Zo 13/02/2011 Wuustwezel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SilverFokske
Mountainbiker

Re: Papegaai zoekt klooster!

Post by SilverFokske »

StrammerMax wrote:
StrammerMax wrote:Een weinig verder was een bevoorrading. Daar stond een biker die me toeriep dat ik dit stukje zeker moest meepikken, want dat het daar zeer mooi was. Je moest er eerst nog een lus rijden door een soort van parkdomein. De dames aan de bevoorrading wisten te vertellen dat daar vroeger een klooster was van nonnen (ik kon inderdaad een kapel tussen de bomen ontwaren toen ik de lus reed), maar dat het domein verkocht was en zou behouden blijven als natuurgebied. Met het risico dat daar later geen biker meer in mag! Het ritje daar was inderdaad de moeite waard.
Ik heb vanavond tegen een collega aan het vertellen geweest over deze toertocht en gevraagd of hij deze plek niet wist liggen. Hij vermoedde dat dit het voormalige klooster was dat op de Bredabaan ligt naast Coda Hospice. Klopt dat? Zo ja, kan je vanaf de Bredabaan naar de plek van de bevoorrading?
>>>Ja, want dat is de doorsteek Gooreind-Overbroek; dwars door het militair domein (als de bomen niet dicht zijn, mag je er door).
Die track naast het militair domein (met die metalen bruggen) liep naast een grote baan. Welke is dat? Van waar naar waar?
>>> Bedoel je de kiezelbaan? Is hier in mijnen hof. D'er liggen enkele van die noodbruggen (stalen gaas) ja. De grote baan die je bedoelt, is waarschijnlijk de Wezelse steenweg (Brecht-Wuustwezel), maar ik denk niet dat daar nog zo'n bruggetjes liggen (of ééntje misschien). Op het einde van die baan, kwamen we links, aan de bewuste (gladde) sinletrack langsheen de "baggerput van den E10". De Max trouwens. :bounce:
Ik ben niet curieus hoor, evenmin zeer godvruchtig, maar ik weet wel graag alles!

Ja, komen die foto's online?

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be * Winterkalender 2009-10 West-Brabant en Noorderkempen
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai heeft klooster gevonden!

Post by StrammerMax »

'm Biker en SilverFokske, dank u voor de uitleg! Dat weten we dan ook weeral! Als het wat warmer weer wordt rijd ik eens met de bike tot ginder om zelf eens op verkenning te gaan. Ik ben al zo dikwijls langs de Bredabaan van m'n werk naar huis gereden zonder te weten wat daar allemaal achter verscholen ligt. Dan moet ik alleen nog zien te weten te komen hoe ik in de SilverFoks z'n hof kan geraken! :-D

Maandag heb ik op tv het eerste deel gezien van de uitzending over het Trappistinnenklooster aan de Abdijlaan in Brecht (grens Schilde). Daar ben ik ook al vaak tijdens TT's gepasseerd zonder te weten waar dat eigenlijk juist was. Nu begin ik het zo stilaan te kennen. 't Was interessant van te weten dat achter die muren ook mensen leven.

En zeggen dat ik in Brecht geboren ben (Sint-Antonius)! Maar ik heb er nooit gewoond! Ik hoor m'n vader nog vertellen hoe ver hij wel met de fiets diende te rijden om mijn geboorte aan te geven! Ik heb gisteren grote kuis gehouden in pakken post en papier die zich hier hadden opgestapeld. En persoonlijk geadresseerd verkiezingsdrukwerk van de burgemeester van Brecht voor de vorige bollekenskermis weer tegengekomen! Zou die man alle adressen van in Brecht geborenen opgezocht hebben? Of via een andere weg? De vrouw van een kameraad werkt er namelijk op het gemeentehuis.

Tot zover deze :off:
jakowako
Mountainbiker

Post by jakowako »

Ene trappist maar? Mij niet onderschatten hé!!

Tot morgen!
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Ik denk dat ge er al te veel op hebt, want deze reactie hoorde hier te staan!
timj
Mountainbiker

Post by timj »

Hey,
Ik stond met de nacht wanneer deze tocht werd gereden. Kan er iemand mij de GPS-track van deze TT doorsturen [-o< ?
Alvas Bedankt
Post Reply