13/01/08 Zarren Kortemark

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
OrbeaBiker
Mountainbiker

Post by OrbeaBiker »

Na Hulste was er in Zarren inderdaad weer sprake van meer berijdbare stukken. Vandaag eens solo aan de start, en dan maar grootmoedig gestart aan de grote toer. Had precies goede benen, en haalde net voor de eerste bevoorrading Lichterveldenaarke in. Aan de bevoorrading kennis gemaakt met Katrien. Bij deze, aan beiden, bedankt voor de lovende kritieken bij Cowboy Peter. Zo'n positieve woorden geven nen boost aan den "morale" :-D

CP bracht me echter met beide voeten terug op de grond, en zei dat jullie gewoon moe waren van den Kemmel :-? Tot zover mijn prestatie.
elros
Mountainbiker

Post by elros »

De eerste keer meegereden met nen maat in Zarren... nie zo ver van mien deure. We waren gekomen voe de 50 km na de eerst 10 km was ik wa ant twijfelen, vooral met die strakke wind en de steenstraat, maar na nen tijdje voelde ik me beter en scherper... dus dan maar de 47 gereden!
Ik ken er echt dan van genoten... veel modder, water en heuvels... zeer goede bevoorradingen en het appeltje voe de dorst meegenomen! Een chapeau voe deze prachtige toerentocht!

I'll be back next year!!

Greetz
maria cool
Mountainbiker

Post by maria cool »

1232 wielen over onze mesthoop in nauweljks 2 uren.Nog nooit meegemaakt,slechts 3 onverlaten slaagden erin om over onze mesthoop te rijden zodat mijn vader de fles jenever bijna helemaal zelf heeft mogen uitdrinken.Ligt nu strontzat te ronken voor de kachel.Nog een mededeling,in de afzink van onze mesthoop heeft er iemand een gps(edge 305)verloren.Af te halen in de Amersveldestr. 223 bij ik Maria Cool.
Tot volgend jaar en breng jullie talrijke vrienden mee.
.
Forever
Mountainbiker

Post by Forever »

maria cool wrote:1232 wielen over onze mesthoop in nauweljks 2 uren.Nog nooit meegemaakt,slechts 3 onverlaten slaagden erin om over onze mesthoop te rijden zodat mijn vader de fles jenever bijna helemaal zelf heeft mogen uitdrinken.Ligt nu strontzat te ronken voor de kachel.Nog een mededeling,in de afzink van onze mesthoop heeft er iemand een gps(edge 305)verloren.Af te halen in de Amersveldestr. 223 bij ik Maria Cool.
Tot volgend jaar en breng jullie talrijke vrienden mee.
.
Even vermelden dat Maria woont op de laatste boerderij voor de laatste offroad strook :wink: , daar waar haar vader op een stoel over zijn erf zat te kijken naar (volgens hem) de vele snelheids duivels die langs stoven.
Ik ben efkens gestopt om een dreupel te drinken, maar de fles was al leeg zij Valére #-o , dedju.. tzal voor een volgend keer zijn.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Na twee zware ritten gisteren (eerst Kemmel en dan 's avonds toneel :drunk: in de Oostrozebeekse Ginstezaal - waar mister T en Moozemeiske blijkbaar goed gekend zijn) , vanochtend met een zwaar hoofd in 't halfdonker met de velo naar Zarren gebold. 't Was gelukkig lekker wind vanachter.
Na een klapke met de gepensioneerde 'meester' aan de inschrijvingstafel en wat mannen van de Zarrense club, begonnen aan de rit , die al meteen de letter V van Veld Toertocht alle eer aan deed : Door de velden en de weiden in Zarrense/Werkense/Vladslose broeken heel mooi traject, dat in geen enkele streektocht voorkomt.
Via Esen ging het richting Steenstraat bergop, en uiteraard met bijzondere belangstelling uitgekeken naar de passages in ons Klerken en ons Houthulst : Driewerf hoera en dank aan de Zarrenaars. Onze tocht van Klerken volgend weekend zal weer een totaal verschillend beeld geven van wat we vandaag kregen voorgeschoteld.
Na de rijke bevoorrading (zou niet misstaan hebben in Kemmel de dag ervoor :-) ) , nog de passages op Houthulsts grondgebied verder opgevolgd, en dan maar het karretje gekeerd en naar huis gefietst. Daar stond Big Brother en meneer pastoor uit Jonkershove (die volgende zondag overigens Erika's deelnemers komt zegenen) al klaar om me mee te nemen naar de WB-cyclocross in Lièvin, op een boogscheut van Noyelles sous Lens), waar we het fietswekend op gepaste wijze hebben afgesloten.
Goedgedaan zulle, aan onze buren uit Zarren, en op naar ons Klerkens Erikaatje volgende zondag.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Na een jaar afwezigheid terug Zarren gereden. Ik wist eerlijk gezegd niet meer hoe de tocht er over twee jaar uitzag, maar wat ik nu onder de wielen kreeg was zeer goed te noemen. Het lage deelnemersaantal verrast mij dan ook, ondanks de 'concurrentie' met Kemmel.

