Idd TRIPLE-T wij hebben samen gereden en woordje geplasseerd!
Uw Tempo sprak mij wel aan...maar moest op mijne neef wachten hé!
Hopelijk tot nog's...!
12/10/08 Waregem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- señor cartero
- Mountainbiker
- pearl jam
- Mountainbiker
Waar kunnen wij de foto's terug vinden?
De grootste afstand gefietst, zeer weinig volk op die astand, plat gevallen bij het uitkomen vh maisveld, enkele zeer leuke bospassages, overwegend dezelfde stukken zoals in 50 een paar weken geleden maar dan in omgekeerde volgorde.
Blij dat ik deze ook eens heb afgereden. Was goede training voor Oostende volgende week.
De grootste afstand gefietst, zeer weinig volk op die astand, plat gevallen bij het uitkomen vh maisveld, enkele zeer leuke bospassages, overwegend dezelfde stukken zoals in 50 een paar weken geleden maar dan in omgekeerde volgorde.
Blij dat ik deze ook eens heb afgereden. Was goede training voor Oostende volgende week.
jotie1 wrote:quicky wrote:deze morgen naar Waregem afgezakt. Om 8u gestart met 4 man en we zouden gezien tijdsgebrek de twee eerste lusjes overslaan en daarna de 61 volledig volgen. Ik schat zowat 20% offroad en 80% verhard, als we de paadjes met grasdallen dan nog als offroad meerekenen.
Voor het grootste deel van dedeelnemers zal dat waarschijnlijk zwaar genoeg geweest zijn, maar een mountainbiketocht moet toch geen wegrit zijn? Een tip voor de anders degelijke organisatie, kort de afstand in en zorg voor groter mountainbikegehalte. Wat voor zin heeft het om tot Nokere en Kruishoutem te rijden als daar niets offroad ingestoken wordt....
Tja quicky, als je 2 lussen afsnijd, die het meeste offroad werk omvatten, mag je hierover toch niet klagen. In Nokere en Kruishoutem zaten er wel degelijk offroad passagesquicky, dit vind ik voor iemand als jij die zelf medeorganisator bent van de TT vorige week in Brakel toch erover. Tuurlijk word een tocht georganiseerd om de clubkas te spijzen. Het zou er nog aan mankeren, als je dit met verlies moet doen, jullie doen dit toch ook niet? De organisatie heeft maanden lobbywerk gehad met de eigenaars van de privebossen om een éénmalige passage te kunnen verkrijgen. Dat deze streek van Vlaanderen grotendeels ontbost en verkavelt is tov Brakel, toont toch dat er zeker inspanning gelevert is om er iets moois van te maken. Om dan te durven beweren dat er niet gezorgd word voor een mooi parcours??? Of hanteer je het principe, "eigen kind, schoonste kind"? Je weet ook hoeveel weken tijd er nodig is om alles in orde te krijgen. Ivm de kostprijs, de club is niet aangesloten bij de Wielerbond, maar in de Triatlonbond. Vandaar kan er geen korting hiervoor worden gegeven. Met een wielerlicentie krijg je ook geen korting op recreatieve duatlons en triatlons. Maar je kreeg aan de finish toch voldoening met gratis verse soep, hotdogs. En de St-Bernardus smaakte toch ook.quicky wrote:
De organisatie kiest duidelijk voor een groot aantal deelnemers (kassa kassa...) ten koste van een mooi parcours. 4€ inschrijving vond ik dan ook te veel, zeker voor leden van een of andere wielerbond die reeds verzekerd zijn. Onderscheid in inschrijvingsprijs zou wenselijk zijn.
Anderen zullen er waarschijnlijk een andere mening op na houden, maar voor mij was dit de eerste en de laatse deelname.
Toch bedankt voor de inspanning en de organisatie.
Hier gisteren ook gestart voor de 61 km en moet zeggen dat ik mij wel "gejeund" heb.
Weinig nieuws onder de zon meer ik ben dan ook van de streek vandaar.
Qua off road is er spijtig genoeg niet veel meer uit te halen maar daar kan de organisatie niet veel aan doen nietwaar.
Het soepje bij aankomst was bijzonder aangenaam , maar mijne hot dog was toch bijna nen koele kikker.
Wat de prijs betreft is 4 € eigenlijk aan de hoge kant maar als je de soep en hot dog verrekend dan valt het best wel mee.
Ik rij veel in Noord Frankrijk en daar hebben ze er ook het handje van weg hoor ; 4 € is zeer normaal maar je krijgt over het algemeen een drankje en een "pain Français" bij aankomst.
Dit is misschien een alternatief want ik las dat er mensen zijn die een hot dog niet zo appreciëren.
Wellicht tot volgend jaar tenzij er een schoontje is in La France want daar hebben ze toch veel meer off road.
Weinig nieuws onder de zon meer ik ben dan ook van de streek vandaar.
Qua off road is er spijtig genoeg niet veel meer uit te halen maar daar kan de organisatie niet veel aan doen nietwaar.
Het soepje bij aankomst was bijzonder aangenaam , maar mijne hot dog was toch bijna nen koele kikker.
Wat de prijs betreft is 4 € eigenlijk aan de hoge kant maar als je de soep en hot dog verrekend dan valt het best wel mee.
Ik rij veel in Noord Frankrijk en daar hebben ze er ook het handje van weg hoor ; 4 € is zeer normaal maar je krijgt over het algemeen een drankje en een "pain Français" bij aankomst.
