6/07/2008 - Breedhout (Vl-Brabant)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

ja, da was hier inderdaad een prachtig TT tje, alles prima bevonden behalve de bepijling was soms wat onduidelijk maar heb me daar zeker niet druk in gemaakt. Zeer toffe technische stukjes =D>

Ik moet zeggen dat we zeer explosief uit onze startblokken zijn geschoten (beetje te overmoedig zeker) en heb dit de laatste 3 km moeten bekopen met opkomende kramp #-o

Bedankt aan de medebikers KDN, Kevindn, Annabelle en de collega van KDN voor de mooie voormiddag
Keyzerpol
Mountainbiker

Post by Keyzerpol »

Aan de organisatie : doe zo verder de komende jaren en ga inderdaad richting Hallerbos en verder door naar Tubize en omstreken
Zelf heb ik de afslag naar 80 gemist, dus er was hier en daar wel wat verbetering mogelijk qua bebijpling. 't kan ook aan mij gelegen hebben omdat ik wa zwart voor de ogen zag door de nijdige hellingen.
Toen ik de kilometers zag oplopen richting 35-40 en nog geen afslag had gezien begon ik zoiets al te vermoeden, dus heb ik het motto van Ken VDB toegepast - Niet achterom zien en KNALLEN.
Bijgevolg serieus doorgetrokken na de 2de bevoorrading zodat mjin teller gem 20.7 km/h aanwees aan den afspuitstand. Respect voor de 2 bikers di nog rapper reden (blauwe trui met paardestaart en Speci man zonder helm ).
Heb ze na de eerste bevooraading wijselijk laten rijden. Dienen blauwe moet volgens mij ne chrono man zijn.
Bon stond dus al om 10h35 aan den toog en dronk 2 heerlijke Westmalle's. Zondag 6 Juli is uiteindelijk nen BiWa dag geworden (in de namiddag nog een 12km wandeltocht gedaan in Gaasbeek)

Nog een tip voor de mensen die toch bepijlingen willen saboteren
UW ACTIES HEBBEN EEN OMGEKEERD EFFECT DAN UW ZIEKELIJK DOEL.
Vermits je pijltjes wegneemt of verhangt gaan de bikers rond het gesaboteerde punt rondrijden en dus langer in uw buurt blijven hangen en bikers geraken uiteindelijk toch weer altiijd op het goeie spoor.
Indien er dus saboteurs dit moesten lezen (wat ik betwijfel vermits die het te druk hebben met azijnstoken), keep it in mind

Massini ik lees hier da ge naar Steenhuize gaat, wel ik ook indien het geen modderbike wordt tegen vrijdag.
Maar ge kent mij hé, ik ga voor de eerste inschrijving zodat ik redelijk rap op den après-bike ben, vermits ik dezelfde avond nog op Zaventem moet staan. Dus als ge mee wil vertrekken, laat dan nog iet weten - en dan dit nog : de Ken heeft van 't weekend gewonnen in Houffa, just op tijd in 't form voor de kampioenschappen zi
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

Prachtige 50km, goed bepijld en goede bevoorrading. Veel volk tegengekomen onderweg en efkes file aan da stukske tussen die muur en die draad :)
Tot volgend jaar.
Ghastly
Mountainbiker

Post by Ghastly »

duffy wrote:Hey gastly en massini,
die 2 mannen in speci uitrusting hadden wel de 80 km gedaan he en ik denk me een gemiddelde van 20,3 met 1398 hoogtemeters tegen een goed tempo , je moet vergelijkingen maken die vergelijkingen zijn.
dat was toch in de laatste kilometers he dat je ons bent voorbij gegaan want er is ons ook nog een iemand voorbij gegaan voor de laatste bevoorrading en daar zat wel snee op.
jep, was in laatste km's. Aan het voetbalterrein heb ik wat moeten wachten op mijn maat die met krampen zat, daar zijn jullie ons voorbij gereden. Tot er mij iemand met een giant aan een serieus tempo voorbij reed, daar heb ik me in het wiel gezet en de laatste 2 km nog eens doorgetrokken. Ik stond er versteld van dat die speci-mannen nog zo kort waren aan de aankomst, want bij mij liep het snot uit mijne neus! :lol:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

@ Duffy : ik ben jullie niet tegen gekomen hoor onderweg, wel een stukje met jullie zoon mee gereden en bikemaat, ge moogt er zeker fier op zijn.
ik en Koen waren reeds binnen als jij en je oudste zoon zijn toegekomen en zaten dan nog aan de tafel naast ons ( fritjes te eten )

@ Keyzerpol : Ik weet het van de Ken, we kunnen nog veeeeeeeeeeeeel leren van hem.
Wat Steenhuize betreft zal ik wss pas tegen de middag starten met Haaike die zelf van de Club Unitas is, kan ik meteen es uitslapen ook want alle dagen uit uwe nest om 03.45h kruipt op de duur in de kleren ( als ge pas tegen 23.30 gaat slapen ). moest het anders uitlopen stuur ik u wel een sms.

Massini 8)
Toffel
Mountainbiker

Post by Toffel »

Merci aan de organisatie voor dieë schone voormiddag!
Extra punt voor het Waals-Brabantse initiatief.
Om wat te muggeziften: misschien wat minder zuinig zijn met de pijltjes...

Tot volgende keer.
nameeb
Mountainbiker
Location: Kona , Epic S Works , Carbon Lefty Dirty Harry 29er

Post by nameeb »

Met 11 Greenbikers afgezakt naar Breedhout . Prima bevoorradingen , nieuwe pijlen en een toffe douchelocatie zorgen ervoor dat we jaarlijks weerkeren . Buiten het kwaliteitsparcours (dat telkens veranderd) genieten we ook altijd van de gemoedelijke sfeer voor , tijdens en na de tocht . Tot volgend jaar!
=D> =D> =D>
mongske
Mountainbiker

Post by mongske »

Proficiat aan de org van Breedhout. Wordt nog elk jaar beter. Wie binnenkort nog eens in de streek wil biken kan op 8 en 10 augustus op de Hoebelbike terecht in Vlezenbeek. Onze 100km gaat tot Dworp en heeft+/-1100hm. Alles over onze 11de editie op www.hoebelbike.be
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Prachtige tocht ,iedereen van onze groep was enorm tevreden ,een dikke pluim voor de Wim en zijn bende , iedereen heeft wel wat afgezien maar dat mag wel .
op een bepaald moment werden er fotoos getrokken was dit van de organisatie , waar kunnen wij deze dan bekijken ?
Nogmaals Jels en Eric hebben wat gemist.
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Fotoos komen op hun link zie eerste reactie pagina 1 .
Post Reply