Volledig akkoord Ann, bravo voor de inrichters !
En wat die plaasen betreft : met zwembandjes rijden !
Wo 10/11/2010 Erembodegem :: Nightbike
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rit
hi,
Accu's van de lampen zijn opgeladen, de fietsen zijn mooi gepoetst en staan klaar op de auto en het begint hier serieus te kriebelen om te vertrekken.
Vrouwtje ziet het ook volledig zitten (denk ik toch
).
Zijn helaas maar met 4 personen ipv de oorspronkelijke 8 (de watjes
)
Hopen om rond 20H30 te kunnen vertrekken voor de 40km
Tot straks
Accu's van de lampen zijn opgeladen, de fietsen zijn mooi gepoetst en staan klaar op de auto en het begint hier serieus te kriebelen om te vertrekken.
Vrouwtje ziet het ook volledig zitten (denk ik toch
Zijn helaas maar met 4 personen ipv de oorspronkelijke 8 (de watjes
Hopen om rond 20H30 te kunnen vertrekken voor de 40km
Tot straks
- geitenboer
- Mountainbiker
Post by geitenboer »
ja maar uwe pijl wijst wel op Roubaix ongeveerStef PDS wrote:We hebben inderdaad tot hiertoe niet veel geluk met het weer. Gisteren en eergisteren heeft het gans de dag door geregend. Maar er is ook positief nieuws op de buienradar voor vanavond. Sint-Maarten, heilig man, moet ne mountainbiker zijn![]()
- Billy_47
- Mountainbiker
- Location: Granville Fuse 1.0 + Scott Spark RC + Scott Scale RC 29
Wegens tijdsgebrek reeds deze namiddag vanaf Zandbergen met de fiets richting Erembodegem vertrokken en daar het parcours van de 33 km gereden. Buiten alle verwachtingen lag het parcours er eigenlijk nog vlot berijdbaar bij, nergens moeten afstappen, geen onoverkomelijke baggerstroken, meer dan voldoende water op de veldwegen waarbij de grootste plassen telkens te omzeilen waren. Op het einde nog een serieus tandje moeten bijsteken wegens een gebrek aan verlichting bij de opkomende duisternis, bij thuiskomst een 72 km op de teller. Al bij al een mooi en vlot berijdbaar parcours, zeker voor deze tijd van het jaar.Offshore wrote:Volledig akkoord Ann, bravo voor de inrichters !
En wat die plaasen betreft : met zwembandjes rijden !
http://connect.garmin.com/activity/56217688
Daarjuist tegen 7u45 gestart voor de 20km. Had wat mij betreft evengoed de 30km mogen zijn, maar ja, de meerderheid (= moeder & broer) koos voor 20.
Zoals Billy_47 ook al zei, viel de staat van het parcours eigenlijk heel goed mee. Uiteraard veel plassen, maar ik had veel meer zware "trot" verwacht, waar je echt moet doorploegen.
De bevoorrading was dik in orde, wel laat, maar ja, op 20km is het nu ook niet echt alsof er nood is aan bevoorrading (en met al die jenever is het misschien maar best zo laat
). En voor honger en dorst waren er nog de twee pieten onderweg natuurlijk! Leuk ook dat er Aalsterse vlaai was, zo'n stukje smaakt altijd.
De bepijling was heel duidelijk, enkel de eerste pijl die we moesten zien (op het einde van het eerste baantje op die T) ontbrak, dus het leek eventjes een nacht-zoektocht. Geen idee wat er daar misgelopen is, maar het was snel duidelijk waar we naar toe moesten en daarna totaal geen problemen meer gehad.
Ik heb qua nachtritten enkel nog maar deze dit en vorig jaar gereden, dus ik kan niet vergelijken. Maar zelfs dan nog, is het wel duidelijk dat dit een goede tocht is! Toffe sfeer (de nostalgie van de sinterklaasliedjes...), goede bevoorradingen incl. kaarsen onderweg én vooral een leuk parcours met een goed offroadgehalte.
Tot volgend jaar (en dan toch echt wel voor een langere afstand)!
Haaike
Zoals Billy_47 ook al zei, viel de staat van het parcours eigenlijk heel goed mee. Uiteraard veel plassen, maar ik had veel meer zware "trot" verwacht, waar je echt moet doorploegen.
De bevoorrading was dik in orde, wel laat, maar ja, op 20km is het nu ook niet echt alsof er nood is aan bevoorrading (en met al die jenever is het misschien maar best zo laat
De bepijling was heel duidelijk, enkel de eerste pijl die we moesten zien (op het einde van het eerste baantje op die T) ontbrak, dus het leek eventjes een nacht-zoektocht. Geen idee wat er daar misgelopen is, maar het was snel duidelijk waar we naar toe moesten en daarna totaal geen problemen meer gehad.
Ik heb qua nachtritten enkel nog maar deze dit en vorig jaar gereden, dus ik kan niet vergelijken. Maar zelfs dan nog, is het wel duidelijk dat dit een goede tocht is! Toffe sfeer (de nostalgie van de sinterklaasliedjes...), goede bevoorradingen incl. kaarsen onderweg én vooral een leuk parcours met een goed offroadgehalte.
Tot volgend jaar (en dan toch echt wel voor een langere afstand)!
