GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
mOnstertje
Mountainbiker

Re: GESTOLEN BIKE'S

Post by mOnstertje »

Zojuist gestolen aan het stuyvenbergziekenhuis van Antwerpen: een knalgroene Sobre multi (mijn vriendin was een uurtje binnen voor een scan ..) :cry: :cry: Ze is er helemaal kapot van; ook al omdat de fiets een verjaardagscadeau was ..

Het gaat dus dus om een sobre multi; die zie je normaalgezien niet/amper rondrijden en al zeker niet in deze kleur. Er rijden er overigens ook geen 2 rond zoals deze want ik heb alle onderdelen zelf bij elkaar gezocht en gemonteerd.

Dus: moest je deze zien; graag een seintje .. en eventueel de pikkedief lynchen ..

Image
Image
Image
whaleshark
Mountainbiker
Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Post by whaleshark »

Ik hoop dat deze terug vindt, vorig jaar zijn hier (Knokke-Heist) +900 fietsen gestolen, waaronder mijn zoons nieuwe mtb (zeer dik, duur slot gewoon doorgeknipt) slechts een kleine fractie hiervan is terecht gekomen... er bestaat een web-site waar je gevonden fietsen kan terug vinden: http://www.gevondenfietsen.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes
radicalbiker
Mountainbiker
Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Post by radicalbiker »

Op dinsdagavond 28/01/2014 tss 17u45 en 18u35 werden er bij DWbikes in Overpelt 2 fietsen gestolen uit de werkplaats en dit gewoon tijdens de openingsuren. :( Het betreft een mountainbike van het merk Haibike, en een cx fiets van het merk Merida. Indien iemand deze fietsen opmerkt of info zou hebben betreffende deze diefstal, gelieve dan contact op te nemen met mij of met DWbikes in Overpelt.

Image

Image
Hornet
Mountainbiker

Post by Hornet »

mOnstertje wrote:Zojuist gestolen aan het stuyvenbergziekenhuis van Antwerpen: een knalgroene Sobre multi (mijn vriendin was een uurtje binnen voor een scan ..) :cry: :cry: Ze is er helemaal kapot van; ook al omdat de fiets een verjaardagscadeau was ..

Het gaat dus dus om een sobre multi; die zie je normaalgezien niet/amper rondrijden en al zeker niet in deze kleur. Er rijden er overigens ook geen 2 rond zoals deze want ik heb alle onderdelen zelf bij elkaar gezocht en gemonteerd.

Dus: moest je deze zien; graag een seintje .. en eventueel de pikkedief lynchen ..

Image
Image
Image
da is kl..., maar ja, aan stuyvenberg pikken ze da zelfs als ge er nog op zit. Heel spijtige zaak..
geertg
Mountainbiker

Post by geertg »

De politie in Herzele heeft gisteren een verdachte fietsendief aangehouden, in zijn woning werden 21 gestolen fietsen aangetroffen o.a. racefietsen en mountainbikes. Meer info : recherche@pz5429.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik herinner mij op deze site een lid welke zijn fietsdiefstal vorig jaar tijdens een toertocht in Erpe-Mere meedeelde, grenst aan Herzele. Je weet maar nooit.
RWmtb
Mountainbiker

Gestolen: MERIDA BIG NINE CARBON 3000 29" MTB zwart/rood

Post by RWmtb »

Gestolen: MERIDA BIG NINE CARBON 3000 29" MTB zwart/rood framesize 19"

Beste,

Mijn fiets is afgelopen vrijdag 28/2/2014 om 20u30 gestolen in Heist-op-den-Berg. De fiets, zie foto en gegevens onderaan, stond te koop via Kapaza. Tijdens de verkoop vluchtte de dader met de fiets uit de ondergrondse garage (toevallig was de poort net dan open geblokkeerd voor herstellingswerken, wat ik niet wist of gezien had). Ik heb een PV bij de politie laten opstellen. Zelf wil ik al het mogelijke doen om de dader en fiets te vinden. Omdat de dader vertelde dat hij in een MTB-club zat en wedstrijden reed (voor zover ik dit mag geloven) contacteer ik u. Indien u vanaf nu een nieuwe Merida Big Nine Carbon 3000 29” fiets volgens specificaties en foto onderaan ziet opduiken, gelieve dan het serial no. WC600526H op de schuine buis boven de trapas na te zien. Graag een seintje indien dit overeenstemt.
De traceability code van de Fulcrum velgen is 0155064 RMX-12DFRBX52 0000014421.

