ETA: ruwweg een systeem waardoor je vork door aan een hendeltje te draaien inzakt waardoor je fiets een betere geometrie heeft om te klimmen (vooraan wat lager) en er theoretisch maar een 3-tal centimeter veerweg overblijft om pompen tegen te gaan.
Een MX Comp ETA heeft ook langs een kant een staalveer (een gewone MX Comp heeft aan beide zijden een luchtveer), waardoor ze in principe wat soepeler reageert op kleine schokken dan een gewone MX Comp. Uit recente "testen" met mijn MXC ECC, de voorloper van de MX Comp ETA, maar dan met lucht in beide benen, kan ik zeggen dat welke van beide je ook kiest, de juiste instelling in ieder geval erg belangrijk is.
Gezien je gewicht en de stijfheid van de MX Comp is deze vork in welke versie dan ook in ieder geval één van de betere "budgetopties" voor jou.
Wat de lengte aangaat, lijkt mij op het eerste zicht een 85mm het best, maar zoek eens op "inbouwhoogte" en "MX Comp" om meer te weten.
Marzocchi MX Comp ETA 2004
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.