Zo 04/12/2011 Rollegem / Kortrijk :: WTC De Platse offroad C

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Deze morgen vroeg vertrokken richting rollegem na een veel te korte nacht. Om 8u waren Dieter en ik al vertrokken.
Gelukkig niet te veel last gehad van de te korte nacht. In het begin en op het einde wel een beetje veel baan maar zeker geen gemor want voor de rest was dit wel een tof parcour waar toch stilletjes aan verschillende hoogtemeters inslopen (530hm). Langs de autostrade was het wel een zeer leuk technisch stuk en ook Bellegembos was de moeite, deze zelfs gebist. Op 1 keer (na steile afdaling voor het ziekenhuis) nergens te voet moeten gaan.
De bevoorrading en douches waren ook zeer in orde, de afspuitstand hebben we geen gebruik van gemaakt.
cosini biker
Mountainbiker

Post by cosini biker »

niks te klagen schone tour een van de betere in het kortrijkske
Ribbeke
Mountainbiker

Post by Ribbeke »

Sluit mij aan bij alle voorgaande commentaren : Mooie afwisselende tocht
Voelde mij wel niet op m'n gemak wegens de eerste modder dit jaar, nu en dan serieus schuiven ipv rijden. (zal ook dringend nieuwe bandjes mogen leggen)
Proficiat aan de organisatoren : tot volgend jaar !!
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Gisteren nog vlug de modderfiets van de haak gehaald en dit bleek de goede keuze. De eerste moddertocht van het najaar is een feit. Toch kunnen genieten van een bijna overal berijdbaar parcours en er tenvolle van genoten. Het was reeds een tijdje geleden dat ik nog in eigen streek reed. Zoals hierboven aangehaald, zorgde de organisatie voor een eigen parcours door zowel Bellegem, Aalbeke als Lauwe, met stukjes boerhovenroute en sjouwerroute op een creatieve manier in verwerkt, aan te bieden. De kant van Sint Denijs, Kooigembos en Zwevegem werd niet aangedaan, maar daar kunnen we binnen twee weken van genieten op de steeds prachtige tocht van de Steenbakkers uit Moen. De bevoorrading was in orde en met de bepijling had ik eveneens geen moeite. Enig minpuntje was de weinige druk op sommige slangen van de afspuitstand. Kortom, een ideaal tochtje waar je ook na enkele dagen regenval nog ten volle kunt van genieten. Te noteren voor volgend jaar. Bedankt voor het mooie parcours en de prima organisatie. =D> =D> =D> =D> =D>
bike1968
Mountainbiker

Post by bike1968 »

Voor den eerste keer ne vtt organiseren in eigen streek met een parkoer als deze op den 53km is wel eentje met een ervaren organisatie. =D> =D> =D> Alle ondergrond heb ik al eens bereden maar de volledige rit samen is top. Je kan er niks meer uithalen en na maanden droogte was het einde voor sommige wel het einde [-o< [-o< [-o< . Redelijk veel hoogtemeters #-o en een zuigende ondergrond maakten de bosjes redelijk zwaar. Veel blije gezichten gezien en dat belooft voor volgend jaar . Afspuiting kan beter en douce was kouder of den buitenlucht [-o< [-o< . Maar dat komt door de hoge opkomst en je ziet , het mtb is nog niet dood als je al die jonge mannen ziet. =D> =D> Tot volgend jaar :bounce: :bounce:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

filmke...

nikd
Mountainbiker

Post by nikd »

Het was een mooie tocht, met enkele leuke technische uitdagingen.
Ik heb me heel goed geamuseerd.

Deze zal voor mij een vaste waarde worden in het najaar.

Groeten,

Niki
mayohagar
Mountainbiker

Post by mayohagar »

Rock Rider wrote:filmke...

Super filmke, zeker herkenbaar
beverke
Mountainbiker

Post by beverke »

Rock Rider wrote:filmke...

Prachtige terugblik op het eerste modderavontuur van het najaar =D> =D>
swoosher
Mountainbiker

Post by swoosher »

wegens geen tijd nu nog maar de tijd om te zeggen dat dit echt een absolute toptocht was!!
ben zelf van de streek en toch nieuwe stukken gereden en andere richtingen uitgegaan die ik niet verwachte. en dit voor de eerste editie =D>
hopelijk kunnen ze dit jaar evenaren met hopelijk een vernieuwd parcour.
mijn felicitaties aan de organisatie =D>
een minpuntje is de bewijzering naar de start als je rollegem binnen komt.
nog geen gps op de mtb en dacht dat het ergens aan de kerk was #-o
maar absoluut een aanrader en jullie mogen mij volgend jaar zeker en vast weer verwachten

Chapaeu!!! :-D
Post Reply