Za 13/11/2010 Mol

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rubenv
Mountainbiker

Post by rubenv »

Vandaag de 34km gedaan, had graag de 43km gedaan. Maar was pas om kwart na 2 vertrokken. En mijn achterremblokken waren na 10km op. Ook de eerste keer in 4 jaar dat mijn voeten nat waren in mijn northwave celcius. Maar sommige plassen waren dan ook heel diep, heb ze nog een beetje ontweken. Maar natte voeten waren onvermijdelijk.
De rit zelf vond ik wel super, en de organisatie was ook heel goed. Ben er volgend jaar zeker terug. Hopelijk met iets beter weer :wink:
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

Blij dat ik komen rijden ben. Staat van het parcour was ondanks de regen zeer goed te doen, natuurlijk veel plassen maar daar kun je vlot doorheen, maar eigenlijk nergens baggeren. En de regen, die voel je niet als je je goed amuseerd. Heb trouwens heel de rit een leuke babbel gehad met een biker uit westerlo. Slechts 1 nadeeltje gehad, de laatste 15km met 1 dichtgenepen oog moeten rijden wegens oogirritatie. Hierdoor een paar keer moeten wederkeren wegens pijltje gemist (maar wel lekker spannend op de singletracks).
conclusie: de afwezigen hadden ongelijk
organisatie =D> =D> =D> voor de leuke namiddag
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Den deze is dan ook toch maar vertrokken. Heb welgeteld 2 min. droog weer gehad.Joepie, dit kon de pret niet stoppen, Hier en daar was het wel spannend vooral de bochten lagen er hier en daar toch wel slicky bij.Ma da lag misschien aan mij, nogthans ging ik nie zo rap en toch heeft er mij niemand ingehaald( nog nooit gebeurt)Mijnen tikker ging toch wel wa rap na mijn goesting(162 gemid.)ma da lag vooral aan mijn valling denk ik. Die soms diepe, zeer diepe plassen heb ik ook gehad. mijne velo ging zust nie onder ,hahaha
Dees weer heeft inderdaad voordelen, geen file gehad onderweg.Ook geen stof en los zand gezien, das ook mooi meegenomen hé.
Inderdaad spijtig voor de organisatie, want die was dik in orde.
Het kervelsoepke was lekker en den aquarius was ideaal in die klein blikjes.Normaal was ik altijd mijne bike thuis maar nu toch maar de trouwens schitterende afspuitstand gebruikt( daar lagen 5 of 6 hogedrukslangen)Had geen zin om thuis nog is in de regen mijne bike te wassen.
Ben wel benieuwd hoeveel volk ze gekregen hebben, want veel auto's stonden er nie.
Hopelijk meer geluk met het weer volgend jaar want het wes wel een schoon toerke.
Nog even mijn respect voor die vrouwkes die er ook door gereden zijn!
Greetz Peerke.
roland
Mountainbiker

GPS track van de 43Km

Post by roland »

Na lang twijfelen toch vertrokken naar Mol maar dan wel zonder camera's op de helm. Jammer jammer heel spijtig voor de organisatie dat het weer zo tegen zat en veel bikers liever thuis bleven.
Eerlijk gezegt kun je het ze niet kwalijk nemen. Ik vertrok toen het net efkes droog was maar dat duurde niet lang. Gelukkig was het inderdaad niet koud.

Voor mij was dit een hele mooie modder tocht met toch een aantal drogere stukken erin. Maar die plassen waren serieus diep en af en toe niet te ontwijken 2x tot de assen diep erin. Toen over de beek waarvan de brug in het midden van een vijver leek te liggen. Het water liep zojuist nog uit m'n schoenen. In totaal slechts 8 bikers onderweg tegen gekomen waarvan de helft op de cyclocross fiets inclusief Maarten Wijnants die ik al voor de 5e maal dit jaar op een toertocht zag rond rijden.

Dit was een tocht om niet te vergeten echt echt jammer voor de organisatie die overigens heel goed was.

De GPS track staat op mijn site: http://www.mobisatnav.com
jinba ittai
Mountainbiker

Post by jinba ittai »

Thuis vertrokken om 13 uur,toen was het droog. Om half 2 in Mol en het begon terug te regenen #-o
Weinig volk, heb iets gehoord van 180 deelnemers op dat moment. Heel spijtig voor zo'n goei organisatie !
Parcours is en blijft supergoe.
Van de ring tot aan de bevoorrading nog wat gezelschap gehad, daarna gevecht tegen mezelf met als doel 20 als gemiddelde te halen #-o
Dinsdag nieuwe remblokken gestoken, 2 TT's en totaal OP.
Was genoeg voor dit WE, hopelijk droogt het allemaal wat op deze week.
Chilly
Mountainbiker

Post by Chilly »

Ja mannen, wat een tocht. Nooit meegemaakt. Ofwel zakte de aarde ofwel kwam het water naar boven. Ik denk dit laatste. De waterlopen konden het echt niet meer aan. Bij het ophalen van de pijlen zelfs de civiele bescherming langs het kanaal tegengekomen om water van de beek in het kanaal te pompen.

Ondanks de te verwachten opkomst :( (250 tot 260 deelnemers) al bij al tevreden. Onze nieuwe startplaats heeft de nodige troeven. Perfekte douches, toiletten, cafetaria, afspuitstand, etc... Voor volgend jaar zitten we hier duidelijk goed.

Aan alle mtb-duikers van deze namiddag een dikke proficiat =D> en bedankt voor jullie steun. :wink: Keep on riding and see you next year.

Voor onze parcoursbouwers welke dagen in weer en wind bezig geweest zijn, bedankt. Dat is de real mtb-spirit. =D>
1908rider
Mountainbiker

Post by 1908rider »

wat een gejammer voor wat water , heb 50 k gedaan met de wagen dan 43 k met de bike en twas vettig nat en geen files op de single tracks
een goede warme douche erna en da is toch alles wa een echte biker nodig heeft ... was idd spijtig voor de organisatie die volledig oke was
volgens het programmaboekje waren er 4 punten te verdienen maar nu staat deze rit als 0 punten op de site van de vwb ???
rubenv
Mountainbiker

Post by rubenv »

1908rider wrote:wat een gejammer voor wat water , heb 50 k gedaan met de wagen dan 43 k met de bike en twas vettig nat en geen files op de single tracks
een goede warme douche erna en da is toch alles wa een echte biker nodig heeft ... was idd spijtig voor de organisatie die volledig oke was
volgens het programmaboekje waren er 4 punten te verdienen maar nu staat deze rit als 0 punten op de site van de vwb ???
Heb er ook 50km met de auto voor moeten rijden, maar was idd de moeite.

Was een fietspromo rit. Dus dat is volgens mij altijd maar 1 punt
hanske636
Mountainbiker

Post by hanske636 »

rubenv wrote:Was een fietspromo rit. Dus dat is volgens mij altijd maar 1 punt
In het programmaboekje staat deze nogthans, zoals 1908rider zegt, aangegeven als 4 punten.
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

hanske636 wrote:
rubenv wrote:Was een fietspromo rit. Dus dat is volgens mij altijd maar 1 punt
In het programmaboekje staat deze nogthans, zoals 1908rider zegt, aangegeven als 4 punten.
fietspromo op zaterdag leverd 2 punten op volgens de tabel in hun magazine.

Heb het inderdaad vergeten te vermelden, maar de nieuw startlocatie is stukken beter dan de vorige en bij deze zeker de douches. Hopelijk kunnen ze deze locatie houden.
Post Reply