Nu het al zo concreet wordt, is het toch moeilijk om nog te wachten op de voltooiing, nee? Ben je nog op zoek naar onderdelen?
Marathon Fully
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Het is idd niet gemakkelijk om te wachten totdat ie klaar is 
Maar er is geen haast bij
Bijna alle onderdelen staan vast.
De crankset tijfel ik nog. Normaal ging ik een LX gebruiken die ik nog liggen had, maar die heb ik nodig gehad voor mijn zus haar bike. Dus nu moet ik een volledig nieuwe zien te vinden.
Ik denk dat het er eentje wordt met ISIS systeem...
FSA V-drive spreekt me wel aan maar heb er nog niet veel over gehoord/gelezen.
Maar er is geen haast bij
Bijna alle onderdelen staan vast.
De crankset tijfel ik nog. Normaal ging ik een LX gebruiken die ik nog liggen had, maar die heb ik nodig gehad voor mijn zus haar bike. Dus nu moet ik een volledig nieuwe zien te vinden.
Ik denk dat het er eentje wordt met ISIS systeem...
FSA V-drive spreekt me wel aan maar heb er nog niet veel over gehoord/gelezen.
Ik kan er toch ook niet aan doen dat er op de betere onderdelen een groot logo staat eh

Wat is volgens jou dan de beste oplossing?
Ten andere moest het 'volgens jou' snobisme zijn, dan zou de bike full XTR moeten uitgerust zijn. En het wordt een mix van LX/XT. Prijs/kwaliteit niet te kloppen. Full LX zou nog meer verantwoord zijn, maar sommige XT onderdelen heb je in de Duitse online shops al goedkoper dan LX bij de lokale fietsboer.
Alle onderdelen zijn trouwens gekocht aan zeer lage prijzen. Tot -50% van de normale aankoopprijs. Dus neem nu dat je een bepaald budget vooropstelt en je kijkt wat je ervoor kan krijgen, maar door bepaalde koopjes kun je beter/mooier materiaal krijgen voor dezelfde prijs, dan moet je toch niet twijfelen zeker?
En iedereen geeft uit wat hij wil aan zijn hobby. En wees gerust, dit is geen bike om in de garage te staan blinken. Er zal wel degelijk veel mee gereden worden.
En kom ook niet af dat er beter aan het gewicht van de rijder zou gesleuteld worden i.p.v. de bike, want ik meet 1m81 en weeg 62kg
Voilà si, en nu terug on-topic aub...
grtz!
Wat is volgens jou dan de beste oplossing?
Ten andere moest het 'volgens jou' snobisme zijn, dan zou de bike full XTR moeten uitgerust zijn. En het wordt een mix van LX/XT. Prijs/kwaliteit niet te kloppen. Full LX zou nog meer verantwoord zijn, maar sommige XT onderdelen heb je in de Duitse online shops al goedkoper dan LX bij de lokale fietsboer.
Alle onderdelen zijn trouwens gekocht aan zeer lage prijzen. Tot -50% van de normale aankoopprijs. Dus neem nu dat je een bepaald budget vooropstelt en je kijkt wat je ervoor kan krijgen, maar door bepaalde koopjes kun je beter/mooier materiaal krijgen voor dezelfde prijs, dan moet je toch niet twijfelen zeker?
En iedereen geeft uit wat hij wil aan zijn hobby. En wees gerust, dit is geen bike om in de garage te staan blinken. Er zal wel degelijk veel mee gereden worden.
En kom ook niet af dat er beter aan het gewicht van de rijder zou gesleuteld worden i.p.v. de bike, want ik meet 1m81 en weeg 62kg
Voilà si, en nu terug on-topic aub...
grtz!
Als het nuttig kan zijn: ik ben tot dusver content van mijn FSA Afterburner (met volgens Barracuda stalen bladen en volgens Bike2Build ook enkele alu-bladen). Tot dusver doet dat ding wat ik er van verwacht en heb ik nog geen chainsuck gehad. 't Heeft natuurlijk ook wel met de achterbrug en de kettinglijn te maken, maar toch.Terre wrote:De crankset tijfel ik nog. ...Ik denk dat het er eentje wordt met ISIS systeem... FSA V-drive spreekt me wel aan maar heb er nog niet veel over gehoord/gelezen.
Wel die heb ik dus. "Destijds" gekocht aan 59 (!) euro bij Barracuda. Als de kettingbladen versleten zijn en ik vervang de stalen door alu exemplaren heb ik dus m.a.w. het top FSA crankstel tegen een budget-prijs.
Wat die km's betreft: moeilijk te zeggen aangezien ik meer dan een maand zonder teller heb gereden. Nu ik rij voorlopig maar 1 à 2x per week, dus ik kom wss nog niet aan 500 km in totaal op deze bike. Maar wel al een paar keer voorgehad dat bikers rondom mij chainsuck hadden en ik niet.
Wat die km's betreft: moeilijk te zeggen aangezien ik meer dan een maand zonder teller heb gereden. Nu ik rij voorlopig maar 1 à 2x per week, dus ik kom wss nog niet aan 500 km in totaal op deze bike. Maar wel al een paar keer voorgehad dat bikers rondom mij chainsuck hadden en ik niet.
Cysles4U, maar gezien hun triestige online shop zou ik er enkel in de winkel (lees: het magazijn) zelf kopen. 129 euro voor de "normale" versie met allemaal alu-bladen (kost ongeveer 165 bij Barracuda).
Mss ook S-Tec, maar dat is geen verzender.
Ik ga er wel van uit dat mijn 59 euro een uitzonderlijke meevaller was en dat het ding zowieso meer waard is dan een (iets lichtere, gezien de stalen bladen op de FSA) LX (initiële keuze).
A propos, ik had wel crankbouten (en nog eens extra bij mijn trapas).
Mss ook S-Tec, maar dat is geen verzender.
Ik ga er wel van uit dat mijn 59 euro een uitzonderlijke meevaller was en dat het ding zowieso meer waard is dan een (iets lichtere, gezien de stalen bladen op de FSA) LX (initiële keuze).
A propos, ik had wel crankbouten (en nog eens extra bij mijn trapas).
Last edited by Jack77 on Sun 12 Sep 2004 11:57, edited 3 times in total.