Crisp titanium (update pag. 16)
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- MudHungry
- Mountainbiker
- Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan
en hoe wordt het nu uiteindelijk opgelost (fotootje)? Kunnen de 3 losse loops niet naast elkaar in plaats van traps? Zo van die dingen, dààr krijg ik het dus zaligmakend gloeiwarm van: perfection is in the details. Ik kan me aan die prullen ook verschrikkelijk ergeren...qwan wrote:Ter illustratie van de manier van werken en de inspraak die er is: ik zou graag een kabelloop hebben die ik (relatief) makkelijk kan switchen van Rohloff naar een klassiek systeem met voor- en achterversnelling. Darren neemt dus contact op met de technische dienst van Rohloff, stuurt mij hun uitleg en voegt zijn opmerkingen toe. Samen bekijken we de voorstellen:
of
en besluiten samen dat ze allebei niet goed genoeg zijn en dat we voor een andere oplossing kiezen...
Ik zie dat je ook een excentrische headtube hebt gebruikt - als ik juist ben heeft hij dat al eens gedaan op een Hollander zijn fiets. Niet teveel discussie rond gehad? Qua bewerking is dat nuniet echt een makkie...
Ik zie op de andere foto's dat de kabels voor de Rohloff toch langs onderen lopen en op die bovenste buis enkel de kabel voor de schijfrem.MudHungry wrote: en hoe wordt het nu uiteindelijk opgelost (fotootje)? Kunnen de 3 losse loops niet naast elkaar in plaats van traps? Zo van die dingen, dààr krijg ik het dus zaligmakend gloeiwarm van: perfection is in the details. Ik kan me aan die prullen ook verschrikkelijk ergeren...
Ik zie dat je ook een excentrische headtube hebt gebruikt - als ik juist ben heeft hij dat al eens gedaan op een Hollander zijn fiets. Niet teveel discussie rond gehad? Qua bewerking is dat nuniet echt een makkie...
Ik heb er lang aan getwijfeld of ik er geen carbon Pace (euh, DT) vork zou in plaatsen, maar hoop dat titanium meer schokken opvangt.turbomugge wrote:ilaatst zag ik hier een ti frame te koop met ti/carbon vork erin...
zou zo een vork niets zijn in jouw ti?
ik vind wel het topic nie meer terug maar zag er echt sjiek uit!!
Ik denk er aan om kleurrijke stickers te verhuren met reclameboodschappen op mijn frame om de verdere afmontage te betalenDr.Gonzo wrote:Laat ons hopen dat het geld nu niet op is.ducman wrote:eens benieuwd naar afmontage....![]()
![]()
Die achterpatten zien er inderdaad wat lomp uit, beneiuwd wanneer hij volledig in elkaar zit.
Ziet er ook niet zo echt licht uit of vergis ik me?
Of hij licht is of niet maakt voor mij minder uit: ik ben zelf gaan dieten, dus zal ik met de Crisp zeker 10 kg minder wegen dan ik deze zomer met mijn Stumpjumper. Verder quoteer ik graag Darren in een van zijn eerste mails:
Darren Crisp wrote:I chose titanium not because it’s the lightest material on the market. I believe that when you reduce the weight to sub 1000g, you begin to lose the ride qualities which titanium is known for. My objective is to provide the cyclist with a bike that is sensible to his or her anthropometric proportions and designed to provide the necessary qualities of their particular type of riding style (i.e. hill climbers, gran-fondisti, cyclo-sportifs, sprinters, etc). I’ve been riding all types of ti bikes for the last 15 years and wouldn’t trade the ride quality for 200 grams, but that’s my personal opinion. There are many fine builders working in carbon, steel, and aluminum but the whole process, at least for me, merits a material that is eternal such as titanium.
Die Hollander zijn fiets bracht me (twee jaar geleden al?) op de site van Crisp. De excentrische headtube lijkt ondertussen standaard te zijn, want discussie heb ik er niet over gehad en, om eerlijk te zijn, het was me eigenlijk nog niet opgevallenMudHungry wrote:Ik zie dat je ook een excentrische headtube hebt gebruikt - als ik juist ben heeft hij dat al eens gedaan op een Hollander zijn fiets. Niet teveel discussie rond gehad? Qua bewerking is dat nuniet echt een makkie...
Klopt, het is niet de ideale kabelloop als ik zou overschakelen op een klassieke achterderailleur, maar we vonden het uiteindelijk wel de beste oplossing.kenny wrote:Ik zie op de andere foto's dat de kabels voor de Rohloff toch langs onderen lopen en op die bovenste buis enkel de kabel voor de schijfrem.