Zo 07/02/2010 Kalmthout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker

Post by MTBiker from Berendrecht »

@ stevie-ce

Deze site kende ik nog niet.
Vraagje: waar heb jij die 83,5 km/u gehaald?
Mijne max lag op 35 km/u en dan nog op het stukje asfalt.

Mvg,

MTBiker from Berendrecht
wimnic
Mountainbiker

Post by wimnic »

Beste collega bikers en biksters,
Na een lange periode van inactiviteit wegens ziekte waarbij mijn hele wintervoorbereiding in het water is gevallen, gisteren toch terug gestart met een toertochtje als training, hetgeen me wel goed bevallen is. aan de inrichters dan : doe zo voort, het was een mooi afwisselend parkoers en zeker goed uitgepijld
Zeer spijtig voorval: aan de afspuitstand mijn BRIL MET ORANJE GLAZEN verloren
Dus als iemand deze zou gevonden hebben en mij terug zou willen bezorgen betaal ik met plezier een blonde Leffe :drunk:

Wimpie
stevie-c
Mountainbiker

Post by stevie-c »

MTBiker from Berendrecht wrote:@ stevie-ce

Deze site kende ik nog niet.
Vraagje: waar heb jij die 83,5 km/u gehaald?
Mijne max lag op 35 km/u en dan nog op het stukje asfalt.

Mvg,

MTBiker from Berendrecht
Ik vermoed dat die 83,5 km/u ergens een gevolg is van gps ontvangst die even wegvalt of in het begin als die nog zijn juiste positie aan't bepalen is. Anders was ik wel in Qatar aan't rijden op't moment :-)
Je kan van elke km zien hoe lang ik erover gedaan heb door je muis op de km bolletje te zetten. Heel wat minder indrukwekkend :-)
can-driver
Mountainbiker

Post by can-driver »

ik lees hier vrij veel positieve verhalen, maar wat ik onderweg heb gehoord klonk toch anders, en zelf ook zo ondervonden.
steeds weer de korte afstand die op de lange aansloot. zo bleef je steeds weer achter de tragere rijders van de 25 hangen in de files. tot aan de bevoorrading gem van 17km/u, waar dit normaal 23 is. ook iets teveel modder naar mijn zin.
dan aan het fort maar huiswaarts gekeerd, 15km op den asfalt, om de inspanning van zaterdag Zolder eruit te fietsen.
dus over 2de gedeelte kan ik niets zeggen.
heb in dit gedeelte al mooiere, en betere stukken gereden.
Philmil
Mountainbiker

Post by Philmil »

Gisteren voor de eerste maal in mijn carriere de streek van Kalmthout aangedaan en dit althans met mijne MTB, toen ik echter een bordje met de naam Kapellen te zien kreeg begon er bij mij iets te dagen naar aanleiding van da "klein schietveld" ! Nu wist ik het weer, ik was hier wel degelijk al geweest maar dan in een tentje met twee dat veel te klein hiervoor was en uitgeregend van begin tot einde. Ja, in mijnen tijd bestond de legerdienst nog en aan een bivak op 't groot of 't klein schietveld was niet te ontsnappen #-o #-o

Na het lezen van dit forum heb ik de indruk dat er veel bikers zijn die ofwel super verwend zijn, ofwel dringend aan hun conditie moeten werken ofwel beter omschakelen naar de weg ipv de MTB.

Speciaal voor deze toertocht eens te proberen van de kust afgezakt en hiervoor toch wel zo'n 140 km moeten rijden (enkel wel te verstaan). De toon was onmiddellijk gezet bij aankomst toen een biker me passeerde en er mij op attent maakte (moest zelf nog starten) dat er veel slijk lag maar een blik op zijn bike werpende kon ik met moeite vaststellen dat hij vuil was [-X

Het eerste deel tot aan de bevoorrading vond ik gewoon super =D> =D> Slechts 1 km baan en voor de rest bijna 19 km singel track met slechts 1 slechte strook waar ik uiteindelijk ook moest afstappen :oops: We spreken hier dan misschien van 30 meter ???
Aan de bevoorrading iemand van de organisatie gesproken die mij erop attent maakte dat het beste nog moest komen maar gezien smaken dus verschillen kan ik hem ondertussen mededelen dat ik het beste al had gehad, het tweede gedeelte van de tocht vond ik niet super maar wel nog alijd zéér goed !! =D> =D>

Het laaste stuk van de tocht idd ook de zuigstoken tegengekomen maar had nog net voldoende kracht over om overal goed door te komen [-o<

