Traject: Geraardsbergen - Brussel
afstand : 47km enkel
frequentie : zo dikwijls mogelijk (in de winter & tussenseizoen 1 a 2 keer per week enkele rit; in de zomer (als het gans de rit klaar is) 1 a 2 keer per week heen en terug; proberen om dit 3 keer te doen deze zomer;
tijd : tussen 1u40 & 2u30
vergoeding: Nul wegens firmawagen
Voorzieningen: fietsenstalling binnen, douches; locker;
Fietsen naar het werk : Afstand, tijd, frequentie
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Lokeren - Puurs : 31km enkel
Met auto :
Vroeger minstens 45min tot > 1u
Sinds de nieuwe brug in Temse 35min
Met de fiets
in lente/zomer/herfst = in conditie < 1u (record 52min)
in de winter >= 1u (koud,winderig, nat)
Frequentie :
Winter : 20% tot 30%
Lente/Zomer/Herst : 60% tot 70%
Indien ik een goeie fiets met spatborden had zou ik meer komen in de winter.
Vergoeding = 0.20€/km * 62 = 12.4€ + 6€ (nafte) = 18€ per keer
100keer/jaar = 1.800€, kan ik elk jaar nieuwe fiets mee kopen
Douches en locker op het werk voor andere kledij.
Fietsenstalling is er ook maar was niet veilig genoeg, mijn koersfiets is er onlangs gestolen
=> ander topic
Heb me vandaag nieuwe besteld op Rose.nl, 100keer naar 't werk en hij is afbetaald, kan beginnen aftellen
Normaal dus altijd met de koersfiets, soms eens met de mtb als ik erna nog wat in de bossen van waasmunster wil rondhossen.
Heb me nu conti sportcontact 1.6 bandjes gekocht om met de mtb te komen tot mijn nieuwe koersfiets geleverd is.
Heb een fantastische route met 20km jaagpaden en autovrije wegen, de overige 10km langs drukke weg maar met afgescheiden fietspad dat zeer goed bolt
Vroeger ging ik 's avond nog sporten,nu heb ik 2u gesport als ik thuiskom + in 't weekend kan ik veel langere afstanden aan een hoger tempo
Met auto :
Vroeger minstens 45min tot > 1u
Sinds de nieuwe brug in Temse 35min
Met de fiets
in lente/zomer/herfst = in conditie < 1u (record 52min)
in de winter >= 1u (koud,winderig, nat)
Frequentie :
Winter : 20% tot 30%
Lente/Zomer/Herst : 60% tot 70%
Indien ik een goeie fiets met spatborden had zou ik meer komen in de winter.
Vergoeding = 0.20€/km * 62 = 12.4€ + 6€ (nafte) = 18€ per keer
100keer/jaar = 1.800€, kan ik elk jaar nieuwe fiets mee kopen
Douches en locker op het werk voor andere kledij.
Fietsenstalling is er ook maar was niet veilig genoeg, mijn koersfiets is er onlangs gestolen
Heb me vandaag nieuwe besteld op Rose.nl, 100keer naar 't werk en hij is afbetaald, kan beginnen aftellen
Normaal dus altijd met de koersfiets, soms eens met de mtb als ik erna nog wat in de bossen van waasmunster wil rondhossen.
Heb me nu conti sportcontact 1.6 bandjes gekocht om met de mtb te komen tot mijn nieuwe koersfiets geleverd is.
Heb een fantastische route met 20km jaagpaden en autovrije wegen, de overige 10km langs drukke weg maar met afgescheiden fietspad dat zeer goed bolt
Vroeger ging ik 's avond nog sporten,nu heb ik 2u gesport als ik thuiskom + in 't weekend kan ik veel langere afstanden aan een hoger tempo
-
pédalleur de charme
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20
Post by pédalleur de charme »
2,7 km enkel
tijd heen:8 minuten, tijd terug: 6 minuten
elke morgend wel een pittig bergske op.
frequentie: elke dag zolang het niet strontregent of sneeuwt.
