Rond 11h hier gestart voor de 90km. Na de 1ste splitsing slechts 2 bikers tegen gekomen op die lus. Zo kreeg ik wel de indruk dat er maar weinig bikers op pad waren. Toen we terug op dat punt kwamen waar de mannen en vrouwen vd kleinere afstanden weer aanpikten toch nog een 10tal bikers tegen gekomen.
Het waren inderdaad basic bevoorradingen maar wie grote afstanden aflegt heeft genoeg mee om toch geen verrassing tegen te komen. Was de bevoorrading van bakkerke vorig week in Gits nog top dan was het duidelijk dat er hier geen bakker id organisatie zat.
Ik kreeg de indruk dat er veel stroken uit de W-VL mtb uitdaging van Poperinge id tocht verweven zaten maar dat verveelde van langs geen kanten.
Leuke tocht op een selectief parkoer. Op een bepaald moment zag ik een bordje boeschepe staan.........jammer dat den "buk van boeschepe" er niet in zat. Deze zullen we dan maar temmen op 15 augustus.
Mijn favoriete helling bachten de kuppe blijft nog steeds de Kemmelberg. Langs het kerkhof omhoog en als je daar nog goed zit op de kasseien er eens een ei op geven.
Zeker een tochtje om te onthouden en achteraf gezien was dit een perfecte training voor Waimes van donderdag aanstaande.
Kort samengevat : ik wil deze volgend jaar terug doen.
Za 08/05/2010 Reningelst
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Blackie, zo gooien met complimenten, je doet meblackie wrote:Zelfs de binnenbanden en de drankbidons vlogen in't rond.de wes wrote: Maar den bergaf is het beste dak kan. Ik blijf rollen, het heeft te maken met de wet van Newton of zoiets. Wat in beweging is, wil in beweging blijven ... LOL![]()
![]()
![]()
En iemand met zo'n doorzettingsvermogen als den Wes heb ik nog van leven niet gezien, niet normaal zulle.![]()
![]()
![]()
Bedankt aan de anderen om te mogen meerijden.
Blackie (en nee Marc, nog niet op pensioengerechtigde leeftijd)![]()
![]()
![]()
Dat karakter is zo speciaal niet ze. Ik ben een grysperre en die zijn een beetje zot zoals algemeen geweten.
Kheb me reuze geamuseerd. En vooral goed gelachen.
grtz
wes
- Cubedude
- Mountainbiker
- Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS
Voor de derde keer na elkaar hier de grote rit gereden samen met mijn broer. De vorige twee edities gereden in schitterend zomerweer en deze keer was de zon niet op de afspraak. alhoewel perfect bikeweer: niet te warm en net niet te fris.
En ook voor de derde keer een gewoonweg schitterend traject voorgeschoteld gekregen. Het is en blijft toch verschrikkelijk leuk om in die streek te mountainbiken.
Wij zijn vertrokken rond halftien en hadden nergens last van verplaatste pijlen. Ook de bevoorrading vond ik dik in orde, alles wat er moest zijn was er. Na 89.9 km en 1340hm stonden weer terug aan af (ik lees hier ergens 1500hm, maar ik vermoed dat die van een garmin komen en die is nogal erg optimistisch daarmee, net zoals met de calorieberekening. ik heb er ene op mijn koersvelo, vandaar...)
Ik kan heel erg genieten van de rust op deze rit. De drukte van de winter (baanjanetten) is voorbij en om een of andere reden geniet deze rit niet echt de bekendheid die het eigenlijk verdiend. Je ziet nogal eens massa's bikers op een maar matige organisatie en zo een knaller als reningelst trekt dan maar matig volk.
Conclusie: een rustige en prachtige dag gehad op een schitterend parcours met alles erop en eraan. Reningelst blijft voor mij echt een rit waar ik lang voordien naar uitkijk!
bedankt en tot volgend jaar dan maar weer

En ook voor de derde keer een gewoonweg schitterend traject voorgeschoteld gekregen. Het is en blijft toch verschrikkelijk leuk om in die streek te mountainbiken.
Wij zijn vertrokken rond halftien en hadden nergens last van verplaatste pijlen. Ook de bevoorrading vond ik dik in orde, alles wat er moest zijn was er. Na 89.9 km en 1340hm stonden weer terug aan af (ik lees hier ergens 1500hm, maar ik vermoed dat die van een garmin komen en die is nogal erg optimistisch daarmee, net zoals met de calorieberekening. ik heb er ene op mijn koersvelo, vandaar...)
Ik kan heel erg genieten van de rust op deze rit. De drukte van de winter (baanjanetten) is voorbij en om een of andere reden geniet deze rit niet echt de bekendheid die het eigenlijk verdiend. Je ziet nogal eens massa's bikers op een maar matige organisatie en zo een knaller als reningelst trekt dan maar matig volk.
Conclusie: een rustige en prachtige dag gehad op een schitterend parcours met alles erop en eraan. Reningelst blijft voor mij echt een rit waar ik lang voordien naar uitkijk!
bedankt en tot volgend jaar dan maar weer
Voor de eerste keer hier aan de start gestaan maar zeker niet de laatste keer. Ik heb geen opmerkingen op org en heb een zeer leuken voormiddag gehad.
