27/12/08 Oudenaarde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Gisteren ook rond 10u30 de start genomen van deze schitterende tt.
Ondanks dat het toch reeds vrij laat in de voormiddag was, was het toch vrij druk om en rond Het Sportkot.
Eén van de parking-zoekende chauffeurs kon het zelfs niet laten om een kiss and ride uit te voeren met zijn fietsenrek tegen mijn camionette met een gehavende bumper en kapot achterlicht als gevolg #-o :evil:

Maar dat kon de pret niet drukken. Al verscheidene keren hier van start gegaan,maar gisteren was het echt Genieten van de eerste meter.
Sommige tochten zijn voorspelbaar en blijven leuk, awel dit is er zo ééntje.

Schitterende blauwe lucht, mooi parcours en alles bij mekaar toch redelijk goeie benen , ondanks het feit dat het de zesde maal was dat ik op de bike kroop in acht dagen (straf hé :bounce: ).

Onderweg zelfs het hoogtepunt in mijn "carrière" genoteerd...Nicolas Vermeulen en Filip Meirhaeghe in één vloeiende beweging voorbijgestoken :bounce: :bounce: ...mémorabel(ik zat wel aan een harslag van +/-180 en zij waarschijnlijk aan récuperatie-trainingske bezig aan 100 slagen/minuut :wink: )

Op het laatste stukske onverhard (het maisveld) nog redelijk onzacht in aanraking gekomen met Oudenaardse bodem, maar dat kon de pret niet drukken.
Na het biken had ik zelfs een volledige kleedkamer ter mijner beschikking en de warme douche deed veel deugd na deze alweer geslaagde tocht.
Hopelijk tot de volgende
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

winnitou wrote:
laagvlieger wrote: Vraag mij af hoe je Ladeuze boven kunt rijden, sta daar telkens te voet ,rij hem liever naar beneden zenne =D>

Blijven trainen makker, blijven trainen
Er bestaan veel ergere dingen dan dat.
inderdaad das waar ,maar in de 2 ardennenmarathons die ik meegereden heb, toch zo een wortels niet moeten oprijden wel naar beneden rijden en de klimmetjes zijn tuurlijk véél langer en soms steiler.
De 2 waren Cimes des Waimes en Theux.
=D>
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

laagvlieger wrote:
winnitou wrote:
laagvlieger wrote: Vraag mij af hoe je Ladeuze boven kunt rijden, sta daar telkens te voet ,rij hem liever naar beneden zenne =D>

Blijven trainen makker, blijven trainen
Er bestaan veel ergere dingen dan dat.
inderdaad das waar ,maar in de 2 ardennenmarathons die ik meegereden heb, toch zo een wortels niet moeten oprijden wel naar beneden rijden en de klimmetjes zijn tuurlijk véél langer en soms steiler.
De 2 waren Cimes des Waimes en Theux.
=D>
Bij de herders zijn er mannen die over de wortel rijden,kwestie van op tijd je voorwiel omhoog te trekken en hopen dat de rest volgt. :wink:
Ikzelf neem de wortel langs de rechtse kant,loopt daar wat schuin omhoog maar mits een beetje aanloopsnelheid best te doen en geen kans op een slippend achterwiel.
btw Op onze tocht wordt je ook geconfronteerd met een wortel,ergens in het livierenbos.Dat is echt nen lastigen... #-o
SCOTT 123
Mountainbiker

Post by SCOTT 123 »

Gisteren voor de tweede keer gestart in Leupegem die toch wel een schitterende tocht is, met mischien een beetje veel road, maar dat mag ook wel een keertje. =D>
Wel jammer van die overijverige politieman : [-X die op deze periode van het jaar en op zo een mooie organisatie(met parkeerplaats gebrek) zijn pv-boekje uitgeschreven heeft, en tal van autobestuurders die aan het biken waren een boete heeft gegeven. foei meneer vergucht, maar toch een prettig eindejaar! :lol: :lol: :lol:
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

@ HERDER LEVI ik heb op jullie is geroepen van boven de spoorweg,jullie stonden aan de start beneden. En heb onderweg ook nog 2 herders gepasseerd de ene ken ik vreed goed van gezicht maar ne naam :oops:
Zal is proberen de volgende keer er op te rijden ze ladeuze , sta altijd in de linkse bocht stil,spijtig genoeg #-o
Kan mij die wortel niet herrineren in livierenbos,zal te hard aan het afzien geweest zijn zekers :bounce:
Post Reply