Nu nog met de koersfiets, maar als het wat langer licht is ga ik met de Trek om na het werk (af en toe) nog wat de bos in te trekken.
Krijg iets van een 20 ct per kilometer.
tijd heen:8 minuten, tijd terug: 6 minuten
elke morgend wel een pittig bergske op.
frequentie: elke dag zolang het niet strontregent of sneeuwt.
Nu nog met de koersfiets, maar als het wat langer licht is ga ik met de Trek om na het werk (af en toe) nog wat de bos in te trekken.
Krijg iets van een 20 ct per kilometer.
in 2010:
34 km enkel (Herentals - Aartselaar)
65 keer gereden, denk dat dit ongeveer 50% is aangezien ik vaak niet naar kantoor moet.
Frequentie wordt opgedreven vanaf maart, tot 4 keer per week.
Tijd evolueert, van 1u15 min tot rond het uur. Dit is met de koersfiets, is wel te verkiezen voor die afstand.
Nu verhuisd, afstand zal 37-38 km enkel zijn. Dit jaar nog maar 2x gereden.
Vergoeding: eigenlijk niks, zelfde als auto maar belastingvrij + ingeven bij belastingsbrief.
34 km enkel (Herentals - Aartselaar)
65 keer gereden, denk dat dit ongeveer 50% is aangezien ik vaak niet naar kantoor moet.
Frequentie wordt opgedreven vanaf maart, tot 4 keer per week.
Tijd evolueert, van 1u15 min tot rond het uur. Dit is met de koersfiets, is wel te verkiezen voor die afstand.
Nu verhuisd, afstand zal 37-38 km enkel zijn. Dit jaar nog maar 2x gereden.
Vergoeding: eigenlijk niks, zelfde als auto maar belastingvrij + ingeven bij belastingsbrief.
- BGT
- Mountainbiker
Traject: Ham - Houthalen
afstand : 24km enkel
frequentie : kan enkel di, woe en do. Maandag en vrijdag breng ik één van m'n kinderen naar school omdat ik daar met de auto passeer. Moet hij niet elke dag zo vroeg opstaan voor de bus te hebben.
tijd : tussen 45 min en 1 uur (afhankelijk van de wind)
vergoeding: belastingvoordeel (hoeveel weet ik niet exact)
Voorzieningen: fietsenstalling, douches; locker
Elke keer met de rugzak met laptop, kleren, douchegerief er in.
afstand : 24km enkel
frequentie : kan enkel di, woe en do. Maandag en vrijdag breng ik één van m'n kinderen naar school omdat ik daar met de auto passeer. Moet hij niet elke dag zo vroeg opstaan voor de bus te hebben.
tijd : tussen 45 min en 1 uur (afhankelijk van de wind)
vergoeding: belastingvoordeel (hoeveel weet ik niet exact)
Voorzieningen: fietsenstalling, douches; locker
Elke keer met de rugzak met laptop, kleren, douchegerief er in.
16km enkel, tussen de 30 en 40min, afhankelijk van de vermoeidheid, drukte op werk, weer... Sta in shiften en na de nacht duurt het gewoonlijk wel iets langer :)
Doe dit vooral met mtb met echte mtb-banden
en in eender welk weer, zelfs bij -12 nog gereden. Sommige dagen pak ik wel de wagen, als ik er echt geen zin in heb.
Heb geen fietsvergoeding maar spaar al heel wat diesel uit en doe het om in beweging te zijn, niet om er aan te 'verdienen'. Heb op het werk een zalige douche ter beschikking en in de winter warme chauffage voor kleren te drogen.
Doe dit vooral met mtb met echte mtb-banden
Heb geen fietsvergoeding maar spaar al heel wat diesel uit en doe het om in beweging te zijn, niet om er aan te 'verdienen'. Heb op het werk een zalige douche ter beschikking en in de winter warme chauffage voor kleren te drogen.