Na 70 km dit jaar volgens jaar minimum voor de 80km
Alleen jammer dat ik de grond van dichtbij heb gezien in mijn poging om een auto te ontwijken
Wat ik gelukkig wel in geslaagd ben 
Na 70 km dit jaar volgens jaar minimum voor de 80km
Alleen jammer dat ik de grond van dichtbij heb gezien in mijn poging om een auto te ontwijken
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Al voor de 6de keer op rij naar Reningelst afgezakt voor een tocht die ik jaarlijks als één van de eerste op de kalender aanduidt. Onbegrijpelijk eigenlijk dat deze nog steeds geen massa volk aantrekt.
Door tijdsgebrek kon ik maar in de namiddag starten en stond dan nog op uur waardoor het voor het eerst de 45 werd. Dit gaf wel als voordeel dat ik zo voor het eerst de lus naar Kemmel kon rijden, terwijl ik in het verleden steeds de lus van de Cats reed. Samen met medesteenbakkers Casper en Bucky gestart en mede-TOF'ers Tobi en Damien net voor ons moeten laten gaan. Bij de compagnons was het duidelijk dat er eentje een mindere dag had en duidelijk een diesel is die een wat vlakke aanloop nodig heeft om de heuvels te bedwingen.
Niettemin toch min of meer samengebleven tot aan de laatste beklimming van de Rode Berg, waarna het meer elke zijn eigen tempo ging. Onderweg ook nog de cowboy tegengekomen die eens over de middag de benen kwam strekken.
Zoals steeds een mooie afwisselende tocht en de opeenvolging van heuvels zorgt voor de nodige lastigheidsgraad. De GPS van Casper meldde op de 44km 700hoogtemeters en dat was ook voelbaar op de duur. Ook geluk met het weer, geen regen gehad en het parcours stoof nogal.
Reningelst, zeer graag terug volgend jaar!
Door tijdsgebrek kon ik maar in de namiddag starten en stond dan nog op uur waardoor het voor het eerst de 45 werd. Dit gaf wel als voordeel dat ik zo voor het eerst de lus naar Kemmel kon rijden, terwijl ik in het verleden steeds de lus van de Cats reed. Samen met medesteenbakkers Casper en Bucky gestart en mede-TOF'ers Tobi en Damien net voor ons moeten laten gaan. Bij de compagnons was het duidelijk dat er eentje een mindere dag had en duidelijk een diesel is die een wat vlakke aanloop nodig heeft om de heuvels te bedwingen.
Niettemin toch min of meer samengebleven tot aan de laatste beklimming van de Rode Berg, waarna het meer elke zijn eigen tempo ging. Onderweg ook nog de cowboy tegengekomen die eens over de middag de benen kwam strekken.
Zoals steeds een mooie afwisselende tocht en de opeenvolging van heuvels zorgt voor de nodige lastigheidsgraad. De GPS van Casper meldde op de 44km 700hoogtemeters en dat was ook voelbaar op de duur. Ook geluk met het weer, geen regen gehad en het parcours stoof nogal.
Reningelst, zeer graag terug volgend jaar!
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
't was al veel te lang geleden dat ik hier nog gestart was. Voor mij is dit één van de mooiste van het heuvelland, en toch trekken zij geen deelnemersaantallen zoals poperinge of kemmel .
Mijn moral zat diep onder nul om te starten, maar met 't verstand op nul en blik op oneindig reed ik tot de 2e bev. op een tempo dat niet zou misstaan op een vlakke rit. Logisch dat ik bij hetgeen dat volgde een beetje trager ging, maar 't bleef genieten. Met de dreigende wolken, en de opkomende wind besloot ik om bij de splitsing van de extra lus naar kemmel, de kortste weg te nemen. De laatste km's nog uitgebold in't gezelschap van Lichterveldenaere en casper en net voor de regen beginnen.
Bevoorradingen waren goed voorzien ((sinaasappel, banaan, confituurtaartjes, cake, sportdrank, water), ik weet niet wat sommigen meer verwachten?), en de bepijling was goed.
Voor mij mag het volgend jaar opnieuw reningelst zijn
Mijn moral zat diep onder nul om te starten, maar met 't verstand op nul en blik op oneindig reed ik tot de 2e bev. op een tempo dat niet zou misstaan op een vlakke rit. Logisch dat ik bij hetgeen dat volgde een beetje trager ging, maar 't bleef genieten. Met de dreigende wolken, en de opkomende wind besloot ik om bij de splitsing van de extra lus naar kemmel, de kortste weg te nemen. De laatste km's nog uitgebold in't gezelschap van Lichterveldenaere en casper en net voor de regen beginnen.
Bevoorradingen waren goed voorzien ((sinaasappel, banaan, confituurtaartjes, cake, sportdrank, water), ik weet niet wat sommigen meer verwachten?), en de bepijling was goed.
Voor mij mag het volgend jaar opnieuw reningelst zijn
Idem dito,prachtig parcours,verzorgde bevoorrading en heel vriendelijke mensen.cowboy peter wrote:Voor mij is dit één van de mooiste van het heuvelland, en toch trekken zij geen deelnemersaantallen zoals poperinge of kemmel .![]()
Deze staat voor volgend jaar zeker terug op mijn kalender.
Met twee bikers (vanwege het verplaatsen van de pijltjes
Deze maal de Cowboy niet tegen gekomen en dus ook niet samen gereden.