Zo 22/08/2010 Ellezelles

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Ralphke wrote:wat me opviel vandaag is dat opmerkelijk veel mensen plat gevallen zijn.
Mijn schoonbroer ook (al na 2.5km) maar dankzij een hele vriendelijke TIMDELNA hebben we onze tocht kunnen verderzetten.

Nogmaals onze dank! en aangenaam je te leren kennen!
No problem, was maar normaal dat ik je 'gedepanneerd' heb. Zou zonde zijn dat je na 2,5km al zou moeten terugkeren. Was ook aangenaam je te leren kennen.
Sorry dat ik op het einde niet gewacht heb, maar was nog doorgereden naar G'bergen om Sven Nijs te zien winnen op de Muur :drunk:

Ik sluit aan bij je commentaren. Ik had er ook véél meer van verwacht.
De eerste 15 km waren echt om vingers van af te likken, maar nadien ging het letterlijk en figgurlijk bergaf. Saaie stukken, veldwegen, ... Ik ken de streek niet, dus weet ik niet of ze er meer konden uithalen.

En idd, de km's waren een pak minder dan gezegd. [-X
Ik denk toch dat de prijs juist was : 4 euro voor de 40km en 5 euro voor de 70km.

Qua bepijling :-k ... ik wist niet dat de bepijling op de straat was aangebracht. In mijn streek zou je dit niet moeten riskeren. Eenmaal ik dit wist, was het geen probleem. Maar er waren momenten dat ik echt niet wist dat ik op de juiste weg was [-X tot het volgende pijltje verscheen.

Met een paar keer het Livierenbos in het zicht te hebben, hoopte ik deze ook aan te doen, maar blijkbaar was het alleen voor de 70km :cry:

Ik overweeg zeker om terug te komen, hopelijk met meer 'spielerei' over de ganse afstand.

Maar mensen, toch wel een knappe streek.

Uitgekomen op 39,4 km, 599 hms en 18,7 gemiddeld
Epic-haas
Mountainbiker

Post by Epic-haas »

Ondanks de mindere commentaren van de vorige keren toch de 70km gereden (die uiteindelijk maar een dikke 65 bleek te zijn).
Eerst de mindere punten: Bevoorrading kon stukken beter. Eerste na 10km al en 2de na iets meer dan 20km. Bij de 2de was er zelfs alleen maar water om te drinken en zoals bij de andere alleen maar droge koeken. Tussen de 20 en 30km bijna alleen maar asfalt gezien.
Gelukkig toch achteraf prachtige off-road stukken gedaan met fameuze kuitenbijters en zalige afdalingen.
Prachtig parcours waar er mss toch hier en daar nog een leuk stukje zou in kunnen opgenomen worden.
De toer uitgereden in ongeveer 3u15min met gemiddelde van 20km/u.
Doelstelling bereikt! Volgend jaar komen we zeker terug.
Epic-haas
Mountainbiker

Post by Epic-haas »

Stievie wrote:Amai...die tweede bevoorrading!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wa was da.....!!
Ben zelf van Ellezelles en hopelijk kom ik die daar nog eens tegen, wie weet?!?!?! Miljaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarde...
Da was idd schoon gerief =P~ . Was ook het enige goeie aan de bevoorrading daar :-D
SC179
Mountainbiker

Post by SC179 »

Epic-haas wrote:Ondanks de mindere commentaren van de vorige keren toch de 70km gereden (die uiteindelijk maar een dikke 65 bleek te zijn).
Eerst de mindere punten: Bevoorrading kon stukken beter. Eerste na 10km al en 2de na iets meer dan 20km. Bij de 2de was er zelfs alleen maar water om te drinken en zoals bij de andere alleen maar droge koeken. Tussen de 20 en 30km bijna alleen maar asfalt gezien.
Gelukkig toch achteraf prachtige off-road stukken gedaan met fameuze kuitenbijters en zalige afdalingen.
Prachtig parcours waar er mss toch hier en daar nog een leuk stukje zou in kunnen opgenomen worden.
De toer uitgereden in ongeveer 3u15min met gemiddelde van 20km/u.
Doelstelling bereikt! Volgend jaar komen we zeker terug.
Idd we hebben er een zalig ritje opzitten :bounce:
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Deze morgen, met de conditie van een 'vetstierke' dat al 2 maanden op stal staat, naar Ellezelles afgezakt. Had deze nog nooit gereden, ken de streek niet, dus.... :roll:
Meteen kunnen vaststellen dat het hier omhoog gaat. Mijn ketting en kroontjes vorige week laten vernieuwen en op die eerste helling kunnen vaststellen dat mijnen velo vandaag besliste geen kleine plateau te gebruiken. :evil: Meteen, heel verstandig, de A-trein laten rijden en op eigen ritme verder gereden. De tocht heeft mij heeel aangenaam verrast. Klimmetjes, single-tracks, dreven, mooie zichten,... het zit er allemaal in. =D>
Bij de eerste controle, overmoedig, voor de 70 gekozen. Een ouwe diesel komt pas traag op gang. Vanaf km 35 beginnen bollen en genieten. Een beetje haasje-over gespeeld met de herders en kunnen vaststellen dat zij een heel goede parcourskennis hebben!
Heb het wel niet zo begrepen op afdalingen vol met stenen.
Op km 58 begon mijn lichtje te flikkeren, benzinemeterke in t'rood. Vlug nog een zakske epo (toevallig in mijn zak) binnengespeeld en op karakter binnengekomen, net geen krampen.
Vaststelling: deze rit doe ik volgend jaar opnieuw maar met een betere conditie!
Stats: 66,8 km en 995 hoogtemeters. Over gemiddelden praten we niet. [-X [-X [-X :oops:
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Niet zo ne goeie zondagmorgen gehad... Vertrokken en betaald voor de 70km en na 40km stond ik terug aan de start :roll:
Doordat ik 's middags nog weg moest niet meer opnieuw kunnen starten dus mijne zondagmorgen zat erop om 10u15.
Uitpijling was gene vette... soms verfpijtjes op de grond, soms rode of blauwe pijltjes, soms kalk op de grond :-? Soms 20meter op voorhand soms 2meter op voorhand.
1e bevoorrading gewoon overgeslaan waren net vertrokken :-?
Voor zover ik het parcours gezien heb viel het goed mee, eerste deel was leuk laatste stuk wat veel veldwegels.
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Vanmorgen nogal laat gestart voor de 70km.
Kaart kon niet ingescand worden, 5€, hier op de site stond nochtans 3 - 4€