Zoals vooraf meegedeeld op dit forum in het eerste deel een mooie aaneenschakeling van road en offroad, vnl. boerenslagen, maar gelukkig zeer weinig met steenbrokken en doorgaans goed berijdbaar als je een beetje door de modder kan rijden. Na de eerste bevoorrading (buffet) een lange baanstrook, waarvan ik dacht - 'wat krijgen we nu, er was ons 85% beloofd' - , maar wat dan volgde was compleet onverwacht: een aaneenschakeling van offroadstroken, dreef in, dreef uit en doorgaans goed berijdbaar. Zelfs een tweetal kleine velddoorsteekjes en de doorsteek door de boomgaard met een optionele derde bevoorrading. =D> . Op het laatst ook de echte Maria Cool gezien. Enig minpuntje (nu ja minpunt?) is zoals al vermeld de korte afstand tussen beide bevoorradingen, maar je moet ook de locaties vinden.

Zeer leuke tocht, zelf wel geen topsnelheden, daarvoor waaide het veel te veel. Na de eerste bevoorrading grotendeels samen met Katrien20 gereden (hadden min of meer zelfde tempo na de kilometers in Kemmel) en onderweg ook enkele keren Orbeabiker gezien. Onze 'kritieken' aan de cowboy waren zeker niet gelogen. In die twee maanden dat je rijdt, heb je zeker al een enorme sprong voorwaarts gemaakt. =D> . Nog een relatief (wat heet relatief) korte après, snel nog even Moonrider gezien die de Steenbakkerseer hoog kwam houden en nog een hele klad TOF'ers.

Zarren, proficiat voor deze organisatie en normaal gezien tot volgend jaar!
fasty
Mountainbiker

Post by fasty »

=D> =D> =D> voe de organisatie !
Was e sckoon toertje met de kasietjes derbie ist ossan leute !
komn noaste joare zeker weere
:bounce:
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Ik ben gisteren ook vanuit Lichtervelde afgezakt om deze tocht te rijden. Moet zeggen dat de organisatie er weer in geslaagd is om er een schitterende tocht van te maken. =D> =D> Je kan natuurlijk niet verwachten dat er 20 km bos inzit als de streek weinig bos te bieden heeft. toch werd er gezorgd voor een goede afwisseling tussen off raod en road. Enkel het lange stuk road op de langste toer verveelde me wat. De bepijling was goed en de bevoorrading was schitterend. =D> Mij mag je alvast volgend jaar terug verwachten.
Forever
Mountainbiker

Post by Forever »

Lichterveldenaere wrote:Na een jaar afwezigheid terug Zarren gereden. Ik wist eerlijk gezegd niet meer hoe de tocht er over twee jaar uitzag, maar wat ik nu onder de wielen kreeg was zeer goed te noemen. Het lage deelnemersaantal verrast mij dan ook, ondanks de 'concurrentie' met Kemmel.

Zoals vooraf meegedeeld op dit forum in het eerste deel een mooie aaneenschakeling van road en offroad, vnl. boerenslagen, maar gelukkig zeer weinig met steenbrokken en doorgaans goed berijdbaar als je een beetje door de modder kan rijden. Na de eerste bevoorrading (buffet) een lange baanstrook, waarvan ik dacht - 'wat krijgen we nu, er was ons 85% beloofd' - , maar wat dan volgde was compleet onverwacht: een aaneenschakeling van offroadstroken, dreef in, dreef uit en doorgaans goed berijdbaar. Zelfs een tweetal kleine velddoorsteekjes en de doorsteek door de boomgaard met een optionele derde bevoorrading. =D> . Op het laatst ook de echte Maria Cool gezien. Enig minpuntje (nu ja minpunt?) is zoals al vermeld de korte afstand tussen beide bevoorradingen, maar je moet ook de locaties vinden.

Zeer leuke tocht, zelf wel geen topsnelheden, daarvoor waaide het veel te veel. Na de eerste bevoorrading grotendeels samen met Katrien20 gereden (hadden min of meer zelfde tempo na de kilometers in Kemmel) en onderweg ook enkele keren Orbeabiker gezien. Onze 'kritieken' aan de cowboy waren zeker niet gelogen. In die twee maanden dat je rijdt, heb je zeker al een enorme sprong voorwaarts gemaakt. =D> . Nog een relatief (wat heet relatief) korte après, snel nog even Moonrider gezien die de Steenbakkerseer hoog kwam houden en nog een hele klad TOF'ers.

Zarren, proficiat voor deze organisatie en normaal gezien tot volgend jaar!
Zoals ik reeds melde in een vorige post, is dit een ondergewaardeerde tocht. Ieder jaar lees je op het forum bijna enkel positieve commentaren over deze rit. Elk jaar wordt er geprobeerd om de deelnemers een degelijk parcours en dito bevoorradingen aan te bieden.
Jammer genoeg heeft dit géén invloed op het aantal deelnemers bij een volgende editie :( .
Wat is de oorzaak ? ik weet het niet, pas, op we zijn tevreden met de 611 dlnmrs, maar moest het iets meer kunnen zijn niet gelaten natuurlijk !

Moest er iemand het recept hebben om hier wat aan te doen, laat maar weten :wink:
pompierluc
Mountainbiker

Post by pompierluc »

dik in orde in Zarren doe zo verder!!! =D> =D>
Een vraag er zijn daar foto's getrokken
waar kunnen we die vinden :wink:
Post Reply