Haaltert - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

kimba wrote:
Skepperken wrote:Routeyou
merci :-D
Haaltert is een mooie route. Zeker eens gaan rijden...
Skepperken
Mountainbiker

Post by Skepperken »

Idd, Ikzelf ben van Haaltert en samen met die van Erpe-Mere is het één van de mooiste uit de denderstreek.

Alleen jammer dat als je de groen-blauw-rode lus rijdt, je een heel mooi stuk van de blauwe route mist.
_Nico_
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 ('10) / Eddy Merck Easton 7000 Racing ('05) / Diamant ('93)

Post by _Nico_ »

Is de aansluiting met Bloso Erpe-Mere goed uitgepijld? Zou de Bloso's van Haaltert en Erpe-Mere willen combineren om toch wat km's te halen (evt met aansluiting van Herzele ook ok?)
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

_Nico_ wrote:Is de aansluiting met Bloso Erpe-Mere goed uitgepijld? Zou de Bloso's van Haaltert en Erpe-Mere willen combineren om toch wat km's te halen (evt met aansluiting van Herzele ook ok?)
Ik denk zelfs dat die 2 elkaar een stukje overlappen ter hoogte van Ede, als ik me goed kan herinneren...
_Nico_
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 ('10) / Eddy Merck Easton 7000 Racing ('05) / Diamant ('93)

Post by _Nico_ »

MC Tim wrote:
_Nico_ wrote:Is de aansluiting met Bloso Erpe-Mere goed uitgepijld? Zou de Bloso's van Haaltert en Erpe-Mere willen combineren om toch wat km's te halen (evt met aansluiting van Herzele ook ok?)
Ik denk zelfs dat die 2 elkaar een stukje overlappen ter hoogte van Ede, als ik me goed kan herinneren...
Als ze in dezelfde richting gaan, zal ik het wel vinden zekerst...
Gpx file als backup navigatie op de Garmin alvast.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Die van Erpe-Mere grenst aan die van Herzele in Ressegem. Opgelet: ze grenzen niet aan elkaar. Die van Erpe-Mere rijdt langs het mooi technisch bosje in Ressegem. Die van Herzele passeert waar de vijver is in Ressegem. Is natuurlijk maar 200 meter van elkaar dus geen probleem :lol:
Skepperken
Mountainbiker

Post by Skepperken »

inderdaad, die van Haaltert en Erpe-Mere overlappen elkaar op de blauwe lus, op de veldweg naast de Molenbeek.

Het staat ook telkens aangeduid welke je volgt op dat stuk.
Iron Man
Mountainbiker

Post by Iron Man »

iemand deze nog gereden?
francesco II
Mountainbiker

Re: Haaltert - Bloso

Post by francesco II »

Gisteren de groene en blauwe routen gereden

deze route is momenteel te mijden

- op km 1,6 is de weg volledig door traktorgeweld omgeploegd
- op km 3,5 zijn er werken bezig die er voor zorgen dat je geen andere mogelijkheid hebt om door de werken te stappen. Gevolg: tot net onder de knieën in de modder
- verscheidende andere wegenwerken waardoor pijltjes verdwenen zijn
- op quasi het einde van de blauwe route zijn de pijlen verdwenen waardoor ik maar via de baan naar de sporthal terug gereden ben

de route is mijn indruk al eventjes niet meer onderhouden...
Iron Man
Mountainbiker

Re: Haaltert - Bloso

Post by Iron Man »

Als gevolg van uitgebreide werkzaamheden, op verschillende plaatsen, door Aquafin, is de mountainbikeroute van Haaltert tijdelijk onberijdbaar.
Overal werkzaamheden in Vlaanderen blijkbaar.
Op de website http://www.vlaamsemountainbikeroutes.be" onclick="window.open(this.href);return false; kan je bij een gekozen route soms een "uitroepteken" vinden. Daar staat recente info over werkzaamheden, problemen en hinder op de route.
Post Reply