20/10 oudenaarde - melden !!!

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mr White
Mountainbiker

Post by mr White »

Schitterende voormiddag gehad =D>

Het was voor mij ook de eerste keer dat ik op zulk een parcours kwam mountainbiken en das toch heel goed meegevallen. Mijn nieuwe meer geprofileerde banden zorgden toch voor aanzienlijk meer grip en dat camoufleerde mijn technische mankementen toch wel deftig.

Parcours was schitterend en de afdalingen waren heel goed te doen. Enkel in het Kluisbos was het een beetje opletten. De eerste beklimming in het Kluisbos was trouwens echt wel prachtig! Daarna nog een goede bevoorrading gehad met een lekker tomatensoepje =D> En natuurlijk ook de Koppenberg niet laten liggen. Binnengekomen met een gemiddelde van 19 per uur wat duidelijk het verschil aangeeft met het Waasland waar ik op 50 km normaal tegen de 25 kan halen.

Tot volgend jaar =D>
tyro13
Mountainbiker
Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Post by tyro13 »

Ook hier gaan biken met een paar ''baanjeanetten'' van houtem.
Zeer goed meegevallen,prachtige tocht zeer goede bepeiling en flink wat hoogtemeters.Eén klein minpuntje wat veel verhard op t einde. Tip: Blijf wat langer in t kluisbos, het is daar zalig.
Eindelijk sterke brans ook terug na de knieoperatie(hij is nu weeral te sterk voor de meesten :oops: )Afgeklokt met 22,8gemiddeld! 8)
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Zalige tocht!! Dit is samen met Brakel, Kluisbergen en Steenhuize een van de toptochten van het jaar!
Aangezien ik Kluisbergen al 2jaar niet kan rijden (en het zal ook niet voor direct zijn) vind ik het nog leuker dat deze tocht voor het 2e jaar naar het Kluisbos gaat!

Ik had wel de indruk dat er iets meer verhard in zat tegenover de vorige jaren maar ja de hoogtemeters zorgen er wel voor dat zo een stukje asfalt af en toe ook wel nodig is :-D
Maar behalve dat: alles dik in orde!!! Lekkere soep trouwens en die kleine controle was ook wel tof. Afspuiting was ook perfect en ik ben dan ook volgend jaar weer van de partij!

Ik heb er zelf nog de Patersberg bijgenomen vandaag, we passeerden toch aan de top dus ben snel even naar beneden gereden en weer op. Nog eventjes getwijfeld op het einde om de Koppenberg 2x te doen omdat we toch weer aan de voet passeerden, maar heb het dan toch maar gelaten want ga morgen naar Lokeren. En dat is wel geen zware tocht maar ja, ik moet toch nog iets van kracht in mijn benen hebben he :P

=D> =D> =D> aan de organisatie!!
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

pico wrote:Ook iemand een mooie val zien maken op een afdaling, ZONDER helm! Gelukkig stond die direct recht, en had blijkbaar niets :-D
Ik ben deze namiddag de grote toer gaan fietsen en heb ook een aantal bikers gezien zonder helm. [-X Gelukkig dat we de Hotond niet off-road hebben gedaan, want daar liggen heel wat steenbrokken waardoor je over kop kan gaan. Anderzijds waren de technische stukken/afdalingen vandaag ook wel best gevaarlijk genoeg om je helmke op te zetten. Maar ja.... ik zal me daar best geen zorgen meer overmaken.

Voor de rest heb ik me goed geamuseerd op de grote tocht.
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

ook weest rijden aan de koppenberg en was dik inorde , pijltjes en afspuitinstalatie ,bevoorrading , gewoon was perfect ,willy heeft er een zeer mooie tocht van gemaakt, maarja da zijn we gewoon he was zalig zeker weten ,tempo gereden mijn zeker nie geforceerd , en volgende week eens kijken da alles inorde is voor 1DECEMBER AVELGEM
Action-Man
Mountainbiker

Post by Action-Man »

vandaag is nico eekhout ons ook voorbij gevlogen en dit ook zonder helm . [-X [-X precies of deze mannen kunnen niet vallen.zij moeten toch het voorbeeld geven aan de jeugd.
rudy coolens
Mountainbiker

Gewoon genieten!!