Ik kan enkel zeggen aan de mensen die vinden dat het hier te slijkerig was zij blijkbaar nog nooit een slijktocht hebben gedaan ! [-X [-X Er zijn andere toeren dan dit in West of Oost Vlaanderen #-o

Langs deze weg wil ik nog de mensen bedanken die mijn brillenzakje hebben opgeraapt aan mij auto en mooi aan mijn deurklink hebben gehangen =D> Mooi gebaar die ik zeker wist te apprecierën :wink:
Fooraap
Mountainbiker

Post by Fooraap »

Aan iedereen bedankt om deel te nemen aan onze tocht en voor de leuke commentaren.
We hebben ook begrip voor de mensen die negatieve commentaren geven (te veel slijk, te zwaar, te druk,...)
Dit hebben we echter zelf niet helemaal in de hand.
Gezien de zware sneeuwval van de voorbije weken en daarbij nog enkele regendagen, viel het al bij al nog goed mee.

Je moet ook weten dat het ons, als organisator niet bepaald gemakkelijk wordt gemaakt door natuur & bos. We moeten voor heel het traject vergunningen aanvragen en er wordt heel veel afgekeurd. Hierdoor moesten we bepaalde zware stroken (juist voor de soepstop) erbij nemen, omdat we op de betere wegen niet meer mochten rijden !!

We hadden dit jaar enorm veel last van 'pijlen aftrekkers' .
Zondag morgen om 6u was onze eerste taak dus opnieuw een 5-tal km terug uitpijlen !!
Uiteraard is leuk is gans anders !!

We zullen zeker al het nodige doen om volgend jaar de 'knelpunten' er uit te werken !

In ieder geval hebben we ervan genoten en zeer hard gewerkt.
Nu is de voldoening groot, na een zeer geslaagde tocht met 1361 betalende deelnemers.

Hopelijk mogen we jullie volgend jaar terug verwelkomen !!

Het Bosduiner-team
Fooraap
Mountainbiker

Post by Fooraap »

wimnic wrote:Beste collega bikers en biksters,
Na een lange periode van inactiviteit wegens ziekte waarbij mijn hele wintervoorbereiding in het water is gevallen, gisteren toch terug gestart met een toertochtje als training, hetgeen me wel goed bevallen is. aan de inrichters dan : doe zo voort, het was een mooi afwisselend parkoers en zeker goed uitgepijld
Zeer spijtig voorval: aan de afspuitstand mijn BRIL MET ORANJE GLAZEN verloren
Dus als iemand deze zou gevonden hebben en mij terug zou willen bezorgen betaal ik met plezier een blonde Leffe :drunk:

Wimpie
Wimpie,

Er is vanalles binnengebracht en gevonden, van autosleutels tot lidkaarten,....
Maar uw bril was er spijtig genoeg niet bij !
Hopelijk komt hij nog terecht ?

Bedankt om deel te nemen en hopelijk tot volgend jaar.

Het Bosduiner team
Boduognat
Mountainbiker

Post by Boduognat »

Even voor alle duidelijkheid ; wat mijn 'negatieve' commentaar betreft ; denk dat daar duidelijk genoeg instaat dat het gewoon mijn ding niet is en dat ook mijn huidige slechte conditie mee bepaalt wat ik van de toer gisteren vond.

Staat ook in dat ik het wel goed vind dat er mensen zijn die dit wel leuk vinden.

Om dan commentaren te moeten lezen in de genre van 'ga dan met de racefiets op de weg fietsen' vind ik beetje bizar.

Alsof er geen veld open ligt tussen met de koersfiets op de weg aan de ene kant en een zwaar mtb-parkoers aan de andere kant.

Is wel erg zwart - wit.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Boduognat wrote: Om dan commentaren te moeten lezen in de genre van 'ga dan met de racefiets op de weg fietsen' vind ik beetje bizar.

Alsof er geen veld open ligt tussen met de koersfiets op de weg aan de ene kant en een zwaar mtb-parkoers aan de andere kant.

Is wel erg zwart - wit.
exact mijn gedacht...die m in mtb staat voor mountains, niet voor modder. Maar voor zij die dat wel leuk vinden =D> 'k Ga der nie speciaal voor thuis blijven, maar opzoeken dat ook nie, zenne.
Lee Towers
Mountainbiker

Post by Lee Towers »

Het hoeft niet iedere week zo te zijn, maar deze keer hebben we met volle teugen genoten van het slagveld in de zware stroken :bounce:
Post Reply