Wanneer u deze fiets opnieuw te koop ziet staan, graag ook dan een seintje.

Gegevens van de dader:
- hij noemde zich Kenny
- leeftijd: ergens in de 20j
- ongeveer 1m85 groot
- BASE telefoonnummer waarmee hij belde: +32 487 33 72 93
- haar: donkerblond; ca. 5cm -> in de war gezet
- blank, vlaming
- hij droeg een grijze trainingsbroek, sneakers, sweater een hippe bril met donker montuur

Omdat deze fiets niet in overvloed te zien is hoop ik dat mijn fiets toch ergens opgemerkt wordt.

Als het mogelijk is graag deze mail uitprinten en ophangen in uw club zodat hij verdeeld wordt over een ruimer publiek.

Naast deze oproep is het ook een waarschuwing voor diegene die hun fiets zelf willen verkopen. Je kan de foute mensen ontmoeten, ook al zien ze er niet verdacht uit.

Mocht ik mijn fiets via een ander kanaal terugvinden, dan breng ik u hiervan op de hoogte.

Bedankt alvast voor de hulp en hopelijk tot hoors.

Sportieve groeten,

Raf Wauters
Neerweg 3P bus 7
2220 Heist-op-den-Berg

GSM: 0497 66 91 92

Image
Gegevens die ik op Kapaza gezet had:
Prijs: 3.500 € Plaats: Heist-op-den-Berg (2220)
Rubriek: Fietsen Subrubriek: Mountainbikes
Nieuwe fiets van september 2013: MERIDA BIG NINE CARBON 3000 29 MTB ROOD 2013 19"

Nieuw prijs in winkel: 4499 euro.

Kenmerken:
Gewicht: 10,05 kg
Frame: Big Nine Carbon Pro R12
Vork: 32 Float 29 CTD Fit- Performance 100mm; QR 15mm
Achterdemper: /
Ketting: KMC X10 10 speed
Trapstel: Shimano XT (24/32/42)
Voorderailleur: Shimano XT
Achterderailleur: Shimano XT
Shifters: Shimano XT
Cassette: Shimano CS-HG81-10 (11/36)
Wielen: Fulcrum Red Metal 29 XL; QR 15mm voor; QR 12mm achter
Banden: Schwalbe Racing Ralph Evo
Remmen: Shimano XT (180mm)
Stuur: PRC Team Flat
Stuurpen: PRC Team
Balhoofdstel: FSA
Zadel: Zadel Italia SLS Monolink
Zadelpen: PRC Monolink Carbon Superlite
Pedalen: Shimano M520
Kleur: Zwart/Rood
Last edited by RWmtb on Sat 29 Mar 2014 16:20, edited 3 times in total.
QM
Mountainbiker

Re: Gestolen: MERIDA BIG NINE CARBON 3000 29" MTB zwart/rood

Post by QM »

Dit is een min of meer zelfde verhaal van enkele maanden terug...
dominoque1 wrote:Beste mtbers,

Mijn bike scott spark premium 29er is gestolen met een verkoop via 2 dehands
De dader gaf zich uit voor Jan Geerts(jangeerts@mail.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" maar alle gegevens email en gsm waren allemaal fictief!!!(als iemand rond deze periode ook een fiets te koop staan had en daar ook een persoon is komen kijken maar de koop toch niet is doorgegaan om welke reden dan ook en misschie n camerabeelden moest hebben gelieve me iets te laten weten zodat er geen nieuwe gedupeerde mtb dit probleem krijgen)
De dader zelf was een blanke man Belgische origine nederlands tip top gekleed licht kalend licht bruin haar kort geschoren,1,78m, kwam zogezegd van Luxemburg van het werk en passeerde hier
Ik dacht dat het bij mij nooit kon gebeuren om mijn fiets te stelen bij een verkoop hub testen en weg ermee!!!
Dit gebeurde op maandag 9 September 2013 savonds om 19h30
Het gaat om een scott spark premium 29er 2013 maat medium
Wielen hope zilver naven velgen ztr crest 29
Full xtr alleen trapstel xt
vork witte dt swiss 100 29er twinshot
Frm zadelpen 31,6 x 400
Zadel specialized romin
Specialized stuurpen
nieuwprijs rond de 6000 euro

