16/08/09 OPOETEREN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

ik heb de 100 gedaan en had er uiteindelijk 88 km

beter de "115" gedaan dan #-o
Roel K
Mountainbiker

Post by Roel K »

Leuke tocht, knap parcours =D>
De bepijling was regelmatig ondermaats; daardoor is een Nederlandse biker lelijk ten val gekomen en heeft hierbij zijn schouder geblesseerd (wss sleutelbeen gebroken) Hij was aan de Litsberg in de afdaling rechtdoor gereden terwijl hij eigenlijk 90° linksaf had gemoeten #-o
Op het einde bleek dat zéér veel bikers 15km te weinig hadden: 100 ipv 115 en andere 85 ipv 100. Toch wel jammer als je je ingesteld hebt op een langere afstand :oops: :(
Daar zat ik dan met nog al die powerin m'n benen :^o :drunk:

Verder heel goed geamuseerd en tot volgend jaar!!! :wink:
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

2 crashes en 90 km verder, kan ik zeggen dat ik me toch goed heb geamuseerd! Gegeven de lange dagen achter mijne pc, is het allemaal goed meegevallen... en mijn vitale organen zijn nog intact :-D. Volgende keer idd beter de 115 doen... 8)
peterke1974
Mountainbiker

Post by peterke1974 »

Ook terug van opoeteren.
Gekozen voor de 115, maar had er uiteindelijk ook maar 100.
Had mij aan de laatste bevoorrading nog eens goed volgestoken, maar dat was dus niet nodig. Waren maar 6 km meer. :roll:

Mooi parcours, maar de uitpijling vond ik bij momenten serieus ondermaats. Ben misschien wat dat betreft de laatste weken te fel verwent geweest in de Ardennen.
biketastic
Mountainbiker

Post by biketastic »

VERLOREN

UVEX HELM ZWART

SCOTT HANDSCHOENEN

De helm een schoon kadootje van mijn vrouw vind ik nog het ergste omdat het ook wel emotionele waarde heeft.

op kofferdeksel gelegd en vertrokken zonder in te laden. Iemand MOET die gevonden hebben. Ben teruggegaan en de hele nest afgezocht. Niks meer te zien en ook niet aan de organisatie afgegeven.

Ik merkte het pas toen ik thuis was, Toen ik terug ging kijken waren alle auto' weg in "mijn straatje" behalve ene die nog aant inladen was.

PLEASE WIL DE EERLIJKE VINDER MIJ CONTACTEREN. Ik zal u EEUWIG dankbaar zijn.

GEVONDEN
1 fietscomputerke, afgegeven aan de organisatie.
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

bepijling was na de splitsing van 100 en 115km echt slecht op de 115km :-?
bevoorrading was ook maar aan de povere kant zelfs 1x geen bekers meer...
parcour daarintegen was :drunk:
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

ben ook terug thuis (de 100=85)...maar tot in Dorne op en af was het ook een 10 km rijden, dus bijna de 100.
De 3 terrils gedaan (fiets duwen uiteraard :oops: )...afdalen terril 2 ook in orde, alhoewel sommige mensen kunnen geen verschil maken tussen ervaren en roekeloze bikers, daar in den afdaling voorbij geschoten door een "club" kamikaze, maar ja, ze riepen " OPPASSEN RECHTS " en roeeeef daar waren ze dan :-? ...mocht iemand in de regen sporen gevallen zijn, dan had je daar een serieus probleem gekregen, 't ja, den ambulance was niet ver vandaan hé...
Overigens, ben ik toen ik in Dorne aankwam, de WIMBEEST en KAMEEL tegengekomen :cry:
Uitleg: ik dacht dat je langs de Nielerlaan ging afkomen, en dan naar de fietsroute naar Dorne
Waarschijnlijk zijn jullie via de Hoogstraat naar Dorne gereden . Ik was daar even na 8.30...kameraad heeft bij het oppompen van zijne Merida een klapband gekregen, vandaar onze "te laat aankomen". Spijtig dat Cube46 er niet bij was.
macma
Mountainbiker

complimenten!

Post by macma »

mijn eerste "marathon" en de 75 km gedaan.........geweldig parcour.....itt tot hierboven was de bepijling erg goed nergens verkeerd gereden............en weet nu wat terrills zijn....................en ben daar geloof ik niet blij mee............want dat was lopen...........voor de rest een prima rit en dito organisatie.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Re: complimenten!

Post by Vos in de bossen »

macma wrote:mijn eerste "marathon" en de 75 km gedaan.........geweldig parcour.....itt tot hierboven was de bepijling erg goed nergens verkeerd gereden............en weet nu wat terrills zijn....................en ben daar geloof ik niet blij mee............want dat was lopen...........voor de rest een prima rit en dito organisatie.
Als ex-koolputter, weet ik ook wat een terril is :-D een deel van mijn zweet ligt op de terril van Waterschei en Zolder :-? .......het is steeds afzien, inderdaad om zowat 12 kg omhoog te duwen, waar je per plaats een 40° helling heb, maar het is goed voor jouw kuit spieren hoor, en enkel gewrichten...doe ik regelmatig zo duw werk, en het zicht daar boven is subliem, steeds de moeite waard :wink:
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Om 9:45 vertrokken voor de 100 km

Voor : parcours =D> , parkeerplaats genoeg, bewaakte fietsenstalling

tegen :
afstand : de 100 en 115 hebben 15 km te weinig gedaan. Lag blijkbaar aan een intern dispuut bij de organisatie waardoor er van uitpeilers gewisseld is op het laatste moment. [-X
bevoorrading : de tweede had niks meer te eten, hun drank was ook bijna op [-X . De derde bevoorrading had genoeg maar daar zaten ze verschrikkelijk tegen hun goesting en waren ze aan het aftellen naar 14:00, dan gingen ze blijkbaar hun schup afkuisen.
Sorry hoor, maar dit kan niet voor 11 euro.

Uitpijling, eigenlijk geen problemen mee gehad. Wel zuinige plaatsing van pijltjes. Ik rij wel vlot door, maar ben geen racer. Zoals in een vorige post gemeld, in een afdaling serieus in de ankers gemoeten voor een slecht aangegeven 90° afslag naar links.

De conditie begint erop te trekken. De hele tijd goed kunnen doorgeven (behalve door een hongerdipje na de tweede bevoorrading). De eerste terril bijna opgeraakt, tot de balk in de bocht, neem ik toch wel de buitenkant zeker. Slippend achterwiel en gedaan. Ze zullen mij tot boven hebben horen vloeken.
Max helling : 32%, 596 hm.

Er reed een kereltje van een jaar of 11 de 75 km, chapeau. Die tufte flink door.
Post Reply