Hoi collega's ,
Heb gisteren groene + rode lus gereden .
Alles was goed aangegeven van bepijling .
Het was ( op somige stukken )wel zwaar rijden na de vele dagen regen .
De 2 stukken " single track " zijn gewoon zalig om te rijden .
Zoveel mochten , op zo'n kort stuk , prachtig .
Proficiat aan de mensen de de route gemaakt hebben
Dessel - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
slapende biker
- Mountainbiker
-
slapende biker
- Mountainbiker
Post by slapende biker »
Cafe de Koerel is Meistraat 146
2480 Dessel - Witgoor
014 / 37 11 55
Het cafe staat op de hoek van Meistraat met Eersels
Het informatiebord staat in Eersels .
Het vertrekt in Eersels en gaat dan richting Nieuwstraat waarna je de bossen in gaat ( maar dit is allemaal aangegeven met pijltjes )
Het is echt de moeite om deze tour te rijden
Bjorngeudens
2480 Dessel - Witgoor
014 / 37 11 55
Het cafe staat op de hoek van Meistraat met Eersels
Het informatiebord staat in Eersels .
Het vertrekt in Eersels en gaat dan richting Nieuwstraat waarna je de bossen in gaat ( maar dit is allemaal aangegeven met pijltjes )
Het is echt de moeite om deze tour te rijden
Bjorngeudens
Alles dus goed gevonden.
Zeer plezante route om te doen. (we hebben de groene gedaan)
Geen hoogtemeters, dus vlammen
Vele sjieke single tracks met op het einde een 2 tal km single track waar het zo kort draaien is dat de snelheid nooit veel hoger zal zijn dan 15km/h
Zoals gewoonlijk staan verslag en foto's op de website
www.mtb-freak.be
Zeer plezante route om te doen. (we hebben de groene gedaan)
Geen hoogtemeters, dus vlammen
Vele sjieke single tracks met op het einde een 2 tal km single track waar het zo kort draaien is dat de snelheid nooit veel hoger zal zijn dan 15km/h
Zoals gewoonlijk staan verslag en foto's op de website
www.mtb-freak.be
Wil er iemand tegen die boer zeggen dat hij zijn hond op zijn erf laat en niet al blaffend achter een mountainbiker moet laten lopen aub?
Ik was de blauwe uitbreiding aan het rijden aan de pannenkoekenboot en toen ik de grote baan weer overstak en langs een boerderij kwam, begon die keffer mij te volgen. Gelukkig gaf ie snel op.
Eergisteren dus nog eens groen en deze blauwe gereden. Nu heb ik enkel de andere blauwe uitbreiding ter hoogte van het campinastrand nog niet gereden.
Groen is wel zeer de moeite waard om te rijden, rood als uitbreiding heeft zijn plezante stukken maar er is wel heel veel asfalt. Blauw bij de pannenkoekenboot valt mee als uitbreiding maar zeker niet meer. Wat ik echter bij groen een zeer vervelend stuk vind, is die hele strook langs de zandwinning, waarna je aan het kanaal uitkomt. Deze strook voelt heel zwaar aan om te rijden en daar heb ik het persoonlijk niet voor. De plezantste stukken zijn voor mij in de bossen naast het kanaal, en natuurlijk de 2 technische stroken (waarvan 1 van rood is, maar daar rijd ik af en toe voor om).
Eergisteren dus nog eens groen en deze blauwe gereden. Nu heb ik enkel de andere blauwe uitbreiding ter hoogte van het campinastrand nog niet gereden.
Groen is wel zeer de moeite waard om te rijden, rood als uitbreiding heeft zijn plezante stukken maar er is wel heel veel asfalt. Blauw bij de pannenkoekenboot valt mee als uitbreiding maar zeker niet meer. Wat ik echter bij groen een zeer vervelend stuk vind, is die hele strook langs de zandwinning, waarna je aan het kanaal uitkomt. Deze strook voelt heel zwaar aan om te rijden en daar heb ik het persoonlijk niet voor. De plezantste stukken zijn voor mij in de bossen naast het kanaal, en natuurlijk de 2 technische stroken (waarvan 1 van rood is, maar daar rijd ik af en toe voor om).
Vandaag van thuis uit vertrokken voor de route van Dessel eens te doen.Vertrokken aan het technische stuk van rood met de vele bochten en dan de 3 lussen gedaan.Dit is toch een route met veel afwisseling met behalve veel singletracks ook mooie bos en veldwegen en inderdaad op rood iets meer asfalt maar omgeving bmx parcour heel mooie stukken.In totaal toen ik thuiskwam 95 km en totaal pertotal (klop van hamer laatste 10 km)dus ook wel zware route vind ik.
- Nielskie
- Mountainbiker
de route is zo plat als ne pannekoek hoe kan zo iets dan zwaar zijn.
De manier waarop je de route rijdt kan het inderdaad wel zwaar maken. Ik heb me er ook al wel eens kompleet groggy op gereden, maar om de route zelf zwaar te noemen, vind ik wel lichtjes overdreven.
Wat moet ge dan zeggen over een route in de Ardennen? Zijn dat dan onmenselijke folteringen?
Cube rides on schreef:
De manier waarop je de route rijdt kan het inderdaad wel zwaar maken. Ik heb me er ook al wel eens kompleet groggy op gereden, maar om de route zelf zwaar te noemen, vind ik wel lichtjes overdreven.
Wat moet ge dan zeggen over een route in de Ardennen? Zijn dat dan onmenselijke folteringen?
Cube rides on schreef:
Verdoeme da's geen slecht gedacht. Misschien da ik mijn bmx-ke ook eens speciaal uit de kelder ga halen om daar eens door te tuffen. Hopelijk leeft dat bakske nog, want dat staat al 15j ergens in de kelder weg te kwijnen. [/quote]heb dinsdag stuk singletrack op de rode gedaan...met de BMX! lekker hard.