Trip report Ijsland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Bart Viaene
Mountainbiker

Post by Bart Viaene »

Spark wrote:Met welk toestel werden deze genomen?
Een bonte mix van digitale modellen : diverse Panasonic Lumix toestellen, twee Gopro Hero actioncams, en ik heb ook Sony, Fuji, Canon en Nikon compacts gezien dacht ik.

Ik had een simpele, zoomloze strandcamera mee waarin ik in januari op Lamu ben gaan snorkelen, want het viel te verwachten dat het zou regenen, en de automatische lensafsluiter van mijn Lumix was vorig jaar gesneuveld in Canada toen ik er op viel na het fotograferen van een eekhoorntje, vlak voor onze ontmoeting met een grizzly :evil:

http://www.youtube.com/user/FOUTURE#p/f/10/9M0HFCI1KLg

Sommige camera's begonnen op het eind toch wat bedampt te geraken, maar een droogkuur heeft ze weer operationeel gemaakt. Een aantal foto's is nog niet "binnen".

Enig nadeel van die strandcamera : véél te traag voor actieshots...

Het grootste probleem was de voeding : de meeste camera's hadden geen verwisselbare batterijen, en herladen was niet evident in ons tentenkamp, omdat de support-Landrover eerst de GPS-en en walkie-talkies moest herladen via zijn eigen batterijen.
Spark
Mountainbiker

Post by Spark »

http://www.youtube.com/user/FOUTURE#p/f/10/9M0HFCI1KLg

hmmm... zag er precies nogal spannend uit ;-)
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Ma how zeg, prachtig!
FOUTURE
Mountainbiker

Post by FOUTURE »

Mojobiker wrote:Ma how zeg, prachtig!
Ja sè, sinds da sommigen mijn verhalen niet meer geloven zonder bewijsstukken, pak ik overal foto's van ;-)
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

FOUTURE wrote:
Mojobiker wrote:Ma how zeg, prachtig!
Ja sè, sinds da sommigen mijn verhalen niet meer geloven zonder bewijsstukken, pak ik overal foto's van ;-)
En daar zijn foto's van... Zou trouwens zonde zijn van zo'n mooie landschappen enkel voor u te houden. Zoiets MOET je delen.

Mojo
Spark
Mountainbiker

Post by Spark »

Moesten er nog jetons over zijn koop ik mij nog een ander toestel of ne gopro, maar er zijn jammergenoeg geen meer over... Kzal het moeten doen met m'n huidige compact. :roll:
Spark
Mountainbiker

Post by Spark »

Is er iemand die weet hoe het precies zit als ge smeerolie, sportgels, CO2 bommekes en dergelijke wilt meenemen op het vliegtuig.

Wat mag en wat mag niet, en steek je dit best bij de vélo (in de fietskoffer), in de valies of in de handbagage?

Ik heb daar nu es geen flauw idee van.

Alvast bedankt.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Spark wrote:Is er iemand die weet hoe het precies zit als ge smeerolie, sportgels, CO2 bommekes en dergelijke wilt meenemen op het vliegtuig.

Wat mag en wat mag niet, en steek je dit best bij de vélo (in de fietskoffer), in de valies of in de handbagage?

Alvast bedankt.
CO2 bommekes worden over het algemeen afgeraden. (Kan je vergelijken met je fietsbanden zelf. Deze dienen ook te worden afgelaten om ontploffing in de bagage cabine te vermijden)
Smeerolie en sportgels kun je zonder probleem bij je fiets of valies stoppen.

Zeker niet je handbagage stoppen. Voor handbagage is immers elke vorm van vloeistof quasi verboden.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Spark wrote:Is er iemand die weet hoe het precies zit als ge smeerolie, sportgels, CO2 bommekes en dergelijke wilt meenemen op het vliegtuig.

Alvast bedankt.
Vuistregel in alle soorten bagage: geen dingen onder druk.

Dat zijn dus inderdaad dingen als sprays, CO2 patronen, aanstekers...

Bijkomende beperking handbagage: geen vloeistoffen. Maar in je ingecheckte (valies of fietskoffer)bagage is dat meestal geen probleem.

Dit gezegd zijnde zou ik niet direct benzine gaan vervoeren in je valies, maar een busje kettingolie zal niet direct aangeslagen worden denk ik.

Ik had een groot en een klein busje van dit mee in mijn valies:
http://www.finishlineusa.com/products/c ... t_lube.htm
Héél tevreden van, mijn ketting werd wel pikzwart maar bleef mooi gesmeerd.

We hebben ter plaatse CO2 patronen bij, niet om banden op te pompen (daar dienen manuele pompen voor :-D), maar om tubeless banden er weer op te blazen indien nodig.

Als je tubeless banden hebt zou ik ze zeker niet helemaal aflaten. Dat wordt wel voorgeschreven, maar feitelijk is daar geen gefundeerde reden voor: het bagageruim staat om structurele redenen ook onder druk, alleen wat minder. Als je dan weet dat 1 bar de druk op zeeniveau is en 0 bar luchtledig is... die misschien halve bar verschil in het ruim zal niet veel indruk maken op je banden - of je moest ze bij het inpakken al tot op de limiet opgeblazen hebben.

Dus wat aflaten, voor de schone schijn, maar niet helemaal aflaten met het risico dat de band van de velg komt.
Spark
Mountainbiker

Post by Spark »

bedankt voor den info ;-).

Nu weet ik waar 'k wa mag steekn
Post Reply