Post by rudy coolens »

vandaag gestart rond 10h uit Edelare naar Melden, daar gestart voor de 40km, het weer was frisjes maar er was een lekker zonnetje, genoten van het parkoers zoals altijd, leuk dat we eens startten lang een andere weg, goede bevoorrading, wel niet veel keuze maar wel genoeg!
Thuisgekomen met 51 km op de teller, vandaag eens rustig aan getoerd, gemiddelde 19km!
Morgen wacht Oostrozebeke!!
theodoorke
Mountainbiker
Location: BMC TE01 XO1 ---- Specialized S-works--- S-Works Epic

Post by theodoorke »

Deze morgen gestart met kamiel en sfenne van de cetie's voor de 48 km...
Schitterende tocht!!!!!!! Alles tiptop!!!!
Het was voor den theo(ikzelf) de eerste keer en zeker niet de laatste keer...
Wel een paar keer serieus op het tandvlees gezeten,maar dat hoort erbij...
Eens dood gaan kan geen kwaad....
En wat de sfenne betreft,die kreeg er maar geen genoeg van,hij besloot tijdens de rit om nog eens de Paterberg erbij te nemen...
Spijtig genoeg moest ik passen... Mss volgend jaar en als de benen super zijn...

48 km in 18 gem...

we waren content....

see you next year!!!!!!!
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

Vanmiddag aan een rustig tempo'ke begonnen aan de 40km, lekker doserend rijden, vooral met het oog op het Kluisbos. :-)
Daar was het zeker belangrijk om een goed ritme in het begin te vinden & vooral te doseren. Toch een aantal gezien die in't begin me voorbijvlamden, maar die dan na een paar 100m al blazend & puffend gelijk een slak naar boven kruipen. :lol:
Altijd grappig...

Zeer mooie tocht & volgend jaar rij ik de grote toer ze. :roll: 8)
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

T was in orde in Melden : op amper 40km hadden we al meer dan 700 hoogtemeters :twisted: .
Spijtig genoeg was het dan bijna op. Alleen nog efkes het verplichte nummer oprijden (Koppenberg) en dan was het over. Resultaat 860hoogtemeters op 48K. Dat was dus quite heavy 8)
Vooral de Kluisberg en het muziekbos werden langs alle mogelijke kanten
voorgeschoteld zodat we na 20K reeds aan 450hoogtemeters zaten.
Dat was genieten omdat er ook enkele lekkere afdalingen in zaten. Nu ja, wat is lekker : als je een week eerder op de Roc d'Azur werkelijk op de limiet van je technisch kunnen moest rijden om heelhuids beneden te geraken, dan was het vandaag bijna met 1 hand op de rug te doen.

Steelydan en ikke hebben ons dus goed geamuseerd. Nochtans was ik al voor de start ronduit gedegouteerd door 2 gestapo's achter de inschrijvingstafel. Ik had mijn kaart niet bij maar was wel in clubtenue en had een etiket op de inschrijvingsstrook geplakt met licensie, clubnummer, lidnummer en al de rest. Ik leg dat uit en neem aan dat ze mij geen euro meer zouden aanrekenen omdat ik toch lid ben en dus al verzekerd ben. 2,5€ moet ik betalen. Achter mij komt Steely (ook in clubtenue) en die moet maar 1,5€ betalen.
Nu kan het mij geen zak schelen of ik nu 1,5€ of 3€ moet betalen maar het gaat er hem om dat als ze dan een verschil maken, dat ze dat dan moeten zeggen ipv mij zomaar 1 Euro meer te laten betalen. Ikke dus uitleg gevraagd en het enige dat ze heel arrogant antwoorden was dat de Steely zijn kaart bij had en dus kon bewijzen dat hij lid was. Kijk met zo iets moet je bij nie afkomen hé want daar staat dus gene foto op en ne paspoort hebben ze ook niet gevraagd. Het is dus perfect mogelijk dat je met 1 kaart 10 onverzekerde bikers toch laat profiteren van het verminderd tarief als je die gewoon aan mekaar doorgeeft.
Dus na een onaangename woordenwisseling blijft het koppel bij hun Befehl ist Befehl en stap ik het af.
Waarschijnlijk zijn dat in het gewoon leven 2 brave menskes maar vandaag waren ze official van de VWB en hadden ze zelfs een uniform aan, zijnde ne lelijke groene sweater met het logo op van den bond. En dan zijt ge u iemand hé want dan moet je de REGELS toepassen.
Kijk, daar kan ik dus echt de vliegende spetter van krijgen. Die kortzichtige hersenloze onverzettelijkheid ...
Ik denk dat ik de volgende TT gewoon zwart ga rijden en na de rit 3Euro extra ga betalen aan den toog met als uitleg dat ik graag heb dat het geld terechtkomt in hun clubkas in plaats van in de zakken van den Bond.

Desondanks toch een goeie rit gehad en genoten van het zonneke.
Last edited by jerommeken on Sun 21 Oct 2007 08:54, edited 1 time in total.
Post Reply