Voor de rest vond ik het een schitterende organisatie!!
Le Chouffe Marathon
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Mette
- Mountainbiker
- Location: GT Zazkar Team Custom Painded met Custom Paind SID WC, SRAM XO, NoTubes ZTR Olympics
Foto's? Heb geen foto's zien nemen. Waar zat sportograf.de eigenlijk? Faiet misschien, niet moeilijk als je 5€ voor een digitale foto vraagd.vince 78 wrote:weet er iemand de fotoos staan....
Marathon was zeer ok. 90km gedaan. Zaten vaak venijnige hernemingen in. Ik bedoel daar mee, eerst ff bergaf en dan ineens weer knal bergop. Die ene modderstrook waar ze in het begin 2 paletten gelegd hadden, was er bij mij wel één van "moet dit nu echt". Maar ja MTB is nu eenmaal offroad en daar hoort al eens modder bij. Organisatie is zeker een grote in wording. Zoals Peter IV al zei, binnen een paar jaar staat hier een paar veelvouden van wat er nu staat aan de start. 2 minpuntjes toch: 1, ik ben op het parcours maar 1 controlemat tegen gekomen, is missch. wat weinig. Bij de bevoorrading in Houffa. heb ik wel mijn nr. horen afroepen dus daar werd manueel gecontroleerd. Punt 2: ondanks dat de avond voordien toch de tent al klaar stond kon je nog niet je nr. afhalen, was nu geen ramp maar als hier binnen een paar jaar 500 man aan de start staat zou ik toch graag zaterdag mijn nr. al hebben.
Volgend jaar ben ik wel weer op post!
- Dummy
- Mountainbiker
alle positieve punten zijn al wel gezegd dus begin ik maar ineens met wat ik minder vond :)
nl. de tt rijders die al van in het begin op het parcours zaten. nu was het nog geen probleem maar als hier idd binnen enkele jaren veel meer deelnemers zijn kan dat wel een probleem worden, voor de rest niets dan lof!
nl. de tt rijders die al van in het begin op het parcours zaten. nu was het nog geen probleem maar als hier idd binnen enkele jaren veel meer deelnemers zijn kan dat wel een probleem worden, voor de rest niets dan lof!
Volgens mij waren de snelle mannen ons voor met alles op te eten:jerre1 wrote:Ben ik nu de enige die de bevoorradingen maar aan de slappe kant vond?
Voor de rest vond ik het een schitterende organisatie!!![]()
Ikzelf ben allerlaatste over de meet gekomen bij de 90 km en heb op bevoorrading 1 een stukske appel gekregen en op de 2de een paar stukken banaan. De 3de en 4de bevoorrading waren opgedoekt alvorens ik er gepasseerd was...
Maar goed dat ik genoeg repen bijhad want anders kon ik nog gaan shoppen onderweg...
Ramboke wrote:Volgens mij waren de snelle mannen ons voor met alles op te eten:jerre1 wrote:Ben ik nu de enige die de bevoorradingen maar aan de slappe kant vond?
Voor de rest vond ik het een schitterende organisatie!!![]()
Ikzelf ben allerlaatste over de meet gekomen bij de 90 km en heb op bevoorrading 1 een stukske appel gekregen en op de 2de een paar stukken banaan. De 3de en 4de bevoorrading waren opgedoekt alvorens ik er gepasseerd was...
Maar goed dat ik genoeg repen bijhad want anders kon ik nog gaan shoppen onderweg...
Voor 25 euro inschrijving mocht het toch wel iets meer zijn als nu vind ik!!
Maar het parcours en omgeving was super!!dit gaat een klassiekerke worden!!Ik heb een tijdje samen gereden met iemand met een rode trui en zwarte broek en nen blauwe cube!! misschien iemand van hier? ik ben tenslotte 38ste geworden op de 60km!!
- frawiwi
- Mountainbiker
- Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Bevoorrading was schandalig . Zeker voor de tragere rijders die er een dagrit van maken. De meeste wedstrijdrijders brengen trouwens zelf hun bevoorrading mee of hebben iemand die hen bevoorading toedienen op bepaalde punten. Echter recreanten waar ikzelf bijhoor rijden 6 a 8 uur, welke rugzak moet je hiervoor meenemen ? Voor de 20€ die ik betaalde mocht er meer zijn dan water en een stuk appel. De choufkes-tourtochtrijders verkozen om na de start van de 60km te vertrekken om geenwedstrijdrijders te hinderen. Het kostte ons wel onze bevoorrading : slecht 1 op 45 km ( wij deden hier 5 uur over) dat kan toch niet .