Als je een tip kan geven naar de dader komt je een fikse beloning naar je toe 500euro

Of als je een man op deze fiets ziet rondrijden een mooie foto trekken op tt

Image

RWmtb wrote:Gestolen: MERIDA BIG NINE CARBON 3000 29" MTB zwart/rood framesize 19"

Beste,

Mijn fiets is afgelopen vrijdag 28/2/2014 om 20u30 gestolen in Heist-op-den-Berg. De fiets, zie foto en gegevens onderaan, stond te koop via Kapaza. Tijdens de verkoop vluchtte de dader met de fiets uit de ondergrondse garage (toevallig was de poort net dan open geblokkeerd voor herstellingswerken, wat ik niet wist of gezien had). Ik heb een PV bij de politie laten opstellen. Zelf wil ik al het mogelijke doen om de dader en fiets te vinden. Omdat de dader vertelde dat hij in een MTB-club zat en wedstrijden reed (voor zover ik dit mag geloven) contacteer ik u. Indien u vanaf nu een nieuwe Merida Big Nine Carbon 3000 29” fiets volgens specificaties en foto onderaan ziet opduiken, gelieve dan het serial no. WC600526H op de schuine buis boven de trapas na te zien. Graag een seintje indien dit overeenstemt.
De traceability code van de Fulcrum velgen is 0155064 RMX-12DFRBX52 0000014421.

Wanneer u deze fiets opnieuw te koop ziet staan, graag ook dan een seintje.

Gegevens van de dader:
- hij noemde zich Kenny
- leeftijd: ergens in de 20j
- ongeveer 1m85 groot
- BASE telefoonnummer waarmee hij belde: +32 487 33 72 93
- haar: donkerblond; ca. 5cm -> in de war gezet
- blank, vlaming
- hij droeg een grijze trainingsbroek, sneakers, sweater een hippe bril met donker montuur

Omdat deze fiets niet in overvloed te zien is hoop ik dat mijn fiets toch ergens opgemerkt wordt.

Als het mogelijk is graag deze mail uitprinten en ophangen in uw club zodat hij verdeeld wordt over een ruimer publiek.

Naast deze oproep is het ook een waarschuwing voor diegene die hun fiets zelf willen verkopen. Je kan de foute mensen ontmoeten, ook al zien ze er niet verdacht uit.

Mocht ik mijn fiets via een ander kanaal terugvinden, dan breng ik u hiervan op de hoogte.

Bedankt alvast voor de hulp en hopelijk tot hoors.

Sportieve groeten,

Raf Wauters
Neerweg 3P bus 7
2220 Heist-op-den-Berg

GSM: 0497 66 91 92

Image
Gegevens die ik op Kapaza gezet had:
Prijs: 3.500 € Plaats: Heist-op-den-Berg (2220)
Rubriek: Fietsen Subrubriek: Mountainbikes
Nieuwe fiets van september 2013: MERIDA BIG NINE CARBON 3000 29 MTB ROOD 2013 19"

Nieuw prijs in winkel: 4499 euro.

Kenmerken:
Gewicht: 10,05 kg
Frame: Big Nine Carbon Pro R12
Vork: 32 Float 29 CTD Fit- Performance 100mm; QR 15mm
Achterdemper: /
Ketting: KMC X10 10 speed
Trapstel: Shimano XT (24/32/42)
Voorderailleur: Shimano XT
Achterderailleur: Shimano XT
Shifters: Shimano XT
Cassette: Shimano CS-HG81-10 (11/36)
Wielen: Fulcrum Red Metal 29 XL; QR 15mm voor; QR 12mm achter
Banden: Schwalbe Racing Ralph Evo
Remmen: Shimano XT (180mm)
Stuur: PRC Team Flat
Stuurpen: PRC Team
Balhoofdstel: FSA
Zadel: Zadel Italia SLS Monolink
Zadelpen: PRC Monolink Carbon Superlite
Pedalen: Shimano M520
Kleur: Zwart/Rood
jakkeknol
Mountainbiker

