Nederlanders kennen geen terrils, omdat er daar geen steenkoolontginning geweest is. Vorig jaar kwamen wij samen met twee Nederlanders toe aan de bordjes die de keuze lieten tussen "met of zonder terrils". Die kerels vroegen toen ook in het voorbijrijden wat een terril was. Als je "met" kiest zult ge het direct weten, hebben wij toen geantwoord. Vlamingen kennen dat van tijdens de lessen aardrijkskunde op school of op z'n minst van de prentjes die toen in de repen chocolade staken! Waar is de tijd! Het kan goed zijn dat jonge Vlamingen ook al niet meer weten wat terrils zijn na de definitieve sluiting van de steenkoolmijnen in België. Tenzij ze in Limburg of Luik wonen of mountainbiken! Of op school een leraar hebben die meer weet dan wat er in het handboek staat en dat het gaat over een berg oude steenkool, afval uit de mijnen. Sommigen kaal, anderen intussen begroeid met bomen en struiken.Arjan1 wrote:Gaat lekker he? Word de toertocht net zo seriues georganiseerd? Ik moet 2.5 uur rijden om er te komen maar begin nu toch te twijfelen...
Er staan geen vertrektijden op pagina 1..!
Marathon rijders geen aparte vertrektijden?
Terril een zwarte dame? Ik denk dat het een berg is..?
Iemand hier die seriues antwoord kan geven?
Als je meer dan 200 km moet autorijden om er te komen zou ik er ook wel twee keren over nadenken. Anderzijds zijn de grote afstanden van de toertocht het middel om kennis te maken met deze streek. Ik moet er zelf ook 110 km voor rijden.