Vr 30/12/2011 Gits :: 10de Gitsbergtoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
the mask
Mountainbiker

Post by the mask »

Met 8 KODOS gestart. Mooie tocht, alles goed georganiseerd, zoals ieder jaar trouwens ! Parcour zeer goed berijdbaar en goed uitgepijld : PROFICIAT. Danny, bedankt voor de taartstukken ! Aan iedere MTBiker tot volgend WE 7/8 jan 2012 : zie WWW.VTTKEMMEL.BE
vinnie 5.2
Mountainbiker

Post by vinnie 5.2 »

Na een 4 tal weken nie op de mtb te hebben gezeten, keek ik ernaar uit om de 52 af te rijden.
Nog geen 5 tal km op de fiets kon ik het niet geloven :( pijn in mijn nek, een helse pijn die doortrok naar mijn rug en schouder.
Een simpele strook die er zelfs niet al te zwaar bij lag moest ik van de fiets, een hartslag van 165 en zweten als een rund.
Hoe langer ik reed hoe meer de pijn parten begon te spelen.
Dan toch maar na 22 km de wijze beslissing genomen om huiswaarts te keren.
Daar de pijn niet meer te verdragen was ben ik naar het ziekenhuis geweest vanamiddag.
Conclusie 2 nekwervels die serieus vernauwd zitten en die de zenuwen klem zetten.
Pfff en nu, een lange tijd nie meer rijden.
Moet binnen 3 tal weken op controle en waneer het niet verbeterd, spreken ze van opereren.
Ziet er niet goed uit.
Prettig eindejaar bikers!!!!
PETER14
Mountainbiker

Post by PETER14 »

Vanmorgen ook gestart rond een uur of elf, en er was weinig volk te bespeuren, zal wel normaal zijn met dit uur.

In de begin fase was er inderdaad redelijk wat baan, en wind, maar het kon dus alleen maar beteren! De strook vals plat in Staden kon ik wel bekoren, was een keer leuk geen biljart tafel parcour. Heb me gejeund en daar draaid het toch om.

Heb samen gereden met een p-magazine boy en hij had geen goeie dag zo gezegd, hebben de vijftig gereden en hadden een gemiddelde van 24.5. :roll:
De afspuitstand stond blank en dan maar met natte voeten huiswaarts terug gekeer. Terug thuis stonden er 65 kms op de teller en nog steeds 24.5 avg, het jaar is dus goed afgesloten.
Dank u wel Gits!
mayohagar
Mountainbiker

Post by mayohagar »

Deze morgen gestart voor de 50 km. Eerste 10 km wind op kop en enorm veel road. Off road stukken lagen goed. Bevoorradingen basic maar meer hoeft dit niet voor me. Wel 2 op de 50 km.

Na de tweede bevoorrading in Hooglede biker onderuit zien gaan op single track ter hoogte van de jeugdhemen. Hopelijk allles goed ?

Afspuitstand vond ik maar niks. 5 cm in 't water staan om je fiets af te spuiten....

Dank aan de organisatie.

Dit jaar 2650 km Mtb.
Doelstelling voor 2012 : 3000 km.
Zullen er maandag maar aan beginnen.

Maandag naar Snellegem :roll: :roll: :roll:
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Deze morgen vertrokken met fujibiker , fujilady , follow , Stefaan T. , Andy en ikke.
Na een 2-tal Km al halt gehouden voor de 1e bevoorrading bij ene wakkere bakker gits :wink:

De rit op zich vond ik toch aangenaam rijden en alles lag meer dan bereidbaar , ook de bevooradingen meer dan OK bevonden (en zeker dienen 1e :lol: )
Er een gezapig ritje van gemaakt met bijgevolg tijd voor het keuvelen over de dingen des levens (in grysperre normen.....k'geve gin detail zulle #-o )

Dus terug een aangename voormiddag beleefd en in den apres aangename kennismaking met henkieboy en filip72 , waarvan deze laaste (voor deze rit dan toch) de tocht volledig afgebold heeft zonder da ter stukken van zijne MTB vlogen =D> =D> =D> :lol: :wink:
wesley snipes
Mountainbiker

Post by wesley snipes »

Mr-Michel wrote:Had geen al te hoge verwachtingen van deze rit door de regio die voor handen was, en tot aan de eerste bevoorraading werd mijn vermoeden aangescherpt door het hoge road-gehalte.
Maar juist is juist alles wat na de eerste bevoorraading kwam was zeker de moeite waard met op 1 die lange beklimming, lekkere kuitenbijter.
Alles was zeker goed berijdbaar.
Goeie uitpijling met in de tussenstukken de linten,
bevoorradingen waren OK, maar 'basic'.
Afspuitplaats links laten liggen door overstromingsgevaar.
Na 50km en 23,8km/h avg tevreden terug naar huis getrokken, zonder ongelukken tot volgend jaar
aja, da was gie met dien quad toene!!! #-o :oops: :-? :^o
plummecrosser
Mountainbiker

Post by plummecrosser »

met 5 plummestampers voor de 50 km met eentje er bij van 13 jaar en veel wachten moesten we niet doen, we hadden iets meer verwacht van deze tocht die enkel door de wind werd zwaar gemaakt, ons toch goed geamuseerd, bepijling oke , bevoorrading oke, afspuitstand zeker voor volgend jaar voor verbetering vatbaar toch bedankt en tot de volgende
hamateur
Mountainbiker

Post by hamateur »

met veel moeite en later dan anders uit mijn bed geraakt en me opgeladen om toch nog deze tocht te doen dit jaar. Vorige jaren was deze tocht een redelijk zware karwei en ik verwachtte dit jaar niets anders. Het tegendeel was waar, blijkbaar hadden de organisatoren de moeite gedaan om alles berijdbaar te houden, hier en daar een beetje veel baan maar dat kon me niet deren, het was een waardige afsluiter van het jaar.
De afspuitplaats was vandaag de zwaarste hindernis (bedoel hiermee niet echt aangenaam om met je voeten in 't water te staan), dat probleem zou toch moeten kunnen opgelost worden

Volgend jaar zeker terug
Martin
Mountainbiker

Post by Martin »

Met alle respect voor de organisatoren die waarschijnlijk geopteerd hebben voor een goed beriidbare tocht mocht er voor mij toch wat (veel) meer offroad ingezeten hebben. Voor de rest geen klagen :-D
marnoek
Mountainbiker

Post by marnoek »

Hartelijk dank aan de 1150 deelnemers. =D> =D> =D>
We zijn blij dat we voor velen het jaar op mtb-vlak positief konden afsluiten.
enkele negatieve opmerkingen:
Verzopen afspuitplaats: :cry: :cry:
terechte opmerking, maa we zaten wat klem met de werken voor het BK veldrijden volgende week, en daardoor moesten we zo ver uitwijken naar een minder ideale plaats. volgend jaar zeker beter. :oops:

veel mac adam in eerste stuk: We zijn nu eenmaal streekgebonden. De weinige stroken onverhard proberen we toch fatsoenlijk aan elkaar te breien. :wink: We blijven verder zoeken...

te weinig douches: We gebruiken de infrastructuur dat we ter beschikking hebben. We zoeken een oplossing voor volgend jaar. [-o<

Nogmaals aan allen hartelijk dank. =D> =D> Het was ons een genoegen.
Verder rest mij nog elk een prettig eindejaar, en de beste wensen voor 2012 toe te wensen.
Tot volgend jaar !!!!!!!!
Post Reply