Zo 08/05/2011 Buggenhout :: 2 de Bergpallieterstoertocht (08

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Streets wrote:
PVDM wrote:
Streets wrote:vandaag stopte er een jeep in wemmel, met de vraag, "heee, jij bent van Strafinbergaf, ik zie dat jullie pijltjes nog ophangen, is de grote toer nog te rijden met bepijling. :roll:
Ik antwoordde neen, het is niet die van ons, maar van de bergpallieters.

Hopeljik is hij nu aan het meelezen, dan hebben jullie een inschrijving meer.

Streets
Als het zo is dan heb je ne karmeliet te goed van mij :drunk:
laat mij hopen, zelf zal ik er niet bijzijn, om 11u30 krijg ik een deel van mijn schoonfamillie over de vloer voor een feestje (alweer eentje ) :wink: Aangezien ik met mijn groot bakkes een bbq'en beloofde zal er wel wat voorvbereiding aan te pas komen.

Streets

Succes ermee
Veel succes met de bbq en die karmeliet heb je zeker nog te goed net als de andere mannen van straf in bergaf want dankzij jullie hebben nog aan extra pijltjes kunnen geraken waarvoor onze oprechte dank =D> =D> =D> we hebben teveel uitgepijld denk ik :-D
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Voor de mensen die heel laat of morgen heel vroeg nog op het forum zitten, het parcours ligt er ronduit perfect bij, de technische passages zijn vlot te nemen, tijdens het uitpijlen van de 75 hebben we nog een klein speeltuintje ontdekt die we er natuurlijk bij gestopt hebben. Ook nog enkele spannende momenten beleefd met mensen die in eerste instantie geen toestemming gaven om over hun (al dan niet - was nergens aangegeven) prive terrein te rijden maar alles is gelukkig in orde gekomen. We hopen jullie seffens een prachtige mtb tocht te bezorgen. Spijtig genoeg waren er in de omgeving van Moorsel al pijltjes vandalen aan de slag geweest ze nemen enkele pijlen weg (stuk of 5) en dan plaatsen ze twee pijltjes terug in de verkeerde richting hopelijk hebben we morgen daar niet teveel last van. Er zijn in elk geval controleurs op het parcours. Veel plezier met de tocht
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Flippen wrote:stuk moeten laten vallen wegens te dichte begroeiing en teveel netels.

Een bitje tingelen, das goe vur 't bloed en da doet ons wa rapper rijden!! :lol:

tot morgen!!
:-D ondertussen is de kapper langs geweest en zijn de slechtste stukken gesnoeid
Ruudster
Mountainbiker

Post by Ruudster »

ik kom sevens ook en neem voor de eerste keer mijn madam mee, en nee ik wens geen gefluit ;-)
underworld
Mountainbiker

Post by underworld »

Spijtig genoeg waren er in de omgeving van Moorsel al pijltjes vandalen aan de slag geweest ze nemen enkele pijlen weg (stuk of 5) en dan plaatsen ze twee pijltjes terug in de verkeerde richting hopelijk hebben we morgen daar niet teveel last van.

onbegrijpelijk!! #-o
xxbeemerxx
Mountainbiker

Post by xxbeemerxx »

Juist terug en moet zeggen dat het een leuke tocht was de bepijling was dik inorde =D>
Bevoorrading ook :-D
Waren soms wel klote veldwegentjes tussen waar je bijna van je mtb daverde :-?
Dat apenbrugske vond ik ook wel plezant voor over te rijden (bij de 35km).
Bewust voor de 35 km gekozen omdat ik de overgang van 35 naar 55 te groot vond.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Een uurke geleden teruggekomen van de 55km. Van thuis naar Wieze gereden en daar ingepikt. Aan de eerste bevoorrading me ingeschreven. Leuk systeem met dat 'tijdelijk' bandje.

Veel hoogtemeters bevatte de route niet (iets meer dan 300 volgens Garmin), maar het parcours was idd niet te onderschatten. Veel 'lastige' baantjes waar MTB'en niet gemakkelijk en daardoor vermoeiender was. Ook enkele stukjes (zeker in het begin tussen Buggenhout en Wieze) waar het wat gevaarlijk rijden was. Juist naast een diepe gracht en rechts van jou een prikdraad :-? Dit kon misschien vermeden worden. Ook in het begin pech gehad naast die (niet meer gebruikte?) spoorlijn, waar er juist veel wandelaars afkwamen en ik niet vlot kon doorrijden. Maar hier kunnen jullie niets aan doen.

Voor de rest schitterende route, het stuk Moorsel, Mazenzele was leuk om rijden en zoals de traditie het voorschrijft :wink: , de grote passage door Buggenhout bos. Daar blijf ik toch doodgraag rijden.

Bevoorradingen was super in orde, de mensen waren supervriendelijk dus tot volgend jaar !

Mijn route: http://connect.garmin.com/activity/84211952
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Hier gestart voor de eerste maal en moet zeggen heb mij ferm geamuseerd op de 75 km 8-[ met veel klimmeke's ,single-tracks,zandwegels :lol: .Buggenhout bos was zalig :P .Bepijling was super =D> .Drie tussenstops,douche perfekt.Terug gekomen nog een frietje gestekt met een Karmeliet =P~ en een eetzak voedingswaren mee genomen naar huis. Vondt het een geslaagde dag met prachtig weer.Er was zeer veel werk ingestoken dat zag je aan de ongelooflijke hoeveelheid off-road.Dit is een top organisatie proficiat,zou zeggen tot de volgende :wink:
Ruudster
Mountainbiker

Post by Ruudster »

we hebben ons super geamuseerd! ik heb veel chique vlo's gezien! pijltjes waren goed en parcours was leuk! en Karmeliet was naar verwachting :-)
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

voor hoogtemeters moet je inderdaad niet naar hier komen (55 km) maar voor de rest ,in vergelijking met vorig jaar, een dikke proficiat =D> =D> , veel meer off-road, perfecte bepijling en bevoorradingen
veel werk gestoken in 't uitstippellen van de tocht en leuke aprés., ook al zaten er heel wat "wottelwegskes in :-?

enig minpuntje en das ook tenige: lang wachten op de pechdienst
(ong 1 uur)

Bergpalieters ga op dezelfde weg door....

Zondag 3 juli vierde vierurenrace te Humbeek (sasbikers)
meer info: www.sasbikers.be
Post Reply