Post by jakkeknol »

aangezien ik ook in heist woon zal ik proberen wat in het oog te houden.
per toeval gekocht bij pascal op de westerlose steenweg ?
Kulgan
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct

Post by Kulgan »

Even een kort verhaal en misschien herkent iemand zijn fiets...

Ik had op een zoekertje gereageerd op 2dehands.be voor een Rocky Mountain Altitude 790 msl (nieuwprijs >5000 €.
Dit is de mail die ik terugkeer (verstuurd van vrij anoniem adresin frankrijk):

Bonsoir

Je viens de lire votre message par rapport à mon
vtt rocky mountain altitude 790 msl medium 2013‏‏

.Elle est au prix de 600€

Il est en parfait état et roule très bien, donc vous n'avez aucun frais à prévoir.Tous ses papiers sont à jour ..( papiers d’achat original et convention de ventes etc..) sous plis fermé dans une enveloppe .

Cependant il se trouve avec un courtier particulier que j'ai chargé pour la vente et qui se chargera de vous le livrer soit à votre domicile ou à lieu de rencontre à votre préférence (car moi même, je ne suis pas disponible pour m'occuper de la vente.)

Voici donc ses caractéristiques et ses photos:

Actuellement je suis en vacance pour un repos obligé par mon docteur a cause de mon état de sante.
ROCKY MOUNTAIN ALTITUDE 799 MSL TAILLE:18" (Médium)pilote 1,70 à 1.82m ANNEE:2013 ROUES:27,5" CADRE:CARBONE FOURCHE:FOX 34 CTD FACTORY (KASHIMA) 160mm Blocage au guidon (Possibilité de passer en 150 mm)AMORTISSEUR: FOX CTD FACTORY (KASHIMA) 150mm Réglage pro pédale au guidon PEDALIER :RACE FACE NEXT SL (carbone) 2X10 DERAILLEUR AV AR :SHIMANO XTR MANETTES : SHIMANO XTR TIGE DE SELLE :TELESCOPIQUE FOX ROUES :E13 THE HIVE FREINS :FORMULA R1 RACING GUIDON :RACE FACE SIXC (carbone) SELLE :SDG CIRCUIT (TITANE) SYSTEM RIDE 9 :http://ride9.bikes.com/UTILISATION:ENDURO ETAT: VELO TEST PRESSE TRES PEU ROULE POIDS:11,7 Kgs.

Donc s'il vous intéresse toujours merci de remplir le formulaire ci dessous pour le RDV.

Nom:...........
Prénom:...........
Code Postal:...................
Adresses de Livraison :....................
numéro de téléphone( fixe et portable )............

Date de livraison.................................................

Donc le courtier particulier viendra chez vous avec le vtt rocky mountain altitude 790 msl medium 2013‏‏

pour que vous puissiez l’essayez et vérifier tous les papiers etc...
A la livraison s'il vous convient vous la prenez sur place mais s'il ne vous convenait pas ce qui n'est même pas sure vous n'êtes pas obligez de le prendre.

En attente de vos coordonnées.

Ik vertrouw dit voor geen haar en denk dat het over in gestolen fiets gaat.
Moest er iemand de fiets herkennen...
Vriend van mij die een Rocky Mountain heeft, ging al is checken met zijn dealer....
Trailcrasher
Mountainbiker

Post by Trailcrasher »

Kulgan wrote:
Ik vertrouw dit voor geen haar en denk dat het over in gestolen fiets gaat.
Moest er iemand de fiets herkennen...

In dit geval gaat er helemaal geen fiets zijn, me dunkt.

Dit is een typisch geval van internetscam waar de fiets zogezegd verzonden gaat worden naar u en de enigste transactie die werkelijk gebeurt is dat een goedgelovige geld stort naar deze oplichters.
Post Reply