Welke fiets is beste prijs/kwaliteit?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
Vale
Mountainbiker

Post by Vale »

RigolleM wrote:Als de prijs uw enig argument is dan moet je Xtrail kopen PUNT andere lijn TSING!
Geef me dan een andere argument!

(want jij zegt ook alleen maar dat ik geen Xtrail moet kopen, waarom staat er niet bij)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Vale wrote: @ Kawa, ik heb al aangegeven dat "LBS" voor mij niet belangrijk is.
Prima, dan kan je zoals je zelf ook al aangaf een Trek aan soldenprijs kopen bij Salden.
Vale wrote: En jullie hebben duidelijk een fout beeld, want tot dit weekend was ik een grote TREK fan. En zou ik ook alleen akkoord gaan met een TREK fiets.
Dan zou ik niet eens denken aan die xtrail, zo'n Trek 8000 lijkt me dan meer jouw ding. :wink:
Ik kan niet begrijpen dat je voor een prijsverschil van 170€ die xtrail verkiest boven die Trek 8000, zeker niet als je zegt dat je een Trek fan bent. #-o

Die Trek is quasi even goed afgemonteerd en geeft er nog een Fox vork bovenop....

Smaken verschillen, maar ik vind zo'n Trek toch heel wat meer uitstraling hebben dan die xtrail.

Image
Image

Vale wrote: En aangezien er wat wazig over gedaan wordt, blijf ik vragen stellen over Xtrail ja.
swannie was anders vrij duidelijk. :wink:

Wat denk je zelf dat het beste gaat rijden, een noname standaard alu frame of een verder ontwikkeld top-alu frame van Trek?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Vale wrote:
RigolleM wrote:Als de prijs uw enig argument is dan moet je Xtrail kopen PUNT andere lijn TSING!
Er zijn gewoon geen andere argumenten om geen Xtrail aan te schaffen, maw case closed!
l.a
Mountainbiker

Post by l.a »

RigolleM wrote:
l.a wrote:
RigolleM wrote: Met een budget van € 1500 moet je er niet aan denken om een fully aan te schaffen, en al zeker niet voor de redenen die jij aanhaalt.
tja ik heb mijne spark 40 toch nog net binnen dit budget gevonden ( met een flinke korting)
en wat is er dan mis met de dingen die ik aanhaal
Overjaarse modellen ga je misschien wel binnen het budget vinden als de LBS 40% korting geeft :roll:

Je koopt een fully voor het extra comfort of voor het type trails die je rijdt, niet om uw gebrek aan technische vaardigheden te verdoezelen. Met een fully neem ik nog meer risico's tijdens het dalen, maar verkies nog altijd de ideale lijn ;-)
ge koopt inderdaad een fully voor het comfort of type trail
maar als je merkt dat het ook gaat als je van de ideale rij lijn afwijkt dan ga je hier toch gebruik van maken.
en als je merkt dat je foutjes niet zo hard worden afgestraft, tja dan ga je wat harder rijden, en soms is een fout meer maken. (zo is het toch bij mij, ik fiets vooral voor de fun en niet om een snelle tijd)

op het einde van een zwaar rit ben ik toch blij dat ik een fully heb.

bij bike joring is er ook nog een hond in het spel dat voor u loopt, en als gij denkt dat een hond altij de ideale rij lijn neemt?

ik ga soms joggen met mijne mechelaar en het blijft een beest , het is niet altij voorspelbaar wat hij doet.

ik heb het eventjes opgezocht en ik moet mezelf rechtzetten over het budget ik zat er net boven
Vale
Mountainbiker

Post by Vale »

RigolleM wrote:
Vale wrote:
Er zijn gewoon geen andere argumenten om geen Xtrail aan te schaffen, maw case closed!
Weet je wat, laat jij het maar :roll:
Veel zinnigs komt er niet uit...

@ Kawa, het scheelt hem meer dan 170€ he (als je alles hetzelfde zet, dus van XT). MAAR je hebt een punt hoor, al vind ik die TREK op jou foto niet mooi. Maar goed, zoals ik reeds schreef kleur etc zijn ondergeschikt.
Mijn interesse in Xtrail wordt gewoon groter omdat er hier "geheimzinnig" over gedaan wordt.

@ LA, we hebben proef gereden met een fully en daar 1 van onze honden voor, ik vond het minder aangenaam rijden dan een hardtail. Vandaar dus de keuze. Dat is echt volledige persoonlijk :wink:
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Vale wrote:
RigolleM wrote:
Vale wrote: Geef me dan een andere argument!
Weet je wat, laat jij het maar :roll:
Veel zinnigs komt er niet uit...
Eén ding weet ik en dat is dat je een serieus betweterke zijt.
Je krijgt hier zoveel wijze raad van oude rotten in het vak en dan nog blijf je vragen waarom die xtrail niet beter zou zijn dan die Trek...

Uw antwoord is al aangehaald: de kwaliteit van het frame is gewoon minder, geloof het of niet. De geometrie spreekt het tegen (hier ook al aangehaald) en onder een laklaag kunnen ze vééél verbergen.
Als hun frame maar 150 euro waard is dan kunnen ze de fiets opsmukken met dergelijke (betere) afmontage. Ik geef toe: toen ik als leek naar mijn eerste bike ging kijken keek ik naar de afmontage, want wat wist ik veel over het frame. Hier krijg je nu de wijze kennis dat het frame geen botten waard is, dus die voorkennis heb je. Gebruik ze dan.

Wat moeten we doen om het te bewijzen ? Man man man... #-o
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

Mijn interesse in Xtrail wordt gewoon groter omdat er hier "geheimzinnig" over gedaan wordt.
:lol:
Koop dan toch gewoon een Xtrail ondanks het feit dat gans het forum U aan het afraden is om wel één te kopen... #-o
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

La-Pierre wrote:
Koop dan toch gewoon een Xtrail ondaks het feit dat gans het forum U aan het afraden is om wel een te kopen... #-o
Eigenlijk wel, koop u gewoon enen en smijt uw geld eens goed weg...
Zo gaan we het bewijs toch wel krijgen #-o
l.a
Mountainbiker

Post by l.a »

@ LA, we hebben proef gereden met een fully en daar 1 van onze honden voor, ik vond het minder aangenaam rijden dan een hardtail. Vandaar dus de keuze. Dat is echt volledige persoonlijk :wink:
als ge al een test rit gedaan hebt dan moet ik u verder niet overtuigen over de fully :-)

ge hebt u keuze al gemaakt, als voor u de x-trail het beste is dan moet je er voor gaan.

wie weet valt dit reuze mee voor u.
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

La-Pierre wrote:
Koop dan toch gewoon een Xtrail ondanks het feit dat gans het forum U aan het afraden is om wel één te kopen... #-o
Idd, niemand die hier een euro verdient omdat je een andere zou kopen.
Enkel mensen die u eerlijk hun mening geven (een heel deel heeft vroeger waarschijnlijk dezelfde fout gemaakt als u)

Er staan hier in het topic al een heel aantal redenen, lees je eigenlijk wel de posts? Of wil je enkel goeie reakties over Xtrail? Anders geen probleem ze :lol:
Post Reply