Wat opviel : we wedstrijdrijders namen voor 99,9 % alle afval netjes terug mee in hun zakken : slechts een stuk of 5 lege zakjes vloeibare voeding zien liggen.
, nu nog die andere 5
overhalen.
Verder prima rit
Wat opviel : we wedstrijdrijders namen voor 99,9 % alle afval netjes terug mee in hun zakken : slechts een stuk of 5 lege zakjes vloeibare voeding zien liggen.
Verder prima rit
Volgens de site van de organisatie zou de start gegeven worden aan de brouwerij wij rond acht uur aangekomen in Achouffe autotje geparkeerd het enige wat wij zagen waren dronken jonge lui naar de tent gegaan daar waren ze de rest van het bier en bekertjes uit de tent aan het vegen dus gaf ons al dit gedoe ons geen goede indruk en zat er de mot al wat in.
Dan maar een nuchtere mens aangesproken en die kon ons vertellen dat er boven op de berg de start was. Ons zooike terug opgepakt en met het autotje naar boven.
Kwart voor negen plots gaan er een groot gedeelte in de startbox plaats
nemen- De start is toch maar om half tien?
Er word omgeroepen de start is later om kwart voor tien dus makkers ik vind dit allemaal toch grote blunders ik weet het de organisatie is nog jong.
De bewegwijzering was perfect soms het eerste pijltje al te dicht bij de bocht zodat men zeer brusk in de remmen moest gaan.
Parcours matig veel te braaf voor deze streek er is veer meer uit te halen.
Inschrijvingsprijs o.k.
Bevoorradingen o.k.
Vertrek en aankomst zone te rommelig
Toiletten te weinig
Afspuitstand o.k. doch moest iets van de weg gestaan hebben voorbijgangers kregen soms water op benen en schoenen.
Douches levensgevaarlijk.
Parking o.k.
Maar of ik volgend jaar terug zal komen weet ik niet.
Verder kan ik niet snappen dat de Heren van EBMC in zee willen gaan met een zo jonge organisatie die eigenlijk nog niets bewezen had.
Maar ja wie zijn wij.
Dan maar een nuchtere mens aangesproken en die kon ons vertellen dat er boven op de berg de start was. Ons zooike terug opgepakt en met het autotje naar boven.
Kwart voor negen plots gaan er een groot gedeelte in de startbox plaats
nemen- De start is toch maar om half tien?
Er word omgeroepen de start is later om kwart voor tien dus makkers ik vind dit allemaal toch grote blunders ik weet het de organisatie is nog jong.
De bewegwijzering was perfect soms het eerste pijltje al te dicht bij de bocht zodat men zeer brusk in de remmen moest gaan.
Parcours matig veel te braaf voor deze streek er is veer meer uit te halen.
Inschrijvingsprijs o.k.
Bevoorradingen o.k.
Vertrek en aankomst zone te rommelig
Toiletten te weinig
Afspuitstand o.k. doch moest iets van de weg gestaan hebben voorbijgangers kregen soms water op benen en schoenen.
Douches levensgevaarlijk.
Parking o.k.
Maar of ik volgend jaar terug zal komen weet ik niet.
Verder kan ik niet snappen dat de Heren van EBMC in zee willen gaan met een zo jonge organisatie die eigenlijk nog niets bewezen had.
Maar ja wie zijn wij.
-
Bulkie
- Mountainbiker
Je hebt gelijk: dat zijn er nog 5 teveel!frawiwi wrote: Wat opviel : we wedstrijdrijders namen voor 99,9 % alle afval netjes terug mee in hun zakken : slechts een stuk of 5 lege zakjes vloeibare voeding zien liggen., nu nog die andere 5
overhalen.
Ik vond 't een heel toffe rit, met redelijk wat mooie technische stukken erin, heerlijk biken! 't Weertje was super en blijkbaar zit de conditie ook heel goed.
Ik hoor hier echter veel commentaren dat er te weinig bevoorrading was... en dat voor 25 €??? Ik zie meer en meer marathons die te duur zijn: 25 €, 35 €, vinden jullie dat ook niet iets teveel?? 12 of 15 € zal ook wel gaan zeker? 'k weet dat er heel veel werk is aan een organisatie, en ze mogen er zeker iets aan overhouden, maar 25 €?
Ander minpuntje: plaats op de kalender: 3 mooie marathons op één dag: Achouffe, Gomzée en Chimay. Vorig jaar heb ik Gomzée gereden: een prachtige toer en ik weet 't niet meer 8 € of 10 € inschrijving.
Enfin, toch ben ik heel tevreden dat ik erbij was
Ken