Zo 05/12/2010 Sleidinge
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ik heb de 50 km vandaag gefietst, alles is zeer goed berijdbaar en zeker in de bossen.Wel hebben we 2 maal een eindje moeten stappen door opgehoopte stuifsneeuw maar als morgenvroeg de eersten een spoortje trekken zal ook dat geen probleem meer zijn voor de rest.Genen bang hebben om af te komen,'t is echt de moeite(ook bij dit sneeuwweer) en zeker NIET gevaarlijk.
- livestrong
- Mountainbiker
Post by livestrong »
vandaag niet gereden in ertvelde (feestje gehad)
al bij al nog blij dat ik niet gereden heb maar morgen zeker paraat
want kriebelt tot morgen hopelijk zitten de weergoden ons mee
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
vandaag gereden in lichte sneeuwstorm ,als het niet tegen wind was is het formidabel rijden in de verse sneeuw ,mits een beetje snelheid aanpassen en niks te bruusk is het te doen ,beter zelfs of in de modder,dus als de wegen berijdbaar zijn voor mijne auto kom ik af vanuit westvlaanderen
@Flippo,
Morgen kom ik zeker af.
Hopelijk zijn de weergoden jullie een klein beetje gunstig gezind.
Organisaties in Sleidinge hebben al meerdere malen met slechte weersomstandigheden moeten afrekenen, zowel in de zomer als in de winter.
Alleen voor ijzel heb ik schrik, maar dan ga ik graag in op uw aanbod om enen te komen drinken

Morgen kom ik zeker af.
Hopelijk zijn de weergoden jullie een klein beetje gunstig gezind.
Organisaties in Sleidinge hebben al meerdere malen met slechte weersomstandigheden moeten afrekenen, zowel in de zomer als in de winter.
Alleen voor ijzel heb ik schrik, maar dan ga ik graag in op uw aanbod om enen te komen drinken
Fijn Disc dat je erbij bent!
Er is geen kans meer op ijzel, de temperaturen zijn al een tijdje licht positief.
Het zou wel kunnen dat er nu smeltwater ligt op het parcours.
De gladde road zal er sowieso uitgaan deze nacht, dat is toch al positief.
Voor zij die de 50 km doen er is drie maal de gelegenheid om in te korten door de pijltjes van de 35 km te volgen mocht het te zwaar worden.
Er is geen kans meer op ijzel, de temperaturen zijn al een tijdje licht positief.
Het zou wel kunnen dat er nu smeltwater ligt op het parcours.
De gladde road zal er sowieso uitgaan deze nacht, dat is toch al positief.
Voor zij die de 50 km doen er is drie maal de gelegenheid om in te korten door de pijltjes van de 35 km te volgen mocht het te zwaar worden.
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Was van plan hier terug de draad op te nemen na een winterstop maar...
heb me toch bedacht met al die regen op de bevroren ondergrond zal het
daar wel een serieuze modderpoel geweest zijn en dit in combinatie met
het ijskoude sneeuw-smeltwater...........
Brrrr... kan zoal niet tegen de natte koude,dus sorry gasten....
het zal dan maar voor volgend jaar zijn bij de zomereditie!!???
heb me toch bedacht met al die regen op de bevroren ondergrond zal het
daar wel een serieuze modderpoel geweest zijn en dit in combinatie met
het ijskoude sneeuw-smeltwater...........
Brrrr... kan zoal niet tegen de natte koude,dus sorry gasten....
het zal dan maar voor volgend jaar zijn bij de zomereditie!!???
Helaas de weergoden waren ons niet welgezind... het heeft heel de nacht water gegoten en ook deze voormiddag nog regen.
Ondanks deze omstandigheden toch nog 265 man aan de start waarvoor onze welgemeende dank.
Het goed berijdbaar parcours was op 8 uur tijd veranderd in een ongelofelijke smurrie, een combinatie van ijs en modder. Ondanks het feit dat we nog een aantal sectoren geschrapt hebben was het zeer moeilijk rijden. We hebben pech gehad maar we gaan er in ieder geval volgend jaar met dezelfde ambitie tegen aan. Dank aan zij die de rit gereden hebben!
Ondanks deze omstandigheden toch nog 265 man aan de start waarvoor onze welgemeende dank.
Het goed berijdbaar parcours was op 8 uur tijd veranderd in een ongelofelijke smurrie, een combinatie van ijs en modder. Ondanks het feit dat we nog een aantal sectoren geschrapt hebben was het zeer moeilijk rijden. We hebben pech gehad maar we gaan er in ieder geval volgend jaar met dezelfde ambitie tegen aan. Dank aan zij die de rit gereden hebben!
Rond 10 uur gestart om de 50 km te rijden doch aan de 2e splitsing beslist om toch maar de 35 te doen,voeten waren ijsklompen geworden door al het water,was op sommige plaatsen ook moeilijk berijdbaar ,bovenlaagje gedooide smurrie en daaronder nog harde ondergrond met sporen.Daardoor een keer de grond gekust en over kop de beek in,(gelukkig zonder erg)
Jammer voor de organisatie,die mannen hebben daar nochtans heel wat werk in gestoken denk ik.Royale bevoorrading,ook de douches mochten er zijn,deed wel serieus pijn aan de voeten van ijskoud in de warme douche.
Mannen bedankt en hopelijk volgend jaar betere weersomstandigheden.

Jammer voor de organisatie,die mannen hebben daar nochtans heel wat werk in gestoken denk ik.Royale bevoorrading,ook de douches mochten er zijn,deed wel serieus pijn aan de voeten van ijskoud in de warme douche.
Mannen bedankt en hopelijk volgend jaar betere weersomstandigheden.
Gisteren zeer genoten van de rit in de sneeuw maar wat we vandaag voorgeschoteld kregen was niet echt mijn ding.
Als deze rit niet in mijn eigen dorp (of binnen fietsafstand) was dan was ik gewoon weg niet gestart.
Ik voel mij nooit op mijn gemak wanneer ik de indruk krijg dat mijn fiets met mij rijdt ipv omgekeerd.
Dit heeft uiteraard niets te maken met de organisatie want die was perfect.
Den après deed alle leed snel vergeten. Rond 13u nog 2 clubs aanwezig. De inrichters en SV Zomergem. Sommigen waren gewoon langs gekomen om gezellig een pintje te drinken.
Bedankt en tot volgend jaar

Als deze rit niet in mijn eigen dorp (of binnen fietsafstand) was dan was ik gewoon weg niet gestart.
Ik voel mij nooit op mijn gemak wanneer ik de indruk krijg dat mijn fiets met mij rijdt ipv omgekeerd.
Dit heeft uiteraard niets te maken met de organisatie want die was perfect.
Den après deed alle leed snel vergeten. Rond 13u nog 2 clubs aanwezig. De inrichters en SV Zomergem. Sommigen waren gewoon langs gekomen om gezellig een pintje te drinken.
Bedankt en tot volgend jaar
- livestrong
- Mountainbiker
Post by livestrong »
rond 9 u aangezet van thuis vol energie en goesting 9.30 vertrokken uit sleidinge 10.30 afstand gedaan van het parcour direct richting huis (zelf de bevoorrading niet gehaald)
t was niet doen van de kou met het ijswater jammer voor ons en de organisatie die nochtans op alles was voorzien maar gene schrik ze zien ons zeker terug
t was niet doen van de kou met het ijswater jammer voor ons en de organisatie die nochtans op alles was voorzien maar gene schrik ze zien ons zeker terug