Was dat maar waar... we hebben spijtig genoeg niet van die winstmarges waardoor we een tocht na één keer te organiseren al afgeschreven hebben, daar gaan veel edities overheen.zyves wrote: Voor de reisorganisatoren onder jullie, ik veronderstel dat je jullie uren dat je er in gestoken hebt er zeker en vast uit zult halen door het inschrijvingsgeld van jullie tochten. Het is toch niet illegaal of verkeerd dat iemand daarna die track na rijdt? De openbare weg is van iedereen en prive terreinen zijn dan enkel voor tijdens de tochten.
En het zijn niet alleen de uren hé: het transport, de logies, maaltijden, de lonen van collega's als ik niet alleen ben... een week biken in Europa tot in de puntjes voorbereiden kost ons gemiddeld 3000 Euro aan harde onkosten onderweg en ter plaatse (zonder mijn uren te tellen).
Moest iemand dat zonder meer te grabbel gooien op het internet... ik hoop dat de meeste forumleden hier dat weinig fair zouden vinden ?
Met een track van ons zouden de meesten trouwens weinig zijn, bijna al onze tochten zijn "raid" formaat - ttz doorgaande tochten. En zijn van die aard dat je die met bagage onmogelijk kan rijden (te lang, te ruw, te veel hoogtemeters). Als je die dan toch zelf wil organiseren komt daar zoveel bij kijken dat je je daarmee absoluut geen "cadeau" doet. Figuurlijk en letterlijk.
Ik loop trouwens al jaren met het idee rond van al onze tochten te publiceren: in boekvorm met korte etappebeschrijvingen, nuttieg adressen, de nodige kaarten en een CD met de tracks. En een bagageservice tussen de logies.
Probleem is dat laatste, de logies zelf hebben daar weinig oren naar (de afstand en vooral de tijd dat daarin kruipt is teveel gevraagd) en taxi's betalen kost uiteindelijk meer dan dat we het georganiseerd in groep doen zoals nu.