Zo 07/08/2011 Francorchamps :: 12ème Rando VTT du Plateau Fa

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lowie
Mountainbiker

Re: hockai

Post by lowie »

BMW wrote:
lowie wrote:
BMW wrote:laatste 10 km krampen waardoor ik iets minder snel kon en voorbijgestoken werd door een blondje(blauw pakje en paardestaart)die best wel kon rijden amai......
een voormalig wereldkampioene moet je dan ook niet proberen te volgen :lol:
wie is dat dan?
heb ze al paar keer gezien
quizvraag ?

Image
virtrix
Mountainbiker

Re: hockai

Post by virtrix »

lowie wrote:
BMW wrote:
lowie wrote: een voormalig wereldkampioene moet je dan ook niet proberen te volgen :lol:
wie is dat dan?
heb ze al paar keer gezien
quizvraag ?

Image
Julie van op het forum?
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

lijkt me eerder ons Daphné
BMW
Mountainbiker

Post by BMW »

daphne...?
julie....?
ik weet t niet
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

BMW wrote:daphne...?
julie....?
ik weet t niet
hint : ze staat op het podium van de RDHF 2011
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Zeg Daphny Vandenbrandt, Wereldkampioen (geweest) in het veld... Die heeft mij al verschillende keer voorbij gezoefd... Altijd mooi te kijken van deze kant... :oops:
Last edited by Berthold on Mon 08 Aug 2011 20:00, edited 3 times in total.
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Daphny van den Brand.
palmares: wereldkampioene veldrijden, 2x europees kampioene veldrijden,
9x !!!!!! nederlands kampioene veldrijden, ned. kampioene mountainbike,....
Rijd hier regematig een toerke.
voila weeral wa slimmer zè.

Even over ten toer. Ik moest te veel van mijnen fiets naar mijn goesting.
Neen en ik bedoel nie die 3 steile hellingjes van 25% want ik ben ik opgereden, jawel! mijnen broer en nog enkele getuigen kunnen dit bevestigen. Maar die klim waar je jezelf amper recht kon houden vond ik nie zo leuk. Boomwortels vielen al bij al nog mee, maar ne fully helpt natuurlijk wel. Helaas zaten er ook serieuse niveauverschillen in (bergop), en zover ik weet ben ik nog altijd nie Kenny Bilaey( bezit nogthans wel wa technische bagage).
Vond de toer dus wel aangenaam voor de rest.
Echte mtb zoals ze zeggen, modder, steile klimmen, technische afdalingen, veel bos, goe weer, meer moet da nie zijn.
Alleen zoals hier al aangehaald vond ik de kalklijnen ook niet zo duidelijk meer, als er al wa volk is gepasseerd.
Ben na negen uur met vree dikke benen ( sean kelly) vertrokken.
Als het dan zou regenen geeft dit gegarandeerd problemen met de bewegwijzering.
Denk dat die papieren pijlen( vind die eigenlijk best duidelijk) enorm duur geworden zijn, omdat ze wel heeeel dun hingen.
Of denken jullie hier anders over?
Misschien kan lowie dit is eventjes doorgeven aan de organisatie.
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Hans wynants wrote: nop genoeg en de bandjes op 1.5/1.6 en lekker genieten . =P~
Hans ben ik ook nog tegen gekomen en mij leek hij op dat moment niet zoveel meer te genieten :-D :-D :-D :-D
Maarja je hebt dan ook een van de lastigste toertochten van de ghf uitgekozen hé.
Ik hoop dat je er toch een beetje plezier aan beleeft hebt, en ook is de waalse mentaliteit van dichtbij gezien hebt.
Geen gedrum en geroep van de koerskonijnen maar heerlijk genieten van een prachtige toer door de ardense bossen.
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

peerke1967 wrote:
Hans wynants wrote: nop genoeg en de bandjes op 1.5/1.6 en lekker genieten . =P~
Hans ben ik ook nog tegen gekomen en mij leek hij op dat moment niet zoveel meer te genieten :-D :-D :-D :-D
Maarja je hebt dan ook een van de lastigste toertochten van de ghf uitgekozen hé.
Ik hoop dat je er toch een beetje plezier aan beleeft hebt, en ook is de waalse mentaliteit van dichtbij gezien hebt.
Geen gedrum en geroep van de koerskonijnen maar heerlijk genieten van een prachtige toer door de ardense bossen.
idd, ik en Kristof hebben enkele keren afgezien... was idd een serieuze zware tocht, ook het wandelen was bij mij wat te veel... ik zit er niks mee in om stukken te wandelen maar het downhill stuk inclusief wortels vond ik er wat over... ik heb thuis nog een vrouw en kind waar ik voor moet zorgen ... :-D

al bij al toch mij nog wat gespaard en vandaag met frisse benen opgestaan dus is nog meegevallen. voor die enkele keren ik dod ben gegaan onderweg gisteren :oops:
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Dit was nog eens mountainbiken "pur sang" - Biken met een vette B.
You like it or you don't.

Om 08.30 gestart met een groepje van 9 man voor een XL-tocht. 4 oude bekenden, 4 nieuwe gezichten en mezelf, en allemaal met dezelfde spirit, dat wil zeggen : 100% genieten van wat een fantastische bikeregio ons aanbiedt, en dat was heel wat anders dan je zou vermoeden als je hier enkel de vaste routes komt rijden.
+ er nog wat meer uithalen en in 3 lussen nog 25 extra kilometers bij te lappen. En iedereen heeft de volledige sessie uitgezeten, inclusief nog een alternatief pad in de laatste kilometers om de brede wegen wat te beperken.
79 km dus en 1750 hoogtemeters.

Een paar fotokes :

het begin van het sublieme "sentier des crêtes de la Warche" :

Image
Image

hoffelijk voorrang geven aan wandelaars in het natuurreservaat met de jeneverbessen van de boven-Bayehon (niet in de TT) :

Image

en de ganse groep aan het Kruis der Verloofden - even stilstaan bij een stukje Hoge Venen-geschiedenis :

Image

Merci mannen voor het toffe gezelschap.

nog wat extra beeldmateriaal (met dank aan "Durango" van het Waalse mtb-forum) - deel 3 is het pad hoog boven de Warche :

Post Reply