rock d'azur
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- ATEGEV
- Mountainbiker
Is dit heen & terug?roger wrote:
Easy jet Brussel-Nice 173 eur.,daarvoor kun je met de wagen niet gaan.
Dan ben jij daar met hoeveel kg bagage?
Hoeveel komt er dan bij voor je fiets + kampeergerief+ sportvoeding (toch al gauw 30 kg/man)?
Dan nog een taxi (of treinrit) met al je gerief van Nice naar Fréjus.
Natuurlijk spaar je wel zeer veel tijd uit. Als je die ook incalculeert dan is vliegtuig wel te overwegen. Heeft iemand ervaring met transport van fietsen en extra bagage bij bv. Easyjet?
Prijs is heen en terug.ATEGEV wrote:Is dit heen & terug?roger wrote:
Easy jet Brussel-Nice 173 eur.,daarvoor kun je met de wagen niet gaan.
Dan ben jij daar met hoeveel kg bagage?
Hoeveel komt er dan bij voor je fiets + kampeergerief+ sportvoeding (toch al gauw 30 kg/man)?
Dan nog een taxi (of treinrit) met al je gerief van Nice naar Fréjus.
Natuurlijk spaar je wel zeer veel tijd uit. Als je die ook incalculeert dan is vliegtuig wel te overwegen. Heeft iemand ervaring met transport van fietsen en extra bagage bij bv. Easyjet?
prijs fiets 25 eur.
Ne goeie rugzak en met de fiets naar Frejus.Fietstas laat je in de vlieghaven onder bewaring.Tent laat je thuis,ne goeie slaapzak en dan kom je al redelijk goed uit de voeten.
Terplaatse ga je dan wel een goeie ziel vinden die nog een slaapplaatsje heeft.
Je moet er iets voor over hebben en avontuur is ook heel plezant, vooral als je geen slapen vind,dan is het maar een buskotje , ben je toch al zeker van droog te blijven.Zo heb ik het ooit gedaan maar dan moet je niet te veel verwachten van een klassement te rijden maar het plezier achteraf is eens zo groot.
-
Dirk Scott
- Mountainbiker
Post by Dirk Scott »
Reizen De Zwerver in Heusden Zolder legt elk jaar een bus in naar Roc d'Azur. Op dit moment zijn er nog plaatsen vrij. Het vertrek is op woensdagavond 8 oktober en we zijn terug op maandagavond 13 oktober. De kostprijs voor de busreis is 120 Euro. Voor meer inlichtingen kan je best telefoneren naar de Zwerver. Tel 011/450400.
- Goldfinger1
- Mountainbiker
Post by Goldfinger1 »
Reizen met de trein of vliegtuig is ok, maar dan moet je daarbovenop ook nog je logement bijrekenen.ATEGEV wrote:Thx, Ik zal het één en ander nagaan. Denk je dat de prijzen nog gaan opslaan tegen maandag. Het is omdat ik straks vertrek naar BK.
Het transport van uw fiets, en alles wat je kan nodig hebben voor je fiets. Want je moet er tussen 2 ritten wl wat onderhoud aan doen. Een paar binnenbanden, olie, sleuteltjes, een pomp enz.
Wat met je eten en drinken? Wij nemen wat proviand mee voor onderweg, als je alles ter plaatste moet kopen en nog gaan zoeken is dit een zeer dure en tijdrovende bezigheid. Maar als je budget dit aankan geen probleem.
Ik ben 1 x met de bus geweest en was kapot van de reis zelf, sindsdien gaan we met de motorhome.
Vlegtuig...2 uur op voorhand in de luchthaven, 1 uur vliegen, wachten op je bagage, verplaatsing naar Frejus en zoeken naar logement...
De trein is voor mij dan nog de beste oplossing, je komt aan in St-Raphael en bent op een paar kilometer van de Base Nature.
Logement genoeg, maar aan welke prijs...
Een tentje, ok, camping is goedkoop en goed (zie vorige berichten)
Een slaapzak alleen...de nachten zijn wel zeer koud in oktober, maar de dagen zijn nog warm.
Denk ook aan de veiligheid van je fiets.
Enkele tips om u te helpen.
Je mag mij steeds contacteren voor inlichtingen, maar onze motorhome zit wel vol!
bandenkeuze
Ook uit Ronse zullen er 4 deelnemers aan de start staan, allen voor de eerste maal. 2 Joybikers en 2 Funnybikers.
(Jean-Marc, Kris, Ludwig en Guy)
Enkele vraagjes welke wij als bleukes hebben :
Met welke banden kun je het best aan de start komen ???
Hoe zijn de bevoorradingen op de marathon ???
(Jean-Marc, Kris, Ludwig en Guy)
Enkele vraagjes welke wij als bleukes hebben :
Met welke banden kun je het best aan de start komen ???
Hoe zijn de bevoorradingen op de marathon ???