De tocht begon goed met enkele pittige zones. 1ste bevoorrading kwam er zeer vroeg aan na welgeteld 10km, gewoon doorgereden, 2de bevoorrading al na 22km, 3de bevoorrading na 42km..........gelukkig had ik zelf genoeg mee.
Tijdens de tocht bleef ik wel steeds op mijn honger zitten. Van ver zag je aankomen dat we het livierenbos gingen aandoen maar wat een schandelijke passage doorheen de speeltuin vd herders. 0m technische zone.
Idem met het muziekbos, den track van den doktoor........zo dicht binnen het bereik maar we draaiden af, eigenlijk onbegrijpelijk.
Met de bepijling had ik het soms ook moeilijk.

Toch thx voor de organiserende mannen want zonder die mannen knn we niet biken. Mss knn de herders helpen organiseren volgend jaar want zij kennen die streek daar van binnen en van buiten.
Signer
Mountainbiker

Bevoorrading

Post by Signer »

Genoten van de 70km die er uiteindelijk maar 65.80 waren.
Wat me niet helemaal duidelijk is waarom de afstand niet juist vermeld wordt
#-o #-o #-o
Misschien eens een vergadering met enkele herders beleggen en deze kan een topper worden. :bounce: :bounce: :bounce:
Bevoorradingen te dicht opeen,bepijling kon wel beter weliswaar geen enkele keer misreden doch wel veel getwijfeld.
Maaaaaaaar,rekening houdend met parcour,sfeer,apres.......zien ze mij volgend jaar zeker terug. =D> =D> =D>
Thx aan de organisatie,had deze nog nooit gereden maar kon me zeker bekoren.
Ralphke
Mountainbiker

Post by Ralphke »

[quote="timdelmaNo problem, was maar normaal dat ik je 'gedepanneerd' heb. Zou zonde zijn dat je na 2,5km al zou moeten terugkeren. Was ook aangenaam je te leren kennen.
Sorry dat ik op het einde niet gewacht heb, maar was nog doorgereden naar G'bergen om Sven Nijs te zien winnen op de Muur :drunk:

En idd, de km's waren een pak minder dan gezegd. [-X
Ik denk toch dat de prijs juist was : 4 euro voor de 40km en 5 euro voor de 70km.

Uitgekomen op 39,4 km, 599 hms en 18,7 gemiddeld[/quote]

No problemo mate, van ons moest je zeker niet wachten.
Mijn schoonbroer was wel blij dat je juist passeerde. Hij had echt geen zin om al terug naar huis te gaan.

ik kwam uit op 36km.
Heb toch van verschillende mensen gehoord dat ze voor de 40km ook 5€ betaald hebben.

greets
jean
Mountainbiker

Post by jean »

Jammer van al dat geklaag over parcour en dergelijke.Koop jullie een gps,dan kan je elke dag 10x de vtt van je leven rijden en hoef je niet te klagen over al dan niet gedane stroken.Als elke organisatie een parcour"herdermarathon"aandoet wordt het ook niet goed bevonden!Ik vond het super:'t weer ,parcour,bevoor...Leuke voorbereiding op houffamarathon.Ben ook 2x misgereden,maar dit is nu éénmaal vttt hé
Tip voor al de klagers: steek eens de koppen bij elkaar en organiseer de vtt allertijden,veel succes en laat de datum en plaats weten,ik kom zeker af!
Post Reply