Akkoord, maar ik geloof dat zelfs daarvoor een publiek bestaat en dus dat het op bepaalde plaatsen/privé clubs zelfs gebeurd, op andere plaatsen zou het garant staan voor een goei pak rammel. Maar geef de mensen de mogelijkheid om te kiezen (wel-rokers of niet rokers café), niet meteen ALLE café's rookvrij.Rikske wrote: Als ik morgen vind dat het ok is om in een vol café in een mooie cirkel rondom mij in het wilde weg te gaan plassen, dan moet iedereen die daar problemen mee heeft maar wegblijven uit het café
En als je als niet-roker longkanker krijgt, is de kans vele malen groter dat dit door fijn stof/uitlaatgassen/industrie/vervuiling komt dan door die paar uurtjes die je per maand in een café doorbrengt.
En op café gaan is nog een vrije keuze, rondlopen/-fietsen/buiten komen niet echt, het is deel van ons dagelijks leven.
Feit blijft dat er een heksenjacht op rokers is geopend en het nog maar de vraag is wie het volgende slachtoffer van die overdreven regelgeving wordt. Binnenkort iedereen een zwarte doos in de auto en een chip in de arm (op het einde van de maand worden boetes automatisch afgerekend), we leven in de 21ste eeuw, maar 1984 is niet ver weg.
Zijn we volwassen mensen? Waarom blijven ze ons dan behandelen als kleuters, die zelf niet kunnen beslissen wat goed is en slecht?
Maar biedt de mensen wel de mogelijkheid om te kiezen. Als er toch zoveel vraag is naar rookvrije café's, waarom is dat dan nog geen gigantisch commercieel succes? (zie http://www.rookvrij.be/horeca/rookvrij_uitgaan.html)
Ik stoor me mateloos aan belspelletjes, dus ik kijk daar niet naar.
Ik erger me blauw aan massa-toerisme en klootjesvolk, dus ik ga met lange weekend en goed weer niet naar de kust.
Ik heb een hekel aan gezever van pastoors, dus mij vind je niet 's zondags in de kerk.
Ik vraag toch ook niet om wetten die die dingen verbieden, gewoon omdat het niets voor mij is?
Ik zou het veel beter idee vinden om rookvrije café's te promoten en te belonen met premies, in plaats van wetten de maken en dreigen met boetes, maar ja, op die manier komt er natuurlijk geen geld in de staatskas.