Haaike
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Ook net terug van deze tocht, vanmorgen werd mijn verlof nog goedgekeurd waardoor ik deze toch kon rijden (ik werk in de nacht). Rond 20u40 gestart met een man of 6 waarvan er 3 voor de 30 gingen, wij voor de 43. Na iets minder dan 2 uur zat het erop, vlotjes door kunnen rijden. Het was bijna allemaal watermodder, wel ijskoude modder maar gelukkig bleven we gespaard van de plakmodder. De voeten waren als ijsklompen, veel plassen kan je overdag makkelijk ontwijken maar bij een nachttocht zit je er dikwijls al in voor je het beseft. Leuk tochtje voor de rest, niets spectaculairs maar dat is daar in de streek toch niet echt te vinden. Bevoorradingen en uitpijling waren dik in orde! Leuk dat ze op de après Chouffe bier hadden!
Ik hoorde aan de 2e bevoorrading dat ze 160 deelnemers hadden, wel spijtig, vooral het weer was niet ideaal de laatste dagen.
Ik hoorde aan de 2e bevoorrading dat ze 160 deelnemers hadden, wel spijtig, vooral het weer was niet ideaal de laatste dagen.
-
fietsertjeAnn
- Mountainbiker
Post by fietsertjeAnn »
Voor de 2de keer op rij deze avondtt (43 km) gereden en dit jaar in gezelschap van Vivkemobiel. Onderweg héééél weinig volk gezien maar kwam ook grotendeels omdat we maar konden vertrekken rond 20.45
Nergens moeten afstappen omwille van de modder. Er waren inderdaad héééél veel (diepe) plassen maar daar kan je tenminste in rijden.
Vuil waren we zeker en vast maar waarvoor dient een wasmachine en een afspuitstand voor de fiets ???
Goede bevoorrading met lekkere vla , de lievevrouwkes , ...
De jeneverstand mag er zeker niet ontbreken
De richting van de pijl was van ver te zien en de splitsingen waren heel goed aangeduid. Tof dat er in dat bosje plots 2 Zwarte Pieten opdoken om wat snoep te geven
Ondanks het minder goede weer van de voorbije dagen minder opkomst maar deze avondtt moet blijven bestaan
Dank aan Vivkemobiel voor het gezelschap en aan allen van WTC Den Blok voor de leuke avond.
Nergens moeten afstappen omwille van de modder. Er waren inderdaad héééél veel (diepe) plassen maar daar kan je tenminste in rijden.
Vuil waren we zeker en vast maar waarvoor dient een wasmachine en een afspuitstand voor de fiets ???
Goede bevoorrading met lekkere vla , de lievevrouwkes , ...
De jeneverstand mag er zeker niet ontbreken
De richting van de pijl was van ver te zien en de splitsingen waren heel goed aangeduid. Tof dat er in dat bosje plots 2 Zwarte Pieten opdoken om wat snoep te geven
Ondanks het minder goede weer van de voorbije dagen minder opkomst maar deze avondtt moet blijven bestaan
Dank aan Vivkemobiel voor het gezelschap en aan allen van WTC Den Blok voor de leuke avond.
-
16Horsepower
- Mountainbiker
Post by 16Horsepower »
Zeer leuke toertocht (42,5 km) gehad!
Prima organisatie. Mijn 2e deelname hier en net als vorig jaar dik in orde!
Jullie hebben duidelijk alle echt vettige stroken geschrapt, zo bleef het verrassend goed bereidbaar. 's Nachts heeft immers niemand er wat aan om honderd meter in 't slijk te voet te baggeren.
De Aalsterse vlaaien & jenever (vooral die graanjenever) smaakten heerlijk!
Er was wat veel asfalt bij maar gezien de regenval van de laatste dagen maar best ook wellicht.
Doe zo voort mannen! Dit moet een blijver worden!
Volgend jaar probeer ik wat meer volk te mobiliseren.
Prima organisatie. Mijn 2e deelname hier en net als vorig jaar dik in orde!
Jullie hebben duidelijk alle echt vettige stroken geschrapt, zo bleef het verrassend goed bereidbaar. 's Nachts heeft immers niemand er wat aan om honderd meter in 't slijk te voet te baggeren.
De Aalsterse vlaaien & jenever (vooral die graanjenever) smaakten heerlijk!
Er was wat veel asfalt bij maar gezien de regenval van de laatste dagen maar best ook wellicht.
Doe zo voort mannen! Dit moet een blijver worden!
Volgend jaar probeer ik wat meer volk te mobiliseren.
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
- Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)
Post by vivkemobiel »
Voor mij de eerste deelname, samen met zus Ann en het zal niet de laatste zijn.
Met het weer hadden we wel geluk want de koude en de regen bleven tijdens de rit achterwege.
Parcours was aangepast aan de weersomstandigheden, dit zegt veel over de organisatie.
Het was praktisch nooit baggeren, wel veel plassen (modderplassen) maar daar kan je gewoon doorrijden. Nergens echt voet aan grond moeten zetten.
Bewegwijzering, controleposten en afspuitstand zeer positief,
Op het laatste, in de bosjes, Zwarte Pieten tegengekomen met zakje "lieve vrouwtjes". Bedankt, ik ben hier de zak aan het leegeten
Zeker tot volgend jaar.

Met het weer hadden we wel geluk want de koude en de regen bleven tijdens de rit achterwege.
Parcours was aangepast aan de weersomstandigheden, dit zegt veel over de organisatie.
Het was praktisch nooit baggeren, wel veel plassen (modderplassen) maar daar kan je gewoon doorrijden. Nergens echt voet aan grond moeten zetten.
Bewegwijzering, controleposten en afspuitstand zeer positief,
Op het laatste, in de bosjes, Zwarte Pieten tegengekomen met zakje "lieve vrouwtjes". Bedankt, ik ben hier de zak aan het leegeten
Zeker tot volgend jaar.
Last edited by vivkemobiel on Thu 11 Nov 2010 13:42, edited 1 time in total.