stoppen met roken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Stekke wrote:
-mijne maat zijn vrouw heeft longkanker en heeft nooit gerookt of nooit passief gerookt en dit de reden waarom ik gestopt ben.
Dat zijn zo van die zinnen waarbij mijn haar recht gaat staan.
Het gaat over kansen. Dus wie meer rookt, heeft meer kans om kanker of bepaalde andere ziekten te krijgen.
Maar dat wil niet zeggen dat (zoals sommige mensen blijkbaar graag zwart op wit zien) je als roker per definitie kanker krijgt en je als niet-roker veilig bent.

@Stekke: dit was algemeen bedoeld, en zeker geen aanval op jouw commentaar :wink:
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

ongeveer een jaar geleden gestopt, met af en toe (op feestjes) een uitzondering.
Moeilijk, maar tgaat.
Gewicht is niet toegenomen (samen met men vrouwke wat op men eten gelet)
Dus aan allen die ook af en toe nog ne keer goesting moesten hebben: VOLHOUDEN =D> =D> =D>
skippy
Mountainbiker

Post by skippy »

ben in april ook gestopt met roken en moet wel zeggen dat ik het verschil toch wel reeds voel en me er wel zeer goed bij voel. als ge fietst recupereert ge sneller:zeker bij een beklimming waar ge nu vlot doorrijdt
terwijl ge als roker boven moest stoppen om op adem te komen.
heb wel nog eens gerookt op een feestje om de stank nog eens te ervaren en moet zeggen dat ge dat den dag nadien serieus voelt, en zelfs terug beginnen hoesten.
van den enen dag op de anderen stoppen met van die plakkers helpt wel.
ge moet die kuur niet volgen zoals ze je voorschrijven want dat kost u een bom geld.naarmate het goed vordert plakt ge een plakker om de twee à drie dagen en zo bouwt ge dat af. :D
DDM
Mountainbiker

Post by DDM »

"Stoppen met roken is gemakkelijk. Ik weet het ik deed het als 1.000 maal" zei Mark Twain reeds.... ben nu twee jaar gestopt.En ja..ik adem beter.. heb meer smaak.. ben een paar kilootjes bijgekomen... en mijn reuk is er enorm op verbeterd. Jammer van dit laatste.. want mens wat stinken sigaretten.
Kanker er niet over. Stop ermee.
kfcdenbiker
Mountainbiker

Re: stoppen met roken

Post by kfcdenbiker »

Smokie wrote:
fille wrote:VANDAAG STOP IK MET ROKEN !!!

Nog mensen hier op het forum die gestopt zijn met roken?
Of mensen die mee de uitdaging aangaan?
Héhé, zonder zwans , ik ben ook gestopt sinds vandaag. Dit wel in groep van mijn werkgever uit. Wij zijn met acht en worden iets of wat begeleid door 12 sessie's van 1 1/2 uur brainstorming te volgen.

Zodus we gaan da hier volhouden en binnen de kortste keren zijn we er vanaf!! =D>
gij werkt toch niet op den opel zeker?????
Smokie
Mountainbiker

Re: stoppen met roken

Post by Smokie »

kfcdenbiker wrote:
Smokie wrote:
fille wrote:VANDAAG STOP IK MET ROKEN !!!

Nog mensen hier op het forum die gestopt zijn met roken?
Of mensen die mee de uitdaging aangaan?
Héhé, zonder zwans , ik ben ook gestopt sinds vandaag. Dit wel in groep van mijn werkgever uit. Wij zijn met acht en worden iets of wat begeleid door 12 sessie's van 1 1/2 uur brainstorming te volgen.

Zodus we gaan da hier volhouden en binnen de kortste keren zijn we er vanaf!! =D>
gij werkt toch niet op den opel zeker?????
Nee niet bij Opel, wel op de Noorderlaan in Antwerpen, op 190.
btw; van die 8 zijn er ondertussen nog maar 3 over die volledig gestopt zijn, waaronder ikke :)
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Hoe zit het nu met de mensen die een kleine 2 maan geleden gestopt zijn?

Ik ben sinds 18/10 gestopt, en heb ondertussen meestal wel aan de stinkstok kunnen weerstaan.
Behalve 2 keer dat ik met een stuk in mijn klote toch gevraagd heb nog een safke te mogen rollen, en ook op te smoren.

Maar meestal smaakte dat zo slecht dat ik het in nuchtere toestand niet meer zou overwegen er nog eentje te roken.
Smokie
Mountainbiker

Post by Smokie »

piefkie wrote:Hoe zit het nu met de mensen die een kleine 2 maan geleden gestopt zijn?
Ben nog steeds gestopt 8) Nu valt het wel goed mee voor mij, eerste weken wel hard op mijn tanden moeten bijten om er af te blijven =P~

Nu nog volhouden en nen nieuwe nickname zoeken :)
jommarie
Mountainbiker

Post by jommarie »

Bizar dat niemand daar nog niet op heeft gewezen, maar hier op het forum is een sukkelaar die dag in dag uit moet vechten tegen het ergste gevolg van roken ... zonder ooit één sigaret aangeraakt te hebben. Klinkt dit een beetje cryptisch? Surf dan maar eens naar de site van forumlid Elstinho: www.kleinehool11.be
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Voor al deze die al zo een effort gedaan hebben, volhouden hé mannen en vrouwen, 't loont zeker de moeite.

Het ideale moment om nog ne keer extra goeie voornemens te maken voor het nieuwe jaar.

chapeau en volhouden zo =D> =D> =D>
Post Reply