Zo 22/08/2010 Aarschot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jverdeyen
Mountainbiker
Location: Granville Fuse SL Team/S-Works Tarmac SL3/Scott Foil Team Issue

Post by jverdeyen »

zero wrote:
Fret Raket wrote: Geen problemen gehad met de afpijling (enkel op de dijk naast de Demer was er even een misverstand door andere fietsers).
daar ben ik samen met ne man of 20 verkeerd gereden (de ene volgde de andere). daardoor waren de 45 km er maar 33.
idem, en dan nog maar de 25km route erbij genomen! Al bij al mooie route! Zeker het laatste deel van de 25/45km!
Bumba
Mountainbiker

Post by Bumba »

Biker Ben wrote:De foto's kan je bezichtigen en downloaden op http://fotoalbum.seniorennet.be/Goswa/m ... 0_aarschot Op onze site komt één dezer dagen nog een link naar deze site.
Aha, ik herken de meesterfotograaf =D> Dat heeft de jos weer schitterend gedaan .
Oh ja, de tocht was ook ferm :lol:
Rofke
Mountainbiker

Post by Rofke »

Mijn eerste toertocht ooit en meteen de 45 km gereden...

Kaarsje was uit na 35 km, maar dankzij het mooie parcours met schitterende bepijling en mooie afdalingen was het genieten van begin tot einde.

Ik heb de smaak alvast te pakken en vanaf nu volgt er elk weekend een TT. Volgend jaar ongetwijfeld terug van de partij!
mafrix
Mountainbiker

Post by mafrix »

De 45 geredenen en zoals te verwachten een zzzalig toerken,
echt geen minpunten gevonden, veel variatie, goei bevoorrading etc
volgende keer de 65 !

=D>
klane shortwood
Mountainbiker

Post by klane shortwood »

zaterdagnacht om half 4 thuisgekomen van een trouwfeest, maar hier opt forum een grote klep opgezet dak de 85 ging doen, dus woord gehouden. iets voor 10 vertrokken en 't parcours van de 85 gekozen. gene second spijt van gehad: bangelijken toer van begin tot einde. enkele details zoals die blauwe netten as ge op de grote baan kwam en een bordje met: "u bent verkeerd gereden, rij terug" maken het verschil tussen een goede organisatie en een hele goede! proficiat! =D> =D> =D>
goe geamuseerd, en de totale afstand eigelijk heel goe verteerd. volgend jaar terug van de partij, zeker weten!
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

klane shortwood wrote:Enkele details zoals die blauwe netten as ge op de grote baan kwam en een bordje met: "u bent verkeerd gereden, rij terug" maken het verschil tussen een goede organisatie en een hele goede!
Dat vertelde de Forestbiker die na de rit even bij ons kwam zitten. Hij had vernomen dat op een bepaalde plek velen verkeerd reden. Je moest er rechtsaf naast een huis een paadje in en niet de straat blijven volgen die vlak erna ook naar rechts afboog. Toen ik er passeerde stond er inderdaad een biker van de club, dat zal hij dan geweest zijn, met een pijl in zijn handen teken te doen dat je het paadje in moest. Twee buurvrouwen van de huizen die daar staan stonden met de man te praten. Omdat hij daar moeilijk de hele dag met die pijl kon blijven staan zwaaien, had hij snel een bord gemaakt om te melden dat je verkeerd zat! Terwijl hij dat aan het plaatsen was, had hij aan één van de buurvrouwen de opdracht gegeven om de bikers op het juiste pad te loodsen! En ze moet haar taak met verve uitgevoerd hebben, want zij vatte elke biker die verkeerd dreigde te rijden bij de lurven! :lol:
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Eerst waren het vrouwtje en de kids van plan om naar de zee te gaan.
Balen voor mij want Aarschot is een mooie tt om te laten schieten.
Zondagmorgen het weerbericht gecheckt en de kust had met het slechtste weer te maken, dus het gezinnetje haakte af en kon ik alsnog richting 'Osschot', weliswaar een uurtje later dan normaal.
Nogal wat omleidingen en pas rond 9.15u kon ik mijn been over het zadel zwieren.
Het was weer wat wennen aan klimwerk, tijdens de aanloop nogal wat gas gegeven zoals naar gewoonte in ons 'pannenkoeken-Waasland' en op de eerste serieuze klim al zwaar op de adem moeten trappen.
Vanaf dan de afdalingskes en de platte stukken wat meer als recup gebruikt en op de ravi's er op gelet wat meer te eten en te drinken en alles ging een pak vlotter en was het gewoon genieten van de mooie tracks.
De bepijling was idd super =D> .
Aan die ene asfaltafdaling stond een buurvrouw zwaar gesticulerend met de armen te zwaaien, net op tijd om de remmen dicht te gooien en dat paadje naar rechts in te duiken.
Parcours lag er perfect bij, alles was vlot fietsbaar.
De steilste wortelafdaling nogal snel aangepakt door de vlot bollende aanloop er naartoe en daardoor het 'gevaar'bordje in de wind geslagen, controle van het fietsje was weg, gelukkig was er niet veel stuurwerk nodig en was ik sneller beneden dan bedoeld.
Die put op het einde leek door dat dropje aan de wortels erger dan het was.
Na de 85km en net uit de douche hoorde ik dikke druppels op het dak roffelen.
Het was wel maar een bui van korte duur (net voor halftwee), het weerbericht was toch een stuk pessimistischer geweest dan nodig imo.
Daar voorspelden ze tss 10 en 15u buien.
Volgend jaar staat deze terug op de agenda voor mij!
:wink:
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Dickie wrote: Aan die ene asfaltafdaling stond een buurvrouw zwaar gesticulerend met de armen te zwaaien, net op tijd om de remmen dicht te gooien en dat paadje naar rechts in te duiken.
Die was super,zou die daar de hele tocht gestaan hebben? :drunk:
85 met de SS afgehaspeld,ondanks de super bepijling toch 3x vekeerd gereden (telkens slechts enkele 100meter)
't Zalige aan de tocht was dat ik blijkbaar maar met een handvol andere bikers onderweg was.
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Sandcrawler wrote:
Dickie wrote: Aan die ene asfaltafdaling stond een buurvrouw zwaar gesticulerend met de armen te zwaaien, net op tijd om de remmen dicht te gooien en dat paadje naar rechts in te duiken.
Die was super,zou die daar de hele tocht gestaan hebben? :drunk:
85 met de SS afgehaspeld,ondanks de super bepijling toch 3x vekeerd gereden (telkens slechts enkele 100meter)
't Zalige aan de tocht was dat ik blijkbaar maar met een handvol andere bikers onderweg was.
Dat was mijn gedacht eigenlijk ook. Ik ben om 9 uur vertrokken voor de 65 en ben eigenlijk heel weinig volk tegengekomen. Of waren er gewoon weinig deelnemers?
Polleke1969
Mountainbiker

Post by Polleke1969 »

Wij van trommelen oosterhout waren er ook weer bij voor de 85.
Prima uitgepijld bevoorraad, genoten van de leuke snelle soms technisch bochjes naar benee en omhoog, soms pittige klimmetje, soms ff los zand soms wortels enz, voor ieder wat wils, Bike toch nog goed schoon aan het eind dus weinig modder tegengekomen.

voor de liefhebbers hier de track toch goed voor dik 1100hm :)

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=tuqjnzhibsbhnbtb

zeker tot volgend jaar!!
Post Reply