Dit is misschien een alternatief want ik las dat er mensen zijn die een hot dog niet zo appreciëren.
Wellicht tot volgend jaar tenzij er een schoontje is in La France want daar hebben ze toch veel meer off road.
@ De Pete
Heb zelf de kleine tour gereden Vond het prachtig voor beginnend biker Echter wel veel pijltjes die te ver van de splitsingen stonden, of simpelweg ontbraken. Regelmatig met 4 man teruggereden om pijltjes te zoeken maar niet gevonden. Hebben dan maar de weg mogen vragen aan mensen die het parcour blijkbaar kennen en/of kenden van vorige edities.
Bevoorrading : sober maar zeker voldoende
Ook hot-dog kon er bij mij wel in.
Besluit : Voor mij dus dik in orde alleen iets minder zuinig zijn op pijltjes aub
Heb zelf de kleine tour gereden Vond het prachtig voor beginnend biker Echter wel veel pijltjes die te ver van de splitsingen stonden, of simpelweg ontbraken. Regelmatig met 4 man teruggereden om pijltjes te zoeken maar niet gevonden. Hebben dan maar de weg mogen vragen aan mensen die het parcour blijkbaar kennen en/of kenden van vorige edities.
Bevoorrading : sober maar zeker voldoende
Ook hot-dog kon er bij mij wel in.
Besluit : Voor mij dus dik in orde alleen iets minder zuinig zijn op pijltjes aub
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
voor de gelegenheid heb ik deze alleen gereden, en de tocht bracht mij wat ik er van verwachtte: de gekende bossen die zoveel mogelijk benut werden, incl de moeilijke klim met boomwortels. (Ik was nr 3 die bovenraakte vlgs de fotograaf ter plaatse, alhoewel ik helemaal bovenaan een voetje moest zetten voor het evenwicht, dus eigenlijk net niet
). Met de bepijling heb ik absoluut geen last gehad, maar ik zag wel dat sommigen de pijltjes van wortegem wilden volgen
.
Na de bev. de 42km gevolgd, en hier was er wel een beetje teveel road. Er waren wel meer mogelijkheden, vlgs mij ontbraken hier enkele stroken tov vorig jaar .
Aan de aankomst nog een heerlijke tas soep en ne lekkere hotdog en we waren weer voldaan
Na de bev. de 42km gevolgd, en hier was er wel een beetje teveel road. Er waren wel meer mogelijkheden, vlgs mij ontbraken hier enkele stroken tov vorig jaar .
Aan de aankomst nog een heerlijke tas soep en ne lekkere hotdog en we waren weer voldaan
aan de Pete:
Sorry als ik je geraakt heb. Je hebt blijkbaar toch niet goed mijn reactie ontleed. Mooi tot aan bevoorrading, maar daarna te veel offroad. Voor mij althans te weinig. Ik weet best dat er velen zijn die de zondag een rustige rit willen rijden zonder in het rood te moeten gaan. voor hen waarschijnlijk een aangename tocht.
Dat je als organisator je best gedaan hebt kan ik goed begrijpen en kritiek komt dan misschien hard aan. Het is moeilijk om voor iedereen goed te doen en als je 1000 man verwacht moet je inderdaad geluk hebben en een zekerheid qua berijdbaarheid inbouwen.
Miscchien viel er uit jullie streek niet meer uit te halen, alhoewel ik mij van vorig jaar in Sint-eloois-vijve (toch in de omgeving) meer offroad herinner. Jullie organisatie was wel in orde en iedereen was vriendelijk.
Jullie parcour heeft mij niet bekoord en daar blijf ik bij, want ik heb speciaal de tocht in Perwez (Visa selectietocht) in Waals Brabant links laten liggen. Maar zo negatief was ik nu toch ook niet? Of Wel? Indien wel, trek het je niet aan , er zijn er waarschijnlijk veel meer die tevreden zijn , maar meestal reageren die niet.
Sorry als ik je geraakt heb. Je hebt blijkbaar toch niet goed mijn reactie ontleed. Mooi tot aan bevoorrading, maar daarna te veel offroad. Voor mij althans te weinig. Ik weet best dat er velen zijn die de zondag een rustige rit willen rijden zonder in het rood te moeten gaan. voor hen waarschijnlijk een aangename tocht.
Dat je als organisator je best gedaan hebt kan ik goed begrijpen en kritiek komt dan misschien hard aan. Het is moeilijk om voor iedereen goed te doen en als je 1000 man verwacht moet je inderdaad geluk hebben en een zekerheid qua berijdbaarheid inbouwen.
Miscchien viel er uit jullie streek niet meer uit te halen, alhoewel ik mij van vorig jaar in Sint-eloois-vijve (toch in de omgeving) meer offroad herinner. Jullie organisatie was wel in orde en iedereen was vriendelijk.
Jullie parcour heeft mij niet bekoord en daar blijf ik bij, want ik heb speciaal de tocht in Perwez (Visa selectietocht) in Waals Brabant links laten liggen. Maar zo negatief was ik nu toch ook niet? Of Wel? Indien wel, trek het je niet aan , er zijn er waarschijnlijk veel meer die tevreden zijn , maar meestal reageren die niet.
De foto's zijn genomen door iemand van de club zelf. Ik denk dat je ze binnenkort op hun site kan vinden http://wtdt001.blogspot.comSportshoe wrote:weet iemand waar ik de foto's kan vinden die ze genomen hebben langs het parcour? ik zou eens willen weten hoe ik eruitzie stervend op mijnen fiets. die extra kilo's hé