Zo 07/11/2010 Pulle / Zandhoven

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

idd, waar kan men de foto's verwachten? mijn vrouwtje reed voor de eerste keer mee en ze is nieuwsgierig :-D
franske323
Mountainbiker

Post by franske323 »

nen biker wrote: Ook de bevoorading vond ik maar pover, droog koekske, stukske banaan, sportdrank en soep. Voor de rest mooie rit, goed afgepijld.
anders in 't vervolg op restaurant gaan ipv naar een TT ;-)
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Foto's van de toertocht te Pulle!

Post by StrammerMax »

paflov wrote:Waar zullen de foto's te vinden zijn?
Hans wynants wrote:idd, waar kan men de foto's verwachten? mijn vrouwtje reed voor de eerste keer mee en ze is nieuwsgierig :-D
De foto's vind je bij de concurrentie: www.you-mtb.be waarbij je de "you" en de "mtb" onderling moet wisselen! Want als je dat hier in de goede volgorde typt krijg je dit: "mtb-you"! Ga daarna naar het fotoalbum. Je kan ook klikken op deze link: http://www.you-mtb.be/fotoalbum.php met de hierboven beschreven omwisseling! Op een groot bord stond aangegeven dat je het tijdstip van je foto diende te onthouden om veel zoekwerk te besparen. Voor mij zal dat geen probleem zijn, ik ben als één van de laatsten gepasseerd even voor 13.00 uur. Een collega van de fotograaf was de borden aan het opruimen. De foto's zijn op dit ogenblik nog aan het uploaden. Vanaf 21.00 u zouden ze te zien zijn!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
red john
Mountainbiker

Post by red john »

iddi wrote:
nen biker wrote:Ook de bevoorading vond ik maar pover, droog koekske, stukske banaan, sportdrank en soep. Voor de
Wat had meneer dan misschien nog graag gegeten?????!!? #-o

Ik heb geen opmerkingen bij de tocht, ik zou zelf niet beter gekunnen hebben!
Schitterende TT vandaag , prachtig parkoer dat goed afgepijld was, bravo aan de organisatie =D> =D> =D> maar inderdaad de bevoorading kon beter , het hoeft zeker geen restaurant te zijn maar wat extra fruit en enige keuze in de koekjes (met suikers) was geen overbodige luxe.Toch onthoud ik dat ik een prachtige rit gereden heb en ze mij hier volgend jaar zeker terug zien :lol: :lol: :lol:
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Foto's van alle deelnemers op http://tinyurl.com/3xd6dqo
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai in Pulle!

Post by StrammerMax »

Vandaag ook de grote toer komen rijden in Pulle-Zandhoven. Ik had bijna 50 km (met het op en af rijden naar de auto incluis), in plaats van de voorziene 45, dus vijf kilometer extra voor dezelfde prijs! Ik kon vanochtend anders moeilijk uit m’n bed. De wekker op 7.00 u gezet, gaan pissen, en er niet beter op gevonden dan terug in m’n nest te kruipen tot 8.00 u! Dat extra uurtje had toch z’n gunstig effect, want m’n zin om te vertrekken was eens zo groot geworden. Het was ook leuk van te zien dat er deze zondagochtend eens géén regen viel!

Ook al ben ik ter plekke pas om 10.15 u vertrokken, ik was beslist niet de enige die zo laat op pad ging, want er vertrokken nog andere groepjes en ik ben voor de rust nog regelmatig ingehaald door andere bikers, door meer dan ik verwacht had. Want op de singletracks zaten me er geregeld nog op de hielen.

Het was voor mij deze keer ook een waar genoegen van te zien dat ik dan toch nog niet de grootste kluns ben die de toertochten onveilig maakt, want aan de eerste echte track waar er wat draai- en keerwerk bij te pas kwam en aan het eerste bultje dat zich daarop aandiende, stokte voor mij ineens een groepje van een man of vijf in zwarte pakken. Eén van die kerels raakte er niet over! Waardoor ook ik diende te stoppen. Vroeger zou ik daar ook gesukkeld hebben zoals deze mens. Ik heb dus blijkbaar na verloop van enkele jaren dan toch wat bijgeleerd.

