Snowboarders in de aprés bike? :)

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

greenie wrote:
frederikc wrote:
bij enkel intresse voor pistes en diepsneeuw een freeride board van 155-160
bij enkel interesse voor freeride en diepsneeuw, ga voor een Swell Panik swallowtail vanaf 175, een Dupraz of een Clone Ind Toltèque..

:lol:

freeride word zowizo gezien als piste en diepsneeuw, maar een swallowtail kun je zeker niet gebruiken als freeride, dit is een big-mountain board dat je enkel in diepsneeuw kunt gebruiken.
heb zelf al 3 swallowtails geprobeerd (eens mogen proberen van een winkel in oostenrijk) en die zijn super in poeder maar geven een verwrongen gevoel op pistes omdat de sneeuw van pistes hard is en door de opening in je tail gaat deze op harde sneeuw te snel plooien ipv zijn stijfheid te behouden

mijn mening is dat dit superboardjes zijn als je heel veel in de backcountry zit, gaat heli-boarden of catboarden.
maar voor de liefhebber van piste EN diepsneeuw ben je beter af met een gewoon freeride board dan een swallow
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

Michilio wrote:
frederikc wrote:
thomasmb wrote: Cho ik dacht aan een imperium , serieus scherpe prijzen nu voor die plankskes omdat ze met " oude stock " zitten.
In Peer heb ik een forum opt oog , maar deze kost wel 200€ meer dan de imperium waar da'k aan dacht. En k'zou graag wa meer geld uit geven aan men botten.

je board zal zeker niet te kort zijn, een "kleinere" freestyle board is beter bij beginners aangezien deze makkelijker te besturen zijn en freestyleboards zijn flexibeler en dus ook meer vergevingsgezinder zijn bij beginnersfoutjes.

eens je gevorderd bent kun je bij een 150cm blijven als je je prioriteit in het funpark legt en niet echt intresse hebt om op snelheid te gaan op pistes.
indien ook intresse voor op de pistes zou ik gaan voor 1 tussen de 155-160.
bij enkel intresse voor pistes en diepsneeuw een freeride board van 155-160
als je zowel intresse hebt in zowel funpark, piste en diepsneeuw zou ik voor een allmountainboard gaan en zien waar je intresse net iet meer ligt
iet meer voor freestyle zou ik een iets soepeldere nemen van 155, iet meer piste en diepsneeuw zou ik voor een stijvere gaan van 160

kwa kwaliteit is imperium zeker een goed merk,
ik zou zegge ga ervoor
ikzelf heb de diossa (de freeride-versie) een pracht van een freeride-board, maar niet geschikt voor beginners of freestylers door de hoge stijfheid

zien voor betere boots is een must,
maar ga zeker niet direct voor de duurste maar probeer alle boots die ze hebben (goedkoop en duurder) en zeg ook hoe gevorderd je bent en welk type snowboarden jij het liefste doet (freeride, piste, freestyle)
dit is het belangrijkste onderdeel van je uitrusting,
met het beste board en bindingen ben je niets als je boots enorm veel zeer doen of erg ongemakkelijk zitten

alvast veel plezier gewenst op je board
greetz
frederikc
Je uitleg klopt wel niet echt he (zie vetgedrukt)... :-)

Laten we het zo zeggen Thomas:
Freestyle: 150-151
Freeride: 158- 159
All mountain: 155- 156

Gezien U lengte is dat zeker goe!
En zoals Frederikc zegt => Als beginner is een klein freestyleboard ideaal!

http://www.snowboardlengthcalculator.com/
Hier kan je de lengte van je snowboard berekenen dmv je gewicht, lengte en capaciteit in te geven. Klopt wel ongeveer.

Veel succes met de zoektocht!!!!

P.s. En frederikc dat is je verbeterde is gewoon om thomas niet op het foute spoor te zetten bij aankoop van zijn board. Want het gaat trouwens gewoon om een vergissing van jouw kant denk ik.

mja, kzien het juist dat ik 2 keer hetzelfste staan had :oops: , bij ook intresse voor freestyle en piste moest dat 150-155 zijn en voor freeride gaat het dus verder van 155-160

ook moet je rekening houden met de lengtes dat de fabrikanten aanraden en de winkels aanraden vaak 2 tot 3cm kan verschillen,
omwille van lichaamsbouw, lengte, niveau en type van snowboarden; een merk gaat (bijna) altijd uit van gemiddelde maatstaven voor een lengte aan iemand aan te raden zonder hun doelgroep in het echt te zien
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

frederikc wrote:freeride word zowizo gezien als piste en diepsneeuw, maar een swallowtail kun je zeker niet gebruiken als freeride, dit is een big-mountain board dat je enkel in diepsneeuw kunt gebruiken.

mijn mening is dat dit superboardjes zijn als je heel veel in de backcountry zit, gaat heli-boarden of catboarden.
maar voor de liefhebber van piste EN diepsneeuw ben je beter af met een gewoon freeride board dan een swallow
wat een zever is dat nu weer :-D
freeride wordt sowieso gezien als PISTE en diepsneeuw? Voor een échte freerider is een piste een noodzakelijk kwaad om op een andere route of elders in de backcountry te geraken. Ik snowboard al even ( :roll:) en ik kan je verzekeren dat ik de laatste jaren geen pistes meer gedaan heb (tenzij even er dwars over om elders te komen).

Maar mij niet gelaten, hoor. Heli en catski, hiking en backcountry - that's my cup of tea. Hoe meer consumenten geloven dat freeride op een piste is, hoe rustiger in the real stuff.
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

Ik ben geen beginner meer en denk eraan toch een bordje te kopen...
wat te denken van dit bordje?

Image

Wat is het nog waard?

Wel vrij dringend :wink:
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

B-artiest wrote:Ik ben geen beginner meer en denk eraan toch een bordje te kopen...

http://www.kapaza.be/Sport/Snowboarden/ ... ly_56.html

Wat is het nog waard?

greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

B-artiest wrote:Ik ben geen beginner meer en denk eraan toch een bordje te kopen...

Image

Wat is het nog waard?

Als dat niets wordt, ik heb een Ride n°4 (161cm) met Ride Tomcat flight series bindingen. Mag weg voor €200.
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

greenie wrote:

Image

Wat is het nog waard?

Als dat niets wordt, ik heb een Ride n°4 (161cm) met Ride Tomcat flight series bindingen. Mag weg voor €200.
Ok Greenie... ik hou het in gedachten... maar wat denk je van bovenstaand bordje... :wink:
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

B-artiest wrote: Ok Greenie... ik hou het in gedachten... maar wat denk je van bovenstaand bordje... :wink:
geen idee, ik heb me de afgelopen jaren enkel verdiept in vette poederplanken.

Ik heb vroeger wel eens een Apo (toen het nog A-boards was) gehad van Axel Pauporté (166 cm). Ferme plank maar de sharks hebben ze naar de kl*** geholpen.
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

greenie wrote:
frederikc wrote:freeride word zowizo gezien als piste en diepsneeuw, maar een swallowtail kun je zeker niet gebruiken als freeride, dit is een big-mountain board dat je enkel in diepsneeuw kunt gebruiken.

wat een zever is dat nu weer :-D
freeride wordt sowieso gezien als PISTE en diepsneeuw? Voor een échte freerider is een piste een noodzakelijk kwaad om op een andere route of elders in de backcountry te geraken. Ik snowboard al even ( :roll:) en ik kan je verzekeren dat ik de laatste jaren geen pistes meer gedaan heb (tenzij even er dwars over om elders te komen).

Maar mij niet gelaten, hoor. Heli en catski, hiking en backcountry - that's my cup of tea. Hoe meer consumenten geloven dat freeride op een piste is, hoe rustiger in the real stuff.

iedere snowboardleraar, iedere gids, iedere winkel waar ik al geweest ben (in zowel oosenrijk, italië en belgië) en onze kenissen van oostenrijk zelf zeggen dat freeride zowizo de combinatie is van piste en diepsneeuw

de mensen van winteroorden zelf die een hele winter jaar in jaar uit bezig zijn met verhuur en verkoop, lesgeven, gidsen en nog meer uren per week op de berg zitten waar jij (en ik) alleen maar van kunnen dromen zullen dit echt wel beter weten

en geloof me vrij, ik zit ook liever in de poeder dan op de piste hoor,
alhoewel full-speed op de pistes ook wel eens tof kan zijn
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

Image

Wat is het nog waard?

Je zou eens moeten langsgaan bij United Brands. Ze geven daar tot 50% kortingen op boarden. Met wat geluk is er nog iets in jou maat en dan heb je een nieuw board waar je zeker van bent dat er niks mis mee is... Ik heb er onlangs een board gekocht met bindingen dat normaal 620euro kost. Nu voor 309 gekocht! + een boardbag en garantie natuurlijk...
Post Reply