Flanderscup#5 Holsbeek/Baal 23/08/09 !!!?? AFGELAST???!!

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gismo
Mountainbiker

Post by Gismo »

marc vanomobilbiker wrote:Nog een geluk dat er een aantal idealisten bestaan in het mooie mtb-wereldje.

En daarbij je moet als organisatie niet altijd kiezen voor een mooie titel als FLANDERSCUP. Je kan ook volgens een andere methode een wedstrijd organiseren bij den bond en deze kost heel wat minder.

Kies voor het meest haalbare en ga niet naast jouw schoenen lopen. Probeer eerst een organisatie op poten te zetten en groei daar verder in zodat je zo naast de zeer goeie bestaande organistaties kan staan. In de Flanderscup zijn een aantal vaste waarden en deze hebben hun sporen verdiend door uit hun fouten te leren.
8) ben met je eens marc ,weet er is veel voorbereiding vooraf aan zo een evenement op poten stellen is nie niets . heb in Nederland groesbike xc gedaan en da waren studenten die organiseren en heb met die kerel gesproken . ze waren met 5 man om parcoour te bouwen en ze konden maar om 7uur beginnen voor het verkeer in de stad in in 4 uur met wa vertraging stond het parcour op zijn poten en resultaat was nie mis . Hij zij ook we waren wa in retaar maar uit je fouten leerd men . met minder kan je ook een mooi evenement op poten stellen . je hebt daarvoor geen 25 man nodig ?
Lucifer
Mountainbiker

Post by Lucifer »

Wedstrijden organiseren vraagt enorm veel voorbereiding en mankracht. In Apeldoorn (NL) organiseren we jaarlijks een Beneluxwedstrijd, ik kan jullie verzekeren dat wij over beide dagen ca. 150 verschillende vrijwilligers inzetten om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Dit varieert van baancommisarissen tot chaperonnes tot parkeerhulpen tot EHBO tot inschrijvingen tot wedstrijdleider tot catering en zo kan ik nog wel even doorgaan.

We hebben minstens 50 vrijwilligers nodig die kunnen niet allemaal de ghele dag dus sommigen doe 's ochtends iets en anderen doen 's middags iets.

De Beneluxwedstrijd levert echt niks op ! Deze kost geld ! Gelukkig hebben wij een aantal sponsoren, maar die dekken slechts een deel van de begroting. Ikmoet er niet aan denken als deze afhaken, dan kunnen we de wedstrijd eenvoudig weg niet organiseren.
Gismo
Mountainbiker

Post by Gismo »

Lucifer wrote:Wedstrijden organiseren vraagt enorm veel voorbereiding en mankracht. In Apeldoorn (NL) organiseren we jaarlijks een Beneluxwedstrijd, ik kan jullie verzekeren dat wij over beide dagen ca. 150 verschillende vrijwilligers inzetten om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Dit varieert van baancommisarissen tot chaperonnes tot parkeerhulpen tot EHBO tot inschrijvingen tot wedstrijdleider tot catering en zo kan ik nog wel even doorgaan.

We hebben minstens 50 vrijwilligers nodig die kunnen niet allemaal de ghele dag dus sommigen doe 's ochtends iets en anderen doen 's middags iets.

De Beneluxwedstrijd levert echt niks op ! Deze kost geld ! Gelukkig hebben wij een aantal sponsoren, maar die dekken slechts een deel van de begroting. Ikmoet er niet aan denken als deze afhaken, dan kunnen we de wedstrijd eenvoudig weg niet organiseren.
Hallo Lucifer begrijp je ben er zelf geweest en gezien vraagd veel inzet van jullie, moe zeggen moet ik wel jullie bewonderen , en dat je er wienig of niets aan overhoud is bekend . nu met de ecomische crissis zal er nie op verbeteren ,sponsors haken af ,nie iedereen is bereid vrijwillig te helpen enz.....
Weet ook dat de mensen van flanders cup Holsbeek alles aan gedaan hebben om het toch nog in goede banen te lijden , messchien volgend jaar see you
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Is jammer dat deze wedstrijd is afgelast, maar toch mooi dat er vrijwilligers zijn die een wedstrijd willen organiseren.
Hopelijk volgend jaar wel een wedstrijd in Holsbeek.
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Is jammer dat deze wedstrijd is afgelast, maar toch mooi dat er vrijwilligers zijn die een wedstrijd willen organiseren.
Hopelijk volgend jaar wel een wedstrijd in Holsbeek.
zero
Mountainbiker

Post by zero »

yep ben woensdag den afgepijlde tour is gaan doen. al die kleine heuveltjes inden bos vind ik vrij moeilijk, komt ook doordat er nog niet echt een spoor is en je dus op bladeren en een zachte ondergrond probeert omhoog te geraken. ik geraak wel boven maar dat is dan wel met mijn klein verzet (ge loopt nog rapper). en natuurlijk ook die boomstam, je hebt een lage snelheid en dan die boom.
hoe neem je die het best? (heuvels/boom)
zikje
Mountainbiker

Post by zikje »

zero wrote:yep ben woensdag den afgepijlde tour is gaan doen. al die kleine heuveltjes inden bos vind ik vrij moeilijk, komt ook doordat er nog niet echt een spoor is en je dus op bladeren en een zachte ondergrond probeert omhoog te geraken. ik geraak wel boven maar dat is dan wel met mijn klein verzet (ge loopt nog rapper). en natuurlijk ook die boomstam, je hebt een lage snelheid en dan die boom.
hoe neem je die het best? (heuvels/boom)
vandaag hetzelfde gedaan, die frivoliteiten vind ik eigenlijk toch maar onnozel; de rest van het parcours is best leuk, al mochten er meer echte, zwaardere klimmetjes in - in die bossen zijn er daar meer dan genoeg van.
zero
Mountainbiker

Post by zero »

ik ben ook niet echt fan van die korte klimmetjes, als je alleen bent is het nog wel leuk. maar om daar een wedstrijd over te laten rijden... zou nogal voor opstoppingen zorgen.
davefsr
Mountainbiker

Post by davefsr »

heb gisteren paar toerkes gedaan op het parcour .... ideaal trainingsparcour vlakbij huis! ik had 120 hm per ronde van 6.5 km
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

kunnen we dit topic ook niet aflassen? :lol:
Locked