Het parcours bood veel afwisseling: smalle en bredere bospaden, die omwille van de gevallen bladeren de allure kregen van een singletrack, paadjes naast weiden, aan de rand van bossen en verharde paden of stukjes asfalt die de verbinding maakten naar weer een volgend bos. Bij aanvang was er nog vaak bewoonde wereld te zien, later reden we midden door de roodbruingekleurde bossen. Geregeld doken leuke singletracks en funstukjes op die een beroep deden op de stuurmanskunst of waar tussen dicht op elkaar staande bomen diende gelaveerd te worden. Ook al was het de eerste keer dat ik deze tocht reed, ik herkende stukjes terug die ik nog niet zo lang geleden gepasseerd was tijdens de toertocht vanuit Halle-Zoersel en de toertocht van de voetbalclub van Wechelderzande die achter Speelstad vertrok. En paadjes die ik een tijdje terug met jinba ittai in het nachtelijke duister had bereden. Zo onder andere de tuin in het bos waar achter een afsluiting al die kabouters op paaltjes staan! We passeerden ook het crossterrein in de buurt van de E34. Er was nu geen activiteit. Tijdens de toer van Halle hoorde je toen al van ver het gebulder van motoren.

De bepijling was overal in orde. Alleen bij het begin was ik het paadje door het maïsveld voorbij! Maar dat lag aan het feit dat ik nog niet goed wakker was en niet aan de pijltjes! Gevaarlijke kruispunten waren aangeduid door bordjes. Want ondanks het feit dat je in de bossen rijdt, wordt je ook daar nog geconfronteerd met wagens! De colonne 4x4-wagens ben ik ook een aantal keren tegengekomen. Op een bepaald moment waren er dat zeker een stuk of twintig! Ik dacht eerst dat het misschien jagers waren. De konijntjes zullen door zoveel kabaal wel het hazenpad gekozen hebben! Ondanks de regen van de afgelopen dagen lag het parcours er zeer goed berijdbaar bij en plassen waren goed te omzeilen. Bij momenten zoog de grond wel hard aan. En hier en daar moest je wat oppassen voor wortels.

Ik ben er zelfs in geslaagd van een aantal bikers in te halen! En deze keer niet enkel vrouwen en kinderen! Doordat er lussen in de bossen werden gemaakt kwam je soms bikers tegen die je een tijd tevoren ingehaald had, zo een vrouw met een blauw regenjasje die er moederziel alleen dit toertje reed. Op de bevoorrading was keuze uit soorten koeken, wafeltjes en sportdrank. Ik zag er ook gelegenheidsbikers: een moeder in trainingspak, geen fietskleding, de kinderen die ze bij had wel in fietspakjes. Na de stop hing ik weer achter een tragere rijder die ik daarstraks nog had ingehaald. Tot onze wegen scheidden aan de splitsing tussen de 39 en de 45 km. Van dan af slonk het aantal rijders, alhoewel ik geregeld nog werd ingehaald. De laatste tien kilometer doorgaans alleen gereden en nog ingehaald geworden door een vrouw! Ik vermoed dat ik als één van de laatsten bij de fotograaf gepasseerd ben! De bikewash was nog operationeel en met gewone tuinslangen met voldoende druk.

In de kantine was het anders ook nog goed druk, maar ik zag er geen bekenden. Nog een icetea gedronken, m’n sporttas gaan ophalen in de wagen en een lekker warme douche genomen. Nog een babbeltje met iemand van de organiserende club die de laatste kleedkamer kwam proper maken en daarna tevreden weer naar huis. Het was een moeilijke keuze voor deze zondag, vermits er nog andere toeren waren die me interesseerden, maar ik heb er toch geen spijt van om naar Pulle te zijn afgezakt. Weer eentje die ik eens meegedaan heb! En vrij snel weer thuis omdat het niet zo heel ver rijden was! Seffens eens gaan kijken naar die foto's!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht

Winterkalender 2010-11 West-Brabant (NL) en Noorderkempen (B)
nen biker
Mountainbiker

Post by nen biker »

@strammer max, heb jj een andere bevoorading gedaan??
Hookipa
Mountainbiker

Post by Hookipa »

franske323 wrote:
nen biker wrote: Ook de bevoorading vond ik maar pover, droog koekske, stukske banaan, sportdrank en soep. Voor de rest mooie rit, goed afgepijld.
anders in 't vervolg op restaurant gaan ipv naar een TT ;-)
De "cuisson" had m.i. iets beter gekund #-o
Offshore
Mountainbiker
Location: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Post by Offshore »

@ Strammie
Dan waren wij (Guy en ik) waarschijnlijk net weg toe jij de kantine bereikte. Woensdag Erembodegem ?
Post Reply