22/02/2009 Allennes-Les-Marais

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Falco Peregrinus wrote:1. Motorbiker
2. Lisalized
3. Moustache
4. Petit crosseur de boue
5. Jodelawinglie
6. N'oncle Sam (le promeneur)
7. Roden-Base
8. Allenneveldenaere (als 'm opgelapt geraakt tenminste)
9. Falco Peregrinus (met voorbehoud wegens geboorte klein Falco-tje of Falco-innetje "rond" 18/2)
10.Winnitou (zonder accidenten)
dickino
Mountainbiker

Post by dickino »

Motorbiker wrote:Zojuist nog een mailke van de Zouaves ontvangen.
Base de Wingles: geen 5 of 6 of 7 of 8 of 9 maaaaar 10.5 km !!!!!!!!!
caramia. Leest uzelf:

" Bonsoir
Quelques infos suplementaires
3 parcours 25 /35 /45 + 1 bonus de 3 km à la fin pour les volontaires
Seul le 35 et 45 vont dans la base
Un dernier reperage ce matin donne 10.5 km dans la base
Il y a 2 ravito le second se trouve à environ 7km dans la boucle de wingle
Pour les jeunes j’espere que notre fléchage aura les mêmes bons commentaire que les années précedentes (nous avons aussi 2 zouaves qui vont tourné dans la base pour ramener les possibles égarés)
Je pense refaire un traçage spéciale le long du canal pour un retour direct pour les « fatigués » ".

@ cycloneward: zonder bepijling is het moeilijk de swung erin te houden.
De bepijling volgende week gebeurd met de spuitbus op de grond.
Mogelijk kan je deze - en het spoor van de bikers - in de komende weken nog volgen.
Ikke rij daar ook zo graag in Frankrijk en zeker in Wingles !!! Enigste wat ik minder vind is dat er geen douche's zijn. Op google map kun je zien dat de start bij een voetbalplein is. Er zou toch een mogelijkheid moeten zijn om te kunnen douche ( ik kom nogal van ver en rij graag proper terug naar huis ) Kun je dit niet eens per mail vragen :oops:
Nu als het redelijk weer is kom ik toch misschien af. De enigste rit in de Vlaanders is in Sinaai ... en dat is ook al 60 km van huis !!!
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Bij deze tocht zijn er douches. Of er warm water is? 't is een gok, vorig jaar wel, 't jaar ervoor niet
Bart Verlinde
Mountainbiker

Base De Wingles Trissen en dan naar startplaats

Post by Bart Verlinde »

Ik heb vorig jaar met volle teugen genoten van Base De Wingles. Ik heb toen sterk getwijfeld om het bos te bissen maar aangezien ik al serieus wat pijlen had verschoten, heb ik wijselijk beslist om het bij één doortocht door het bos te houden.

Ik ben van plan om dit jaar het bos te trissen en daarna (uitgeput) zo snel mogelijk terug te keren naar de startplaats. Zijn er mensen die de kortste weg weten naar de startplaats ? Bestaat er een mogelijkheid dat de organisatie vanuit base de wingles de toertochtenliefhebbers de keuze laten : ofwel het parcours verder volgen of voor de mensen die gebisst of getrisst hebben een bepijling te voorzien (op asfalt) die de korste weg aanwijst naar de start plaats ?

gr
Bart
veeteeteetje
Kerstman

Re: Base De Wingles Trissen en dan naar startplaats

Post by veeteeteetje »

Bart Verlinde wrote:Ik heb vorig jaar met volle teugen genoten van Base De Wingles. Ik heb toen sterk getwijfeld om het bos te bissen maar aangezien ik al serieus wat pijlen had verschoten, heb ik wijselijk beslist om het bij één doortocht door het bos te houden.

Ik ben van plan om dit jaar het bos te trissen en daarna (uitgeput) zo snel mogelijk terug te keren naar de startplaats. Zijn er mensen die de kortste weg weten naar de startplaats ? Bestaat er een mogelijkheid dat de organisatie vanuit base de wingles de toertochtenliefhebbers de keuze laten : ofwel het parcours verder volgen of voor de mensen die gebisst of getrisst hebben een bepijling te voorzien (op asfalt) die de korste weg aanwijst naar de start plaats ?

gr
Bart
Misschien kunnen enkele forummers mij een beetje helpen maar ik denk dat er vorig jaar 3 toeren waren.Als mijn geheugen mij niet in de steek laat zit de eerste splitsing net voor base de wingles.Daar slaat de kleinsten toer af.(Geen base de wingles dus).Vermits je om te bissen,trissen,.....enz moet terugkeren (staat eigenlijk niet uitgepijld maar is niet moeilijk) naar de ingang van base de wingles (waar die splitsing zich ongeveer zal bevinden),lijkt het mij beter van daarna de kleinsten toer te volgen.

Persoonlijk denk ik wel dat de "retour" wel nog een tiental kilometer zal bedragen.De uitgepijlde weg ernaartoe is ook ongeveer zolang (zelfs iets langer denk ik)

Wat ik wel uitmaakt uit motorbiker zijn bericht is dat base de wingles ongeveer 10 km is,maar dat er bevoorrading is na 7 km.Daar zou ik zeggen : goed opletten want als je na de bevoorrading nog 3 km base de wingles krijgt bestaat de kans dat je een ander traject volgt dan vorig jaar.
Ik denk dus al wie wil bissen zal moeten base de wingles tot aan de bevoorrading (7km),daarna via de lichten en de brug terugkeren naar de ingang,terug die zelfde 7 km zal moeten doen,terug bevoorrading en daarna die 3 km base wingles zal moeten doen om misschien via een ander traject verder te rijden.Hou dit goed in de gaten!!!!
Ik weet niet of dit zo zal zijn.

Hoop ook dat mijn uitleg hier een beetje duidelijk is.

Nu,wie zot is van base de wingles kan beter de tt van Wingles in zijn agenda schrijven.(Valt op wel op pasen, 12/04/2009)
Die start pal in het Base de wingles,gaat er dan uit en keert op het einde terug door base de Wingles.
Maar niemand houdt u tegen om daar een beetje te spelen.
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

nog 5 keer slapen :bounce:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

"gepikt" van Moustache zijn blog :
Image

Base de Wingles is bij die krulling daar dus ongeveer in het midden van de 45km ronde. Zal dus na ongeveer 17km geweest zijn en we hadden toen reeds 1 bevoorrading gehad.
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

parcours was inderdaad vorig jaar als volgt: aanloop van 18 km tot Wingles, parcours van 9km in Wingles en afsluitend stuk van 14 km terug naar Allennes

trouwens, de organisatie voorziet dit jaar inderdaad een bepijling van aan Wingles rechtstreeks naar de aankomst voor de "vermoeiden"... dat stuk zou dan zo'n 7 à 8 km moeten zijn
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

veeteeteetje wrote:Nu,wie zot is van base de wingles kan beter de tt van Wingles in zijn agenda schrijven.(Valt op wel op pasen, 12/04/2009)
Die start pal in het Base de wingles,gaat er dan uit en keert op het einde terug door base de Wingles.
Was da nie den dien waar de base helemaal op het einde zat vd TT?? Volgens mij was het traject in de Base op die tocht heel wa korter (tkan aan mij liggen ook :roll: )...

Btw, is dat den Esprit VTT? Dan valt die op 3 mei...
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Emperor of the Mud wrote:
veeteeteetje wrote:Nu,wie zot is van base de wingles kan beter de tt van Wingles in zijn agenda schrijven.(Valt op wel op pasen, 12/04/2009)
Was da nie den dien waar de base helemaal op het einde zat vd TT?? Volgens mij was het traject in de Base op die tocht heel wa korter (tkan aan mij liggen ook :roll: )...

Btw, is dat den Esprit VTT? Dan valt die op 3 mei...
Emperor,je zou wel eens kunnen gelijk hebben.
Vorig jaar viel de vtt van Wingles op 4 mei,dus dit jaar moet hij op 3 mei vallen al vind ik er voorlopig niets over terug.
Het is inderdaad de Esprit vtt.

Ik heb mij gebaseerd op de kalender van de forumbikers waar Wingles opgeschreven staat voor 12/04.... #-o
Ik zal ne keer aan Moustache zijne snor moeten trekken,denk ik. [-X [-X

Het is wel zo dat Allennes-les-marais de mooiste en langste base de Wingles passage doet.

Ene om ook te onthouden is Billy-Berclau op 15/3 waar je zowel wingles als loos-en gohelle (de tietjes :bounce: :bounce: )aandoet en die als we hun flyerke mogen geloven nog technischer en mooier zal zijn dan hun eerste editie vorig jaar.
Post Reply