RACING ANIMAL wrote:ocharme de kinnekes zijn weer bezig met ongezoute meningkes
Ewel hier mijn mening
Nys heeft hem volledig gegeven om te geraken waar hij nu is in het mtbiken. Als jullie vinden dat 5l vocht verliezen in anderhalf uur een 'flauw' excuus is amaai wat een toptalenten zijn jullie dan niet.
Stop met die zever en zet eens deftige en doordachte kritiek op de site.
Trouwens het is mede door Nys dat België op de 4de plaats staat.
Jammer dat bep individuen het altijd beter weten dan een topsporter.
greetzzz
het ga je goed Sven
Hier ben ik het 100 % mee eens.
Toen ik dit nieuws vernam wist ik dat er een boel mensen weeral op Nys zijn kop konden gaan zitten, en kijk deze topic...
Nys was tijdens de laatste warme weken meermaals gesignaleerd op de fiets terwijl hij arm- en beenstukken aanhad, simpel om te trainen in "warmere" omstandigheden, onderschat het professionalisme en de inzet van een Sven Nys niet. De onderzoeken naar de invloed van de warmte en luchtvochtigheid op zijn lichaam en op zijn prestaties zijn trouwens niet plotseling opgedoken, hier waren ze al mee bezig voor zijn recente valpartijen hoor.
En elke persoon heeft zijn sterke en zijn zwakke kanten, ik sta dikwijls vol verwondering te kijken hoe een Sven Nys de vrieskou aankan terwijl pakweg een Bart Wellens of een Erwin Vervecken verkleumen van de koude, zijn lichaam zal dus wel beter tegen de koude bestand zijn als tegen de warmte, lijkt mij logisch.
Maar het was me al opgevallen hoe men Nys zijn 24 plaats (van rond de 140 ste plaats gestart te zijn, en zelfs even rond de 13 plaats gereden te hebben) hier afschilderde als een "matige" prestatie, terwijl wanneer Filip tijdens zijn eerste mtb- wereldbeker na zijn schorsing (Curaçao)van een 99 ste plaats opklom tot de 31 ste, hij blijkbaar een prachtprestatie neerzette (want hij was ziek, hier geen verzonnen excuses zoals "janet" Nys, maar échte ziekte hé
Ik vond dat beide prestaties wel respect verdienden, maar blijkbaar zijn mtb fans bijna even bekrompen qua sportiviteit als de cyclocross fans (wat al iets wil zeggen).
P.S.: Voor mij is de beste mtbiker nog steeds Roel, zonder twijfel.
Konstante prestaties, een hart voor de sport en een smetvrije carrière (alleen érg ondergewaardeerd).