23/02/08 Waregem-Nieuwenhove

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
JL157
Mountainbiker

Post by JL157 »

prachtige tocht.. en ni TE lastig.. bolde echt goed...
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

Fijn tochtje daar, redelijk wat asfalt maar dat hiel de snelheid er lekker in.
Alles samen 102km (grote + kleine toer) aan AVS:23,2.

Die blauwe Extran lust ik trouwens ECHT NIET, :oops:
joybiker rush
Mountainbiker
Location: cannondale rush carbon si3 en een oud bakske voor alsvuil is!

Post by joybiker rush »

prachtige tocht !!!!

Om 7u30 vertrokken thuis richting nieuwenhove en Marnix opgepikt mijn bike-vriend ! Na de inschrijving ommiddelijk volle gas maar na 12km had het versnellingsapparaat het wat moeilijk van marnix ! Na een tijdje was het probleem opgelost met dank aan de persoon met inbussleutels =D> Dan terug geknald ! Moet zeggen een dikke proficiat aan de organisatie mooie stukken! Na 2u25 de 60km afgegaspeld gem 24.5 nie slecht hé :oops: Moe maar voldaan dan naar huis bij thuiskomst 102km op de teller ! Op naar de volgende tocht !
Last edited by joybiker rush on Sat 23 Feb 2008 19:23, edited 3 times in total.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

deze middag gestart met Pro Team en Dark Dingo... Rond 13u10 van start gegaan. Mooie tocht! Organisatie heeft er echt werk van gemaakt. Ne keer nie ontgoocheld geweest in de wielertoeristen die een mtb-tocht organiseerden!

Volgend jaar kom ik hier zonder ongelukken terug...

Veel uit de streek gehaald, al waren het soms maar korte stukje offroad (naast autostrade naar het einde toe en aan Racing Waregem), maar het maakte het toch de moeite!

Naar het einde van de tocht toch veel stervende zwanen opgeraapt... Het is een niet te onderschatten streek hé :wink:

Uiteindelijk 78.8 km op den teller met een gemiddelde van 20,4 km/h... Ben immers met den bike van thuis naar daar en terug gefietst...

=D> =D> =D>

Als ik twee puntjes van kritiek mag geven...

Bouvelobos leent zich tot meer... (maar het is privé, ik weet het...)
de eerste bevoorrading na 25 km en de volgende na 37... Klopt nie echt hé...
(maar dat is maar muggezifterij zunne... :wink: misschien om mee te nemen naar volgend jaar... :wink: )
Last edited by Rock Rider on Sun 24 Feb 2008 21:39, edited 1 time in total.
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ook terug van Waregem.
Deze middag met de bike aangezet tot ginder.
Ingeschreven en daarna gestart met Lichterveldenaere en Tobi.
De ganse tt zo goed als samengebleven.

De tt zelf was heel goed!!!Niks dan lof en pluspunten voor deze organisatie.
Prachtig droog parcours met zowel de gekende (privé)stukken alsook enkele ongekende (privé)stukken die in geen andere tochten voorkwamen. =D> =D> (Singletrackje aan de autostrade was leuk)
Goed uitgepijld,twee goed geplaatste bevoorradingen,.....enz

Het grootste pluspunt vind ik ook dat ze de tocht verplaatst hebben naar zaterdag ipv zondag.De reden voor mij ga ik hier niet zeggen.

Als hij volgend jaar terug op een zaterdag valt kom ik zeker terug.

Heb mij goed geamuseerd =D> =D> =D> Bedankt aan de organisatie.

Daarna nog het stutje met een cola tot mij genomen en terug met de bike richting Ingelmunster.

Afgeklokt op mijne oprit op 98,61 km.
Zojuist een douchke gepakt en we zitten alweer vol "poer" voor morgen.

Tot de volgende.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Rock Rider wrote: Naar het einde van de tocht toch veel stervende zwanen opgeraapt... Het is een niet te onderschatten streek hé :wink:
Nog een chance dat jullie net voor ons vertrokken waren, of ge moogt den dezen daar ook bij rekenen. Met volle moed en te weinig uitgerust gestart en met de belofte van VTT'tje en Tobi dat ze zich aan mijn tempo zouden aanpassen. Ge moet juist dat aan mij zeggen en ik begin sneller te rijden. #-o Resultaat, halverweg al alle tempo kwijt en 'k was zo blij dat we er bijna waren dat ik die laatste 2km gezwind aan 30/u de kop trok om dan finaal dood te vallen op de laatste offroad.

Soit, eerste keer dat ik deze Waregemse TT reed en hij is me zeker bevallen. Er zijn er veel mindere in de streek. Een TT waarvan je ziet dat ze actief op zoek gingen naar offroad en volgens mij zelfs nieuwe stukken. Enkele delen kwamen me niet echt bekend voor. Een bijzonder gevarieerd parcours ook met dreven, stapstenen, singletracks, bos, nog wat natte stukken, een weidedoorsteekje :bounce: :bounce: , ... In het verleden ging ik dit weekend steeds naar Dikkebus, maar hoewel die TT ook zijn verdiensten heeft, zou het kunnen gebeuren dat het voortaan deze is die op mijn zaterdagprogramma staat!

Een grote proficiat aan de organisatie!!! =D> =D>

PS Vandaag ook nog eens gemerkt dat het helpt vrouw te zijn bij pech op de weg. Op het laatst stonden er twee dames met kettingbreuk en je raadt het al, direct remmen toe. Met drieën en verenigde krachten sukkelen tot er nog twee stoppen (Damien en Jody) en uiteindelijk mocht de vierde hond (Damien) met de eer gaan lopen!
costelloo
Mountainbiker

Post by costelloo »

Prima tocht idem organisatie (was wel een beetje wind maar we mogen niet klagen :wink: )

ps: KOERSFIETS ORBEA ENOL te koop ->

http://www.kapaza.be/Fietsen_en_accesso ... _Enol.html
zone30
Mountainbiker

Post by zone30 »

proficiat aan de organisatie, genoten van de tocht, en alles dik in orde, zelfs een (te) lange apres
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

Gestart om 13h40, was droge rit met een paar mooie privé-passages én een trapkes-afdaling :)
Middenstuk was wat veel baan. Profieltje te vinden op:
http://picasaweb.google.be/vo2max.team.08/FlandersField
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Prachtige tocht. Jammer dat ik toch voor de 40 km moest gaan ipv 60 km. Deze morgen had ik tegen beter weten in deelgenomen aan een 5000 meter op de Izegemse atletiekpiste (19'41"). In de namiddag met een delegatie Brigandsbikers gestart in Nieuwenhove. Na een paar inloopkilometers werd het tempo omhoog gejaagd. Gevolg: steken in de zij. Aan de splitsing stond Voltman te wachten. Samen hebben we de rest van de 40 km afgebold. Volgend jaar worden het zeker de 60 km. Prachtige streek, mooie vergezichten en een prachtig parcours. En ja, ik bike ook liever de zaterdag dan de zondag. En ik hou wel van de blauwe Extran (en nog meer van de paarse...zie mijn avatar...)Dus houden zo! =D> =D>
Post Reply