Zo 12/09/2010 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
redben
Mountainbiker

Post by redben »

Velosport Herent was ook aanwezig op deze mooie tocht.
Diegene die echter van,morgen gezegd heeft droog parcours..... :oops: :oops: :oops: :bounce: =D> :^o
Ik weet niet wat het was, maar na 500 meter zaten we op de eerste baggerstrook.... en het wasniet de laatste :roll:
Wij hadden vroeger ingepikt op het parcours en na betaald te hebben ( zeer belangrijk )aan de sporthal hebben we er aan de bevoorrading de brui aan gegeven remmen van de fietende collega zaten er helemaal door.
500m verder net naast een auto kunnen glippen maar toch overkop :oops: Gelukkig gehad dat hij net naast de wagen glipte.
Jammer van het weer want voor de rest zeer mooie tocht.
Kunnen we beschikken over de gps track want wil de grote toer wel eens doen?
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Vanmorgen om 6u deruit, vertrokken rond kwart over 7, toegekomen... Het weer wat bekeken en dan samen met nog een ploegmaat beslist om terug naar huis te rijden... :lol:
Cokeman
Mountainbiker

Post by Cokeman »

Deze morgen toch vertrokken naar Heverlee in de hoop dat het ginds nog een tijdje droog ging blijven ....
Vertrokken in de regen voor de 52 km..... uiteindelijk heb ik slechts de 28 km afgemaald. Regen op kleigrond is geen ideale combinatie. Niets voor mij en ook niets voor mijn bike... remmen er volledig door. Volgend jaar hopen op beter weer. Perfecte organisatie nb.
adriaan de afrikaan
Mountainbiker

Post by adriaan de afrikaan »

Toch maar vertrokken vanmorgen. Had goede hoop dat er heel wa bos in zou zitten. Daar in de streek toch voldoende voorradig met Heverleebos en Meerdaalwoud en zo. Niets was minder waar. Alleen maar veldwegen die herschapen waren in modderpoelen. Zelfs recht over een patattenveld stuurden ze ons. Aan slecht weer kunde natuurlijk niets verhelpen, maar ook met droog stelt deze tocht bitter weinig voor. Misschien mochten ze niet door die bossen, ik weet het niet. Vertrokken voor 73 km, maar halfweg afgedraaid omdat het niet meer te doen was.
bartos1
Mountainbiker

Post by bartos1 »

Terug van tochtje MTB. Gestart voor 52. En het was baggere, glijden, ... Maar het was reuze plezant. remblokjes waren er al bijna helemaal door bij de bevoorrading. Wel super dat je daar je fiets even kon afspuiten!!!
Dan verder, in Bertem bos was er een splitsing 38, deze heb ik gepakt omdat ik nog met fiets naar huis moest. MAN MAN MAN, ik kwam in een RIVIER!!!! Wat ben ik o zo blij dat ik die afslag heb genomen, ik dacht dat ik in Chrocodile dundy in Austrilie was. Water kwam tot boven mijn drinkbussen, 1 voordeel al slijk was weg :-)

Wel heb ik enorm veel mensen met platte banden en versnellingsproblemen gezien. Soms verschiet ik er ook niet van!! Als ik een bergop of bergaf heb met veel stenen moet je ook soms je gat lichten. Als ik sommige zie op rijdn op die scherpe stenen TJA, in zo'n tocht moet je ook soms poep op lichten of toch een tandje groter staan zodat je achterste der. niet in je wiel slaat!

Dikke pluim voor de organisatie!!!!!
Gertje666
Mountainbiker

Post by Gertje666 »

Miljaarde zwaar toerke!!! Heb toch de goede voornemen afgewerkt.Het regende al als ik thuis vertrok.Dan de 52km toch maar gedaan.De rr toch wa platter gezet en het was tedoen .Behalve in de zwaardere bagger stroken.sommige stukken waren er even over maar als je er terug aan denkt is 't toch plezant.
Er is mij maar 1 ding tegen gevallen .
Op 9 km van thuis stopt het met regen!!
Top organisatie.
Prachtig parkoer behalve 1 dingske teveel kasseiwegen maar daar zal de organisatie toch ni kunnen aan doen!
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

tokki afrit 16 wrote:!!!! NEWS FLASH !!!!!

TIJDENS OCHTENDCONTROLE VAN HET PARCOURS VASTGESTELD DOOR DE VROEGE VERKENNERS:
"PARCOURS PERFECT BERIJDBAAR? 5 MINUUTJES GEREGEND, ALLES GOED OPGEDROOGD, NA 30KM NOG STEEDS PROPERE BENEN !!! (Carlito) "

Dus laat jullie niet tegenhouden door een paar wolkjes..... :lol:

Tokki
:-D :-D :-D :-D :-D
vital
Mountainbiker

Post by vital »

Mooie tocht, maar het weer zat weer niet mee...

Vertrokken voor de 52 maar aan de splitsing toch maar voor 38 gekozen.
Stond wel niet vermeld dat de 38 een soort duatlon was, je moest daar om te zeggen een stukske zwemmen zelfs.
Op een bepaald moment verdween heel mijn voorwiel onder water...
zero
Mountainbiker

Post by zero »

deze morgenvertrokken om 9:30 van thuis naar de inschrijving, het stond al vast dat ik voor 38 ging gaan. het verstand zei nog van ni te gaan regen in combi met zomerbanden geeft problemen, maar ik had te veel goesting om te MTB en de regen vond ik ni zo erg. totdat ik vertrokken was en al redelijk rap te voet stond omdat de banden doorslipten. Ik heb er dan wat druk uitgelaten, maar veel hielp het ni. Ik heb tijdens deze tt meer te voet gedaan, dan de voorbije 2 jaar samen denk ik.

ik vond het parkour er toch wat over ze, oké ze hadden pech met het weer. maar je weet dat het in september al is kan regenen, dan is het ni slim om de tt te laten passeren door een beek #-o

er zaten idd veel kasseistroken in, maar ik vond da vandaag ni zo erg

net zoals zovelen, waren ook mijn remmen op, de laatste 10 km met luide remmen gereden, bovendien begon ook mijn wiel hard te slepen, was een goede krachttraining, was toch blij toen ik eindelijk thuis was.
ache
Mountainbiker

Post by ache »

Net terug thuis.

Ben vertrokken voor 92 km, maar heb toch de laatste lus afgesneden, dus totaal ~80. Goeie banden + redelijk materiaal = minder last van modder. Maar toch de laatste kilometers af en toe moeste ik naast mijn fiets wandelen...

Spijtig dat er geen bosstukken van Heverlee en Meerdal in zitten! De boerenwegen zijn niet so leuk.

Ten slotte heb ik een fantastische douche van de brandslangen genomen :bounce: :bounce: :bounce: Nu moet ik niet naar een wassalon :lol:

De dikste pluspunt is dat de brandweerkazerne is 300 meters van mijn voordeur :oops:
Post Reply