while playing the fifteenth violin, in a directors
cut of Swedish designer drugs.
De forum quiz
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- Strikybart
- Mountainbiker
Post by Strikybart »
Ik heb wil zin om dit vraagstukje op te losse maar begrijp niet goed wat je bedoeld met "ziet de wand onder een hoek van 76°".Genius wrote:Het is niet echt een quiz vraag, maar een vraagstukje.
Tip: maak een schets, dan wordt het al snel een heel pak duidelijker.
Vraagstuk: Johan ziet de wand van een ronde toren onder een hoek van 76°. Linda staat 25m verder van de toren en ziet de wand onder een hoek van 22°. Bereken de diameter van de toren.
Voor diegene die er niet genoeg van krijgen, ik heb er hier thuis nog wel zo'n paar liggen...
Als de vraag zou zijn: ziet de punt vh dak onder... én men geeft de hoogte vd toren dan zouk et nog wel kunne maar met deze gegevens lukt het me niet. Mijn vader, die op dat gebied toch redelijk is in wiskunde, kan ook niet echt hulp biede
Grtz
Met "ziet de toren onder een hoek van 76°" wordt bedoeld dat de persoon in een hoek kijkt van 76° naar de omtrek van de toren.Strikybart wrote:Ik heb wil zin om dit vraagstukje op te losse maar begrijp niet goed wat je bedoeld met "ziet de wand onder een hoek van 76°".Genius wrote:Het is niet echt een quiz vraag, maar een vraagstukje.
Vraagstuk: Johan ziet de wand van een ronde toren onder een hoek van 76°. Linda staat 25m verder van de toren en ziet de wand onder een hoek van 22°. Bereken de diameter van de toren.
Voor diegene die er niet genoeg van krijgen, ik heb er hier thuis nog wel zo'n paar liggen...
Als de vraag zou zijn: ziet de punt vh dak onder... én men geeft de hoogte vd toren dan zouk et nog wel kunne maar met deze gegevens lukt het me niet. Mijn vader, die op dat gebied toch redelijk is in wiskunde, kan ook niet echt hulp biede
Grtz
Dus eigenlijk gewoon 2 raaklijnen aan een cirkel onder een hoek van 76° (2 rechten die elkaar snijden in een hoek van 76° en raaklijnen zijn aan een cirkel. Duidelijker?). Ik hoop dat dit al wat duidelijker is. Maar ik zie juist dat ik mijn oplossing nog even moet controleren want er is ergens een foutje ingeslopen...
- Strikybart
- Mountainbiker
Post by Strikybart »
Jaja, dat is al veel duidelijker, kzal de opgave ne keer opschrijve en late wete ask iets gevonde heGenius wrote:Met "ziet de toren onder een hoek van 76°" wordt bedoeld dat de persoon in een hoek kijkt van 76° naar de omtrek van de toren.Strikybart wrote:Ik heb wil zin om dit vraagstukje op te losse maar begrijp niet goed wat je bedoeld met "ziet de wand onder een hoek van 76°".Genius wrote:Het is niet echt een quiz vraag, maar een vraagstukje.
Grtz
Dus eigenlijk gewoon 2 raaklijnen aan een cirkel onder een hoek van 76° (2 rechten die elkaar snijden in een hoek van 76° en raaklijnen zijn aan een cirkel. Duidelijker?). Ik hoop dat dit al wat duidelijker is. Maar ik zie juist dat ik mijn oplossing nog even moet controleren want er is ergens een foutje ingeslopen...
Grtz