Zo 13/11/2011 Tessenderlo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
G-Stoel
Mountainbiker

Post by G-Stoel »

Mooie toertocht.
Het teveel aan volk is het gevolg van de goede kritieken van de vorige jaren.
Zijn met drie vanuit Beerzel vertrokken tot in Averbode.
Daar met 4 andere aan het parcour begonnen.
Zijn aan de start gaan getalen , juist nog iemand gevonden (10u50) om onze euro's in ontvangst te nemen.
Na 94 km terug thuis (Bij Sandra)voor ene te drinken.
Tot volgend jaar.
foerske
Mountainbiker

Post by foerske »

Prachtig mooie toer, zeer mooie omgeving, prachtige bossen, mooie st's, mooie klimmetjes en toch snel. Echt schitterend. Goeie douches, grote kantine... Enige minpunt, de bewijzering om tot daar te geraken!!!!
Spark27
Mountainbiker

Post by Spark27 »

Mooi tochtje, met de fiets tot daar gereden, overal op en af geraakt.
Alleen de bevoorrading was ni te doen, dan maar zonder bevoorading verder gereden tegen dat ik terug thuis was had ik 96 km en honger ;), schoon trainingske.
cube biker ;-)
Mountainbiker

Post by cube biker ;-) »

cureghempiet wrote:veel volk,te veel eigenlijk,bijna kostant file rijden...ook vrij veel brede en asfalt wegen,zeker voor de pauze.mss toch is overwegen om later te vertrekken...ik wil hier geen polemiek starten maar sommige mensen zouden beter op de weg rijden met hun mtb.vol in de remmen voor elke wortel of modderstrookje, helling=afstappen en dan opt gemakske naar boven wandelen.vandaag ettelijke minuten stilgestaan aan hindernissen die elke geoefende mtbr moeiteloos neemt...de sport is stilaan slachtoffer van zen eigen succes aan het worden.

mvg piet
Daarom da's ze nie voor niets een afdaling voor kinderen hebben gemaakt, voor de racekonijnen die u op't vlakke voorbijsnellen :P :P
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

ben ook in tess.geweest,inderdaad heel veel volk,k'had een dejavu van voorbije vrijdag in beringen.
In tegenstelling tot de meerderheid ben ik wel overal bovengereden alsook de mooie afdalingen gedaan,t'is niet omdat er een rijtje van hier tot in chakamaka staat dat je daar niet mag langsdoor naar boven rijden hé.
Enfin er zijn nu eenmaal bikers en wandelaars zeker......#-o :oops:

ik heb op het parcours nog iets verloren,maar dat zag ik natuurlijk pas aan de aankomst,dus nogmaals het parcours af geraasd,en gevonden wat ik verloren was,maar kwam thuis met 76km op het tellerke en alle hellingen dubbel gedaan!!
baeyb
Mountainbiker

Post by baeyb »

Super toerke (o)! Vele singletracks in de bossen, hier en daar wa klimwerk. Enkel de bevoorrading was wel wa minder :cry:
MTB crosser
Mountainbiker

Post by MTB crosser »

Ne ferme merci aan alle bikers die massaal naar Tessenderlo zijn afgezakt, de teller is uiteindelijk gestopt bij 2710, een getal dat we vooraf zeker niet verwacht hadden. De meeste onder jullie hadden wel begrip voor de probleempjes die hier uit voortkwamen, dus hopelijk tot volgend jaar.
KRC
Mountainbiker

Post by KRC »

Een tip voor de organisatie om de bevoorrading vlotter te laten verlopen.
De locatie was perfect, de opstelling niet. Met de tt van Zonhoven ( dit jaar 2080 inchrijvingen) zou ik zeggen; plaats een tent in het midden van die open plek die aan de 4 zijden bereikbaar is en alles zal veel vlotter verlopen. Voor het overige een top organisatie; leuk parcours en goede afpijling. Over de afspuitstand en de douches geen mening wegens met de bike heen en terug uit Genk. 115 km op de teller.
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Vond het ook een aangename rit, alleen wa veel volk. Bevoorrading links laten liggen wegens file van meer dan 100 bikers.
"Technische afdaling" was geen probleem aangezien dat voor ons nog niet echt technisch te noemen is, degenen die ook in de ardennen rijden weten wel wat ik bedoel. Het werd misschien technisch omdat het aan die afdaling lastig was om er een doorgang naar beneden te vinden :-D :-D :-D
Er stond nogal wa volk die zich aan het bezinnen was om het aan te durven om naar beneden te rijden.Misschien nog een tip voor de organisatie, vroeger stond hier een bord met makkelijke en moeilijke afdaling( je reed dan gewoon rechtdoor naar beneden om vervolgens haaks om te draaien)
Dit was misschien van een andere organisatie?
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

junior72 wrote:Mij stoort al dat volk eigenlijk .
Dat is een teken dat de MTB-sport onder het gewone volk toch goed beoefend word.
Straffe uitspraak, vink ik. Het gewone volk dat ingrijpt in het 'elitaire' mtb'en? Ik waan me even op een golf-court waar de democratisering van de sport wordt bediscussieerd met een glas champagne in de hand. Tenzij je het woordje 'niet' bent vergeten in te tikken.
Later vertrekken helpt inderdaad om een lange file te vermijden. En als je in een vorige editie amper 400 bikers kon bekoren dan val je steil achterover als er ineens meer dan 2000 fietsers over je heen rijden. Mij hoor je niet klagen en voor die soep met ballekes kom ik volgend jaar wel ne keer terug.
Post Reply