09/02/08 - PEER
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
stoffel-olmen
- Mountainbiker
Post by stoffel-olmen »
@nixke
Ik zeg altijd iedereen kan deelnemen en anderen moet niet zagen en klagen dat er mensen zijn die trager rijden. Iedereen betaald drie euro en niet iedereen geniet opdezelfde manier van een toertocht dus ik vind zowel beginners als gevorderden, jong en oud, man en vrouw mogen deelnemen.
en vergeet niet; de gevorderden zijn ook ooit beginneling geweest dus gewoon afkomen.
Ik zeg altijd iedereen kan deelnemen en anderen moet niet zagen en klagen dat er mensen zijn die trager rijden. Iedereen betaald drie euro en niet iedereen geniet opdezelfde manier van een toertocht dus ik vind zowel beginners als gevorderden, jong en oud, man en vrouw mogen deelnemen.
en vergeet niet; de gevorderden zijn ook ooit beginneling geweest dus gewoon afkomen.
- sTTevie
- Mountainbiker
schitterendLukske wrote:... Enkel aan de kop van de piste (langs de draad) zal het even modderbaggeren zijn. We hebben vandaag al een nieuw spoor getrokken langs de modder en door het gras zodat dit vettig stuk tot een minimum herleid wordt...
Re: welke ingang militair domein
Je rijdt gewoon door tot op het rond punt met de vlieger, daar ga je naar links (richting Bree). Je rijdt onder de brug en dan sla je linksaf. (is de eerste straat)bikemountain wrote:ik vraag me af welke ingang ik moet nemen om de basis binnen te komen. Ik kom van Overpelt, Kleine-Brogel. Waarschijnlijk op de baan van Kleine-Brogel naar Peer, aan de linkerkant in die grote bocht het straatje in?
Ik zou met de fiets willen komen!
Dan ga je vervolgens rechts en zie je iets verder de bordjes en moet je linksaf om via ingang "oud peer" binnen te rijden. Dit is de enige ingang die toegelaten is.
Als je van Kleine Brogel naar Peer rijdt kan je idd. ook linksaf slaan en langs zo'n kleiner straatje rijden, maar hier mag je in principe niet in.
Veel plezier morgen.
Mijn tochtje zit er op.
Eerste 23km gaan volledig over de basis en zijn niet te onderschatten.... eenmaal buiten de basis is het misschien iets minder, maarja, we zitten hier in Peer he. Er zit maar een klein slecht stuk in, maar ik vind dat erbij horen, het stuk aan de kop van de piste is volgens traditie een beetje baggeren door het natte gras..
Het extra toegelaten stukje was ook de moeite, heb altijd gedacht dat we nu ne goeie baas hebben..
Daar Lukske ook zien staan, hij was toezichter van dienst om te zien hoeveel er van de fiets moesten stappen...
Ik heb me geamuseerd
Nog ne spaghetti gegeten achteraf, en nog snel mijn steunkaart gedropt, ik moest maar eens geluk hebben vandaag....
Tot volgend jaar.... (of tot dinsdag, 't is maar hoe je het bekijkt
)
Eerste 23km gaan volledig over de basis en zijn niet te onderschatten.... eenmaal buiten de basis is het misschien iets minder, maarja, we zitten hier in Peer he. Er zit maar een klein slecht stuk in, maar ik vind dat erbij horen, het stuk aan de kop van de piste is volgens traditie een beetje baggeren door het natte gras..
Het extra toegelaten stukje was ook de moeite, heb altijd gedacht dat we nu ne goeie baas hebben..
Daar Lukske ook zien staan, hij was toezichter van dienst om te zien hoeveel er van de fiets moesten stappen...
Ik heb me geamuseerd
Nog ne spaghetti gegeten achteraf, en nog snel mijn steunkaart gedropt, ik moest maar eens geluk hebben vandaag....
Tot volgend jaar.... (of tot dinsdag, 't is maar hoe je het bekijkt
Onze eerste dag zit erop. We hebben een kleine 300 militaire bikers kunnen verwelkomen op onze basis (iets minder dan vorig jaar, maar het krokusverlof zal daar zeker voor iets tussen zitten). De eieren die we naar de clarissen gebracht hebben, werden beloond met een prachtig lenteweertje. Hierdoor was de ondergrond al op vele plaatsen goed opgedroogd, enkel de kop van de piste blijft nog wat modderbaggeren.
Wat het parcours zelf betreft, laat ik liever de deelnemers zelf aan het woord.
Alleszins een dikke merci voor iedereen die vandaag al aanwezig was en misschien tot morgen of een volgende editie..
Wat het parcours zelf betreft, laat ik liever de deelnemers zelf aan het woord.
Alleszins een dikke merci voor iedereen die vandaag al aanwezig was en misschien tot morgen of een volgende editie..
Net terug thuis van de mooie maar zware tocht, prachtig parcours Mensen die morgen twijfelen waar ze zouden gaan rijden gewoon naar Peer afzakken, is zeker de moeite. Ikzelf heb geen spijt ook al heb ik vanuuit het West Vlaamse Wielsbeke een kleine 350 km moeten rijden om er te geraken het was meer dan de moeite waard
Een dikke proficiat aan luckske en zijn team.
Als de dienst het toelaat kom ik volgend jaar zeker terug
Een dikke proficiat aan luckske en zijn team.
Als de dienst het toelaat kom ik volgend jaar zeker terug
Ook juist terug van de MTB van KeeBee!!!
Voor Lukske en heel zijn team nen dikke proficiat
, jullie zijn er andermaal in geslaagd om het stuk op de plein (ca 23km met bevoorrading na zo'n 21)toch weer helemaal anders te laten verlopen en voor mij was het leuker dan de vorige keren en net dat beetje anders. Ook dat extra heuveltje (met dank aan de Polle) is een leuke afwisseling. Je moet tenslotte alles benutten wat je kan of mag benutten.
En dit alles onder een mooie blauwe hemel en een stralende zon, wa moet ne mens nog meer hebben.
Kom morgen nog eens terug met een paar ander maten die vandaag nie binnen mochten. Militairen only vandaag!!
Dus voor diegene die nog twijfelen morgen is het in Peer te doen en voor de mannen die graag een hoog gemiddelde op de teller hebben, de laatste 5km kunde echt vlammen (op de 40 wel te verstaan)
grts,
Voor Lukske en heel zijn team nen dikke proficiat
En dit alles onder een mooie blauwe hemel en een stralende zon, wa moet ne mens nog meer hebben.
Kom morgen nog eens terug met een paar ander maten die vandaag nie binnen mochten. Militairen only vandaag!!
Dus voor diegene die nog twijfelen morgen is het in Peer te doen en voor de mannen die graag een hoog gemiddelde op de teller hebben, de laatste 5km kunde echt vlammen (op de 40 wel te verstaan)
grts,
Eén op vier kwamen op dit heuveltje niet boven. Maar een deel piotten zijn tegenwoordig ook niet meer zo sportiefkawa wrote:Mijn tochtje zit er op.
Daar Lukske ook zien staan, hij was toezichter van dienst om te zien hoeveel er van de fiets moesten stappen...![]()
Ik heb me geamuseerd![]()
Tot volgend jaar.... (of tot dinsdag, 't is maar hoe je het bekijkt)
Veel succes