De 40 was fantastisch!!! Hier en daar een beetje glad maar mits wat voorzichtigheid kon je goed rechtblijven.
Voor de rest was het puur genieten, de tocht was perfect aan de omstandigheden afgestemd!
Volgend jaar staat deze zeker terug op de kalender.
275Hms op de polar.
Zo 27/12/2009 Lummen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
vooral hopen dat het enkel gebroken is en niet 'gesnapped' , herstel van gespleten sleutelbeen is niet gelachen en van lange duur.
Mijne nieuwe bike-makker heeft dat gehad en zit nu nog met titanium in zijn bot tot pasen...
idd de 40 was de mooiste vd afstanden
Mijne nieuwe bike-makker heeft dat gehad en zit nu nog met titanium in zijn bot tot pasen...
idd de 40 was de mooiste vd afstanden
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
Re: 27/12/2009 LUMMEN
heel de rit mijzelf gespaard, ahja want moest op de laatste kilometer nog bijna 300hm's doen, (had er pas 301 na 39km), maar ben denk ik ergens een serieuze berg misgerden want in totaal kwam ik op 304hm uit.taffeleer wrote:hey bikers,
Ik heb gehoord dat de tocht in lummen weer AF zal zijn!![]()
![]()
![]()
- een nieuw parcour, een 600tal hoogte meters!!!
- uitgebreide bevoorading met lekkere erwte soep van het BEUKENHOF!!!
- verwarmde kleedkamers met douche's (vrouwen apart)!!!
- en om de tocht goed af te sluiten een lekkere pasta van Herman in de cafitaria!!!
- FIETS-WASH met 5 hogedruk lanzen!!!
Tot in LUMMEN!!!
ik kijk er naar uit
Tommeke 2x ingehaald (bevoorrading en afspuitstand) e, verder ook nog een endurorijder voorbijgestoken, wat een klommelaar was me dat
1x gevallen, uit een spoor gegaan op de ijzel, zonder veel erg wel te verstaan en waarschijnlijk ook mijn eigen schuld
maar was mooie tocht, voor herhaling vatbaar
grtz en beterschap aan degene die wel goed gevallen zijn
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
't Is altijd weer hetzelfde in Lummen. 't Was weer van dat vandaag. Rond deze tijd van het jaar vind je zelden betere TT's dan deze van Lummen. Een mooie mix van rust en uitdaging. Dat er risico's dienden genomen te worden, ietsje meer dan op ijsloze dagen, wisten we op voorhand. Dat komt door die witte kerst, hé gasten! En dan is het hopen dat die verdomde pechdag, wie ontsnapt daar aan?, nog even uit blijft. Ik zit gelukkig ongehavend achter mijn pc op dit moment, man/vrouw met dat gebroken sleutelbeen...courage! Het mooiste aan deze TT-editie? We hebben de après na alle hindernissen 'en complet' kunnen afsluiten.
- Edlisjas
- Mountainbiker
Het verwonderd me dat er zo weinig commentaar komt op de ongelofelijk slechte bepijling of weggenomen pijltjes. Vertrokken voor de 40 km, na 17 km stonden we terug aan de start... telefoontje gedaan naar iemand van de organisatie. Hij wist ons te melden dat de pijltjes nu wel goed hingen. Terug aangepikt op het parcour maar dan de pijlen van de 30 km gevolgd, om na 6 km weer terug aan de aankomst te verschijnen. Weer terug vertrokken en de 40 km gevolgd, na 17 km weer terug aan de start/aankomst... Toen hebben we het maar voor bekeken gehouden. Op verschillende plaatsen stonden we met 20 - 30 bikers rond te kijken, niemand wist waar naartoe... ook geen bevoorrading te zien...
Na afloop ook dezelfde commentaar in de kleedkamer gehoord. Ook onderweg naar de auto verschillende mensen horen klagen over de bepijling...
Ook één keer onderuit gegaan op ijs, gelukkig zonder erg.
Op de TT van Hechtel vorige donderdag was op gevaarlijke plaasten zand of zout gestrooid, hier was dat duidelijk niet gebeurd. Op twee plaatsen kwam je van een afdaling op glad asfalt terecht, hier had men wel wat aan kunnen doen vind ik, ik heb hier verschillende mensen serieus zien vallen.
Volgend jaar beter zou ik zeggen ...
Na afloop ook dezelfde commentaar in de kleedkamer gehoord. Ook onderweg naar de auto verschillende mensen horen klagen over de bepijling...
Ook één keer onderuit gegaan op ijs, gelukkig zonder erg.
Op de TT van Hechtel vorige donderdag was op gevaarlijke plaasten zand of zout gestrooid, hier was dat duidelijk niet gebeurd. Op twee plaatsen kwam je van een afdaling op glad asfalt terecht, hier had men wel wat aan kunnen doen vind ik, ik heb hier verschillende mensen serieus zien vallen.
Volgend jaar beter zou ik zeggen ...
Na de tocht van gisteren in lommel had ik al een beetje kunnen oefenen het glijden met mijn crossfietske. Daarom dat ik het vandaag een super zalige tocht vond. Oke af en toe een glad stukje maar dat is de tijd van het jaar en je weet het op voorhand. We hebben goed
kunnen knallen en het was leuk vettig. Met de fiets heen en terug gegaan. Volgend jaar proberen we weer van de party te zijn.
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Ik heb eerder al aangegeven dat ik die witte pijlen met rode bolletjes maar niks vind. Zwarte pijlen met gele achtergrond geven, hoewel a-politiek geïnspireerd, de meest duidelijke richting aan. Nochtans, vandaag op de 40 km, op één klein twijfelmoment na, wat ik wijt aan de voorbije feestactiviteiten, geen problemen gekend.
Wat vonden jullie eigenlijk van dat Ardennenzicht achter het Klaverblad?De ijzerzandsteenrotsbloken, indrukwekkend. Mijne maat had daar een kettingbreuk zodat ikzelf kouwelijk met volle teugen heb kunnen genieten terwijl hij vloekend zijn aandrijfmechanisme herstelde. Hoe uitersten elkaar kunnen ontmoeten tijdens een TT. Merci aan de organisatoren.
Wat vonden jullie eigenlijk van dat Ardennenzicht achter het Klaverblad?De ijzerzandsteenrotsbloken, indrukwekkend. Mijne maat had daar een kettingbreuk zodat ikzelf kouwelijk met volle teugen heb kunnen genieten terwijl hij vloekend zijn aandrijfmechanisme herstelde. Hoe uitersten elkaar kunnen ontmoeten tijdens een TT. Merci aan de organisatoren.