scott kortingen BE Limburg

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
dirtyd
Mountainbiker

Post by dirtyd »

Angelo. wrote:@ dirty d: als jij bovenstaande post deels hebt aangevuld, dan ben jij toch wel een serieuze bullshitartist.

Ik ken meer mensen die 40 min en zelfs meer rijden om naar een fatsoenlijke fietsenmaker te gaan dan mensen die naar de lbs om de hoek gaan. Ik haal mijn fietsen ben iemand die weet wat hem verkoopt en ja daar rij ik 40 min voor.

Kennis van zaken is toch wel heel belangrijk. Anders ga je meer miserie hebben dan wat anders en persoonlijk vind ik het frame + vork belangrijker dan de componenten wat erop staat. En een fiets kan u wel degelijk sneller doen fietsen.

Wat is kennis van zaken of het verkoopspraatje van een verkoper die u x-model wilt verkopen of omdat y-model op een of ander forum wordt aangeprezen als zijnde goed, waard voor een hobbyist. Voor vele bikers is hun merkfiets het verlengde van hun p*nus. In vele grote zaken heb je meerdere techniekers rondlopen en zijn niet alle techniekers van hetzelfde niveau dus als de "verkeerde" technieker aan uw fiets heeft zitten prutsen heb ge het zitten. enof ge me nu een bullshitartist vind of niet dat zal me worst wezen dit is mijn mening zoals er 1000 en 1 meningen zijn die ik allemaal respecteer. Een fiets kan u inderdaad sneller laten fietsen dat weet ik ook maar wat velen vergeten is dat UW FIETSCONDITIE bepaald of ge sneller of trager rijdt en nogmaals ik ben een hobbymtbker en ik verdien 0 € met sneller te rijden :wink:
dirtyd
Mountainbiker

Post by dirtyd »

kawa wrote:
dirtyd wrote: 40 min rijden om een fiets te kopen sorry maar dat gaat mijn verstand te boven. dat heb ik er nooit voor over hoe goed de lbs ook is de korting die je krijgt rij je gegarandeert aan bezine of diesel op en deze tijd spendeer ik liever aan het fietsen zelf. tel maar eens de keren samen dat je op en af moet rijden op een jaar. Ik koop mijn fietsen bij mijn plaatselijke lbs.
#-o
Dus gij kiest uw merk adhv de beschikbaarheid binnen een straal van 5min (of hoeveel tijd heb je er voor over?)
ja en nee ik zeg tegen mijn fietsenmaker welke fiets ik wil hebben en hij zorgt erwel voor dat hij die heeft. Dit bespaard mij een hoop tijd en ik krijg daar ook mijn korting. En mijn zithouding die stel ik zelf wel af want iedere nieuwe fiets is toch anders kwa zithouding. Ben nu aan men 4 de seizoen met deze atb bezig. Doe de meeste reparaties zelf want 80 % van de herstellingen is enkel het juiste gereedschap hebben
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

dirtyd wrote:
kawa wrote:
#-o
Dus gij kiest uw merk adhv de beschikbaarheid binnen een straal van 5min (of hoeveel tijd heb je er voor over?)
ja en nee ik zeg tegen mijn fietsenmaker welke fiets ik wil hebben en hij zorgt erwel voor dat hij die heeft. Dit bespaard mij een hoop tijd en ik krijg daar ook mijn korting.Doe de meeste reparaties zelf want 80 % van de herstellingen is enkel het juiste gereedschap hebben
Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij maar soit, ieder zijn mening natuurlijk.

Ik vraag me gewoon af hoe je lbs omgaat met garantieproblemen met een merk dat hij niet eens verdeelt....
Of hoe jouw LBS die geen notie heeft van Headshok vorken dit onderhoud gaat doen... als je bv een C'dale wil.
Ook het onderhoud van andere vorken is iets wat ik niet bij om het even welke lbs zou laten doen.
En stel dat je een exclusiever merk wil, hoe gaat je lbs daar voor zorgen? Want er zijn toch nog een aantal merken waar hij niet zomaar even voor kan zorgen...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

dirtyd wrote: Wat is kennis van zaken of het verkoopspraatje van een verkoper die u x-model wilt verkopen
Ik denk dat er veel bikers zijn die bewust op zoek gaan naar een verdeler van een bepaald merk.
Dus al lang op voorhand beslist hebben welk merk of model het moet worden nog voor ze aan een verkoopspraatje beginnen. :wink:
dirtyd
Mountainbiker

Post by dirtyd »

kawa wrote:
dirtyd wrote: Wat is kennis van zaken of het verkoopspraatje van een verkoper die u x-model wilt verkopen
Ik denk dat er veel bikers zijn die bewust op zoek gaan naar een verdeler van een bepaald merk.
Dus al lang op voorhand beslist hebben welk merk of model het moet worden nog voor ze aan een verkoopspraatje beginnen. :wink:
Dat is dus de keuze vd biker zelf maar dan gaat het meestal over smaak en welk model u aanspreekt en hier is de marketing van een merk dat naar boven komt. Om nu scott te noemen zij sponseren diverse atb ploegen met als doel de gewone sterveling te laten geloven dat ze zoveel beter zijn met een scott. is scott zoveel beter of slechter dan granville, merida, batavus, enzovoort Ik denk het niet.
Er is een verschil tussen gewone atbers en wedstrijdrijders en bij wedstrijdrijders heb je nog maar en handvolle echte goede rijders bij wie het materiaal de doorslag zal geven en die hun materiaal optimaal benutten. Want wat voor zin heeft het om een zeer licht fiets te kopen als je zelf 5 kg overgewicht hebt. En nu ga ik stoppen met zagen :wink:
dirtyd
Mountainbiker

Post by dirtyd »

kawa wrote:
dirtyd wrote:
kawa wrote:
#-o
ja en nee ik zeg tegen mijn fietsenmaker welke fiets ik wil hebben en hij zorgt erwel voor dat hij die heeft. Dit bespaard mij een hoop tijd en ik krijg daar ook mijn korting.Doe de meeste reparaties zelf want 80 % van de herstellingen is enkel het juiste gereedschap hebben
Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij maar soit, ieder zijn mening natuurlijk.

Ik vraag me gewoon af hoe je lbs omgaat met garantieproblemen met een merk dat hij niet eens verdeelt....
Of hoe jouw LBS die geen notie heeft van Headshok vorken dit onderhoud gaat doen... als je bv een C'dale wil.
Ook het onderhoud van andere vorken is iets wat ik niet bij om het even welke lbs zou laten doen.
En stel dat je een exclusiever merk wil, hoe gaat je lbs daar voor zorgen? Want er zijn toch nog een aantal merken waar hij niet zomaar even voor kan zorgen...
nog geen ervaring hiermee rij al 3 jaar met mijn atb en mijn vork werkt nog naa rbehoren maar kwa onderhoud ed ben ik een beetje slordig :oops: en daarom zal ik nooit geen hele dure spullen kopen en van een ezel kun je toch geen raspaardje maken 8) 8) mijn 1ste bike heeft 699€ gekost mijn tweede 999€ en nu eentje van 1500€ en mijn volgende wordt waarschijnlijk een fully maar voorlopig is deze nog goed genoeg en ook nog maar pas een wielsetje gekocht van dt swiss en nu kan ik er weer een jaartje tegenaan gaan
Davidvb-Look
Mountainbiker

Post by Davidvb-Look »

:bounce:
Last edited by Davidvb-Look on Thu 04 Mar 2010 01:03, edited 1 time in total.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Korting

Post by Headshot »

Davidvb-Look wrote:Mensen denken dus écht dat wij normale fietsenwinkels die fietsen aan 15% van de verkoopsprijs krijgen hé! Zoals hiervoor verlmeld zijn we niet met kledingswaren bezig waar de aankoopprijzen x7 tot x9 doorverrekend worden naar de klanten!! En er is kledij van honderde euros ook he... ;) Waarom denken jullie dat er in kledijwinkels soms tot 70% korting geven? (ps: fietskledij valt hier spijtig genoeg ook niet onder) :lol: Vergeet ook de btw niet he voor ons is dit 21% Stel nu dat we zoals meneer X hiervoor zei een fiets van 1000euro aan halve prijs kopen wat verre van is!!! en we u 20% percent korting geven EN 21% van onze winst aan de o zo mooie Belgische belastingen betaald hebben blijft er niet veel meer over van die zogezegde 500euro dat wij zogezegd in onze zak steken...
Wat dan ook weer eens vergeten word zijn die 40 minuten dat wij besteed hebben aan de goede opbouw, afstelling en afwerking en gebruik van smeermiddelen en montagepasta's op de fiets die ze net aankochten!!!

David Fietsenhandelaar én happy biker (zoals iedereen hier hoop ik) :lol:
bwa, ge kunt toch 50 procent geven op overjaarse modellen, dus ge verkoopt ze tenminste aan het dubbel van de aankoopprijs
Davidvb-Look
Mountainbiker

Eerst lezen en DAN pas commentaar....

Post by Davidvb-Look »

Vergeet ook de btw niet he voor ons is dit 21% Stel nu dat we zoals meneer X hiervoor zei een fiets van 1000euro aan halve prijs kopen wat verre van is!!! en we u 20% percent korting geven EN 21% van onze winst aan de o zo mooie Belgische belastingen betaald hebben blijft er niet veel meer over van die zogezegde 500euro dat wij zogezegd in onze zak steken...
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Mag ik u ook vragen hoelang u al zelfstandige bent? Want aan uw uitleg te horen nog niet echt lang.
Post Reply