grip) maar vooraan heb ik Michelin Comp S light en de zijdelingse grip is maar niks. In de bochten kan (durf) ik mijn bikemaat niet volgenbiker jokke wrote:Ik rij momenteel met de Swalbe (black jack). En hier heb ik alleen maar goede ervaringen mee, ze zijn duurzaam en geven voldoende grip. Ze kunnen alleen niet tegen gladde stenen, daarvoor is het uitkijken. ideaal bij droog weer.
greetz
jokke
Het profiel van de Black Jack ziet er mij uit dat het weinig rolweerstand geeft rechtdoor maar toch zijdelingse grip moet garanderen in de bochten. Graag je ervaring hiermee.
PS In de zomer rij ik met Schwalbe Fast Fred (zeer tevreden)
Groetjes